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Abstract bulletin
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Abstract operation
Abstract operator
Abstracting
Abstracting and indexing services
Abstraction operator
Auto-abstract
Auto-abstracting
Automatic abstract
Automatic abstracting
Formal operation
Hypothetico-deductive operation
Index-term abstract
Machine abstract
Machine abstracting
Skeleton abstract
Summarising
Summarizing
Summary
Synopsis
Telegraphic abstract
Telegraphic style abstract

Translation of "Abstract operation " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
formal operation [ abstract operation | hypothetico-deductive operation ]

opération formelle [ opération propositionnelle ]


abstraction operator

abstracteur | opérateur d'abstraction






index-term abstract | skeleton abstract | telegraphic abstract | telegraphic style abstract

analyse en style télégraphique | résumé télégraphique


auto-abstract | automatic abstract | machine abstract

analyse automatique | auto-extrait | extrait automatique


abstract bulletin ( 2 ) | abstract journal abstracting journal ( 1 )

bulletin analytique | bulletin d'analyses | bulletin de résumés | journal de résumés | revue d'analyses


automatic abstracting | auto-abstracting | machine abstracting

préparation automatique des résumés


telegraphic abstract | telegraphic style abstract | skeleton abstract

style télégraphique


summarising [ abstracting | summarizing | summary | synopsis | abstracting and indexing services(UNBIS) ]

condensation [ rédaction de résumé | résumé | synopsis ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The 2003 WEEE Directive provides, through a comprehensive life-cycle approach, for improving the environmental standards of all operators who deal with EEE or WEEE. This is a feature of the legislation that ought to be preserved and it should not, therefore, be abstracted from Article 1.

La directive DEEE de 2003 prévoit une amélioration des normes environnementales appliquées par tous les acteurs intervenant dans les EEE ou les DEEE tout le long du cycle de vie des équipements. Cet aspect devrait être conservé et, partant, ne devrait pas être supprimé de l'article 1.


Furthermore Member States shall ensure that, in safeguard zones for the abstraction of drinking water in accordance with Article 7(3) of Directive 2000/60/EC, additional measures are taken to prevent contamination of water with pesticides including, where necessary, tighter restrictions on the use of some high-risk products, enhanced use of buffer zones, specific training and awareness of advisers and spray operators, and strict enforcement of best practice in filling, mixing and disposal of pesticides.

De plus, les États membres veillent à ce que, dans les zones de sauvegarde pour le captage d'eau potable au sens de l'article 7, paragraphe 3, de la directive 2000/60/CE, soient prises des mesures supplémentaires pour prévenir la contamination de l'eau par des pesticides, mesures comprenant, le cas échéant, un renforcement des restrictions d'utilisation de certains produits à haut risque, le recours accru à des zones tampons, une action spécifique de formation et de sensibilisation des conseillers et des opérateurs, et le respect stri ...[+++]


Furthermore Member States shall ensure that, in safeguard zones for the abstraction of drinking water in accordance with Article 7(3) of Directive 2000/60/EC, additional measures are taken to prevent contamination of water with pesticides including, where necessary, tighter restrictions on use of some high-risk products, enhanced use of buffer zones, specific training and awareness of advisers and spray operators, and strict enforcement of best practice in filling, mixing and disposal of pesticides.

De plus, les États membres veillent à ce que, dans les zones de sauvegarde pour le captage d'eau potable au sens de l'article 7, paragraphe 3, de la directive 2000/60/CE, soient prises des mesures supplémentaires pour prévenir la contamination de l'eau par des pesticides, mesures comprenant, le cas échéant, un renforcement des restrictions d'utilisation de certains produits à haut risque, le recours accru à des zones tampons, une action spécifique de formation et de sensibilisation des conseillers et des opérateurs, et le respect stri ...[+++]


Furthermore Member States shall ensure that, in safeguard zones for the abstraction of drinking water in accordance with Article 7(3) of Directive 2000/60/EC, additional measures are taken to prevent contamination of water with pesticides including, where necessary, tighter restrictions on use of some high-risk products, enhanced use of buffer zones, specific training and awareness of advisers and spray operators, and strict enforcement of best practice in filling, mixing and disposal of pesticides.

De plus, les États membres veillent à ce que, dans les zones de sauvegarde pour le captage d'eau potable au sens de l'article 7, paragraphe 3, de la directive 2000/60/CE, soient prises des mesures supplémentaires pour prévenir la contamination de l'eau par des pesticides, mesures comprenant, le cas échéant, un renforcement des restrictions d'utilisation de certains produits à haut risque, le recours accru à des zones tampons, une action spécifique de formation et de sensibilisation des conseillers et des opérateurs, et le respect stri ...[+++]


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Furthermore Member States shall ensure that, in safeguard zones for the abstraction of drinking water in accordance with Article 7(3) of Directive 2000/60/EC, additional measures are taken to prevent contamination of water with pesticides including, where necessary, tighter restrictions on use of some high-risk products, enhanced use of buffer zones, specific training and awareness of advisers and spray operators, and strict enforcement of best practice in filling, mixing and disposal of pesticides.

De plus, les États membres veillent à ce que, dans les zones de sauvegarde pour le captage d'eau potable au sens de l'article 7, paragraphe 3, de la directive 2000/60/CE, soient prises des mesures supplémentaires pour prévenir la contamination de l'eau par des pesticides, mesures comprenant, le cas échéant, un renforcement des restrictions d'utilisation de certains produits à haut risque, le recours accru à des zones tampons, une action spécifique de formation et de sensibilisation des conseillers et des opérateurs, et le respect stri ...[+++]


Secondly, the Court rules that the Directive does not preclude the fixing of maximum prices for all mobile telephone operators by the national regulatory authorities in advance on the basis of an abstract model of the costs.

Ensuite, la Cour constate que la directive ne s’oppose pas à ce que les autorités nationales compétentes fixent à l’avance des prix maximaux pour l’ensemble des opérateurs de téléphonie mobile à l’aide d’un modèle théorique des coûts.


The charges levied do not correspond to a direct payment for a service; the services corresponding to the payment are not defined precisely and the "fees" are not fixed by direct reference to a parameter such as operating costs, but in a relatively "abstract" manner(69).

Les charges prélevées ne correspondent pas à la rémunération directe d'une prestation; les services correspondant à cette rémunération ne sont pas précisément définis et les "redevances" ne sont pas fixées par référence directe à un paramètre, par exemple les coûts d'exploitation, mais de manière relativement "abstraite"(69).


| | Name server attacks: The Internet depends on the operation of the Domain Name System (DNS) through which user-friendly names (e.g. europa.eu.int) are translated into abstract network addresses (e.g. IP n° 147.67.36.16) and vice versa.

| | Attaques contre des serveurs de noms de domaine: l'internet est dépendant du fonctionnement du système de noms de domaine (DNS) par lequel des noms conviviaux (europa.eu.int) sont traduits en adresses de réseau abstraites (IP n° 147.67.36.16, par exemple) et vice versa.


Honourable senators, these threats to the future operation of our post-secondary institutions are not abstractions. They are not vague concerns.

Honorables sénateurs, ces menaces qui pèsent sur l'avenir de nos établissements postsecondaires ne sont ni abstraites ni vagues.


Also provided are abstract of the NASA report Crew Factors in Flight Operations IX: Effects of Planned Cockpit Rest on Crew Performance and Alertness in Long-Haul Operations and the Airbus Coping With Long-Rane Flying: Recommendations for Crew Rest and Alertness.

Ce document s’accompagne du rapport de la NASA intitulé Crew Factors in Flight Operations IX: Effects of Planned Cockpit Rest on Crew Performance and Alertness in Long-Haul Operations et de celui d’Airbus, Coping with Long-Range Flying: Recommendations for Crew Rest and Alertness.




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'Abstract operation' ->

Date index: 2023-06-16
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