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Administrative procedures and practices
Breathing methods
Breathing practices
Breathing procedures
Breathing techniques
CEFACT
Code of Nautical Procedures and Practices
Code of Navigation Practices and Procedures
Health centre manager
MANICE
MANICE Manual of Ice reporting
Medical practice administrator
Medical practice manager
Practice
Practice and procedure
Practice manager
Procedure
Recommended Code of Nautical Procedures and Practices
Soldering
Soldering practices
Soldering procedures
Soldering techniques
Standard procedures and practices

Translation of "Administrative procedures and practices " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
administrative procedures and practices

procédures et pratiques administratives


Centre for Facilitation of Procedures and Practices for Administration, Commerce and Transport | CEFACT [Abbr.]

Centre pour la facilitation des procédures et des pratiques dans l'administration, le commerce et le transport | CEFACT [Abbr.]


Recommended: Code of Nautical Procedures and Practices [ Code of Nautical Procedures and Practices | Recommended Code of Navigation Practices and Procedures | Code of Navigation Practices and Procedures ]

Recommandé : code des méthodes et pratiques nautiques [ Code des méthodes et pratiques nautiques | Recommandé : code des pratiques et méthodes de navigation | Code des pratiques et méthodes de navigation ]


breathing methods | breathing procedures | breathing practices | breathing techniques

techniques de respiration | techniques respiratoires


soldering | soldering procedures | soldering practices | soldering techniques

techniques de soudage | techniques de brasage | techniques de soudure


standard procedures and practices

règlements et pratiques types


MANICE: Manual of Standard Procedures for Observing and Reporting Ice Conditions [ MANICE | MANICE: Manual for Observing and Reporting Ice Conditions | MANICE: Manual of Standard Procedures and Practices for Observing and Reporting Sea Ice Conditions | MANICE: Manual of Ice reporting ]

MANICE : Manuel des normes d'observation des glaces [ MANICE | MANICE : Manuel des méthodes de reconnaissance des glaces ]


Canadian Regional Seminar on Parliamentary Procedure and Practice

Colloque de la Région du Canada sur la procédure et l'usage parlementaires


medical practice administrator | practice manager | health centre manager | medical practice manager

responsable de cabinet médical


procedure | practice | practice and procedure

procédure
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(3) The person or persons authorized to conduct an inquiry under subsection (1) shall ensure that, as far as practicable, the procedures and practices for the inquiry are compatible with investigation procedures and practices followed by any appropriate provincial authorities, and for those purposes may consult with any of those authorities concerning compatible procedures and practices.

(3) Les personnes visées au paragraphe (1) sont tenues de veiller à la compatibilité des modalités de l’enquête qu’elles mènent avec celles des enquêtes éventuellement menées par des autorités provinciales; elles peuvent consulter ces autorités à cette fin.


Updating major publications on parliamentary procedure: In addition to a Web version of the Annotated Standing Orders and a second edition of House of Commons Procedure and Practice, the House Administration will produce a guide for Chair Occupants and a practical work guide for Table Officers.

Mettre à jour les publications de fond sur la procédure parlementaire : Outre une version électronique du Règlement annoté de la Chambre des communes et une deuxième édition de La procédure et les usages de la Chambre des communes, l'Administration produira un guide à l'intention des occupants du fauteuil et un guide pratique sur le travail des greffiers au Bureau.


In addition, we published the new edition of the book House of Commons Procedure and Practice through which the House Administration contributed, from a procedural and administrative perspective, to parliamentary democracy in Canada.

Elle a en outre publié la nouvelle édition de l'ouvrage La procédure et les usages de la Chambre des communes, fruit de sa contribution, sur les plans procédural et administratif, à la démocratie parlementaire au Canada.


The Standing Committee on Procedure and House Affairs deals with, among other matters, the election of Members; the administration of the House and the provision of services and facilities to Members; the effectiveness, management and operations of all operations which are under the joint administration and control of the two Houses, except with regard to the Library of Parliament; the review of the Standing Orders, procedure and practice in the House and it ...[+++]

Le Comité permanent de la procédure et des affaires de la Chambre s’occupe notamment des questions relatives à l’élection des députés; à l’administration de la Chambre et à la prestation de services et d’installations aux députés; de l’étude de l’efficacité, de l’administration et du fonctionnement d’opérations relevant à la fois de la Chambre et du Sénat, à l’exclusion de la Bibliothèque du Parlement; de la révision du Règlement de la Chambre ainsi que de ses procédures et pratiques, en plus de celles de ses comités; des affaires ...[+++]


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(ga) ‘lack of substantial reciprocity’ means the existence of any legislative, regulatory or administrative measure, procedure or practice, adopted or performed by public authorities or individual procuring entities in a third country, restricting access to public procurement or concession markets, in particular by a lack of transparency compared to international standards and discriminatory legislative provisions and administrative practices, which results in serious and recurrent discriminatory treatment against ...[+++]

«absence de réciprocité substantielle», l'existence de toute mesure, procédure ou pratique législative, réglementaire ou administrative, adoptée ou appliquée par les pouvoirs publics ou les entités adjudicatrices individuelles d'un pays tiers, restreignant l'accès aux marchés publics ou aux marchés de concessions, notamment du fait d'un manque de transparence par rapport aux normes internationales ainsi que de dispositions législatives et de pratiques administr ...[+++]


6. Believes – while acknowledging that Community programmes such as SF, FP7 and CIP differ in their primary focus, mechanism and administration – that diverse rules, procedures and practices unnecessarily hinder effective implementation; calls for a more harmonised approach (to eligibility rules, standard unit costs, lump sums, etc.), better coordination (of schedules of calls for proposals, themes and types of calls, etc.) and more exchange of information between the different programmes; sees a clear need for more expertise at the regional level regarding application for Community fund ...[+++]administrative and financial procedures, fund management and financial engineering; in this connection, calls on the Commission to act as a facilitator and to provide joint guidance on Community funding opportunities through ex-ante guidance notes;

6. considère – tout en admettant que les programmes communautaires tels que les Fonds structurels, le 7 PC et le CIP diffèrent quant à leur objet premier, leur mécanisme et leur administration – que les diverses règles, procédures et pratiques nuisent inutilement à l'efficacité de leur mise en œuvre; appelle à une approche plus harmonisée (en matière de règles d'éligibilité, de coûts unitaires standard, de montants forfaitaires, etc.), une meilleure coordination (des modèles d'appels à propositions, des thèmes et des types des appels ...[+++]


39. Acknowledges that both shared and centralised management require specific rules and that the top-down approach of FP7 and CIP and the bottom-up approach of Structural Funds each have their own merits; underlines, however, the need to harmonise the rules, procedures and practices (eligibility rules, standard unit costs, lump sums, etc.) governing different instruments and to ensure better coordination (of schedules of calls for proposals, themes and types of calls, etc.); calls on the Commission to explore possibilities to that end, without prejudice to competences of Member States and regions under shared management, while encou ...[+++]

39. reconnaît que la gestion, qu'elle soit partagée ou centralisée, nécessite des règles spécifiques et que l'approche «descendante» (top-down) du 7 PC et du PIC et l'approche partant de la base, utilisée par les fonds structurels ont chacune leurs propres mérites; souligne toutefois la nécessité d'harmoniser les règles, procédures et pratiques (règles d'éligibilité, coûts unitaires standards, montants forfaitaires, etc.) qui régissent différents instruments et garantissent une meilleure coordination (modèles d'appels à propositions, thèmes et types d'appels, etc.); demande à la Commission d'explorer les possibilités à c ...[+++]


39. Acknowledges that both shared and centralised management require specific rules and that the top-down approach of FP7 and CIP and the bottom-up approach of Structural Funds each have their own merits; underlines, however, the need to harmonise the rules, procedures and practices (eligibility rules, standard unit costs, lump sums, etc.) governing different instruments and to ensure better coordination (of schedules of calls for proposals, themes and types of calls, etc.); calls on the Commission to explore possibilities to that end, without prejudice to competences of Member States and regions under shared management, while encou ...[+++]

39. reconnaît que la gestion, qu'elle soit partagée ou centralisée, nécessite des règles spécifiques et que l'approche «descendante» (top-down) du 7 PC et du PIC et l'approche partant de la base, utilisée par les fonds structurels ont chacune leurs propres mérites; souligne toutefois la nécessité d'harmoniser les règles, procédures et pratiques (règles d'éligibilité, coûts unitaires standards, montants forfaitaires, etc.) qui régissent différents instruments et garantissent une meilleure coordination (modèles d'appels à propositions, thèmes et types d'appels, etc.); demande à la Commission d'explorer les possibilités à c ...[+++]


39. Acknowledges that both shared and centralised management require specific rules and that the top-down approach of FP7 and CIP and the bottom-up approach of Structural Funds each have their own merits; underlines, however, the need to harmonise the rules, procedures and practices (eligibility rules, standard unit costs, lump sums, etc.) governing different instruments and to ensure better coordination (of schedules of calls for proposals, themes and types of calls, etc.); calls on the Commission to explore possibilities to that end, without prejudice to competences of Member States and regions under shared management, while encou ...[+++]

39. reconnaît que la gestion, qu'elle soit partagée ou centralisée, nécessite des règles spécifiques et que l'approche "descendante" (top-down) du 7 PC et du PIC et l'approche partant de la base, utilisée par les fonds structurels ont chacune leurs propres mérites; souligne toutefois la nécessité d'harmoniser les règles, procédures et pratiques (règles d'éligibilité, coûts unitaires standards, montants forfaitaires, etc.) qui régissent différents instruments et garantissent une meilleure coordination (modèles d'appels à propositions, thèmes et types d'appels, etc.); demande à la Commission d'explorer les possibilités à c ...[+++]


The selection criteria as chairperson.some of the areas referred to are knowledge of the procedures and practices involved in conducting a quasi-judicial hearing, particularly as they relate to evidence, legal interpretation, and procedural fairness, knowledge of administrative law, labour law, and human rights principles.

D'après les critères de sélection, le président.on a parlé notamment d'une connaissance des procédures et des pratiques associées à la tenue d'une audience quasi judiciaire, particulièrement en ce qui a trait à la preuve, à l'interprétation juridique et à l'équité procédurale, ainsi que d'une connaissance du droit administratif, du droit du travail et des principes des droits de la personne.




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Date index: 2021-07-19
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