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AALAE
Acronym
Adult Education Association of East and Central Africa
Adult centre
Adult education
Adult education centre
Adult education council
Adult education specialist
Adult educator
Adult school
African Adult Education Association
African Association for Literacy and Adult Education
CCC
CDCULT
CDED
CDESR
CDPAT
Caribbean Regional Council for Adult Education
Chafea
Continuing education centre
Continuing education council
Council for Cultural Cooperation
EACEA
EACI
EAHC
EASME
ERCEA
Education of parents
Education of women
European Research Council Executive Agency
Executive Agency for Competitiveness and Innovation
Executive Agency for Health and Consumers
Executive agency
ICAE
INEA
Innovation and Networks Executive Agency
International Council for Adult Education
REA
Research Executive Agency
Residential adult centre
Residential adult college
Society for the Promotion of Adult Literacy in Africa
Steering Committee for Cultural Heritage
Steering Committee for Culture
Steering Committee for Education
Steering Committee for Higher Education and Research
TEN-T EA
Training of adults
Training of women
Trans-European Transport Network Executive Agency
Workers' education

Translation of "Adult education council " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
adult education council | continuing education council

conseil de formation continue | conseil supérieur de l'éducation populaire


adult education council [ continuing education council ]

conseil de formation continue


adult centre | adult education centre | adult school | continuing education centre | residential adult centre | residential adult college

centre de formation continue | centre de formation des adultes | centre de formation permanente | centre d'éducation des adultes | centre résidentiel pour les adultes | école d'adultes


International Council for Adult Education | ICAE [Abbr.]

Conseil international d'éducation des adultes | CIEA [Abbr.]


African Association for Literacy and Adult Education [ AALAE | African Adult Education Association | Society for the Promotion of Adult Literacy in Africa | Adult Education Association of East and Central Africa ]

Association africaine pour l'alphabétisation et l'éducation des adultes [ AAAEA | Association africaine de l'éducation des adultes | Association pour encourager la lutte contre l'analphabétisme des adultes en Afrique ]


adult education [ education of parents | education of women | training of adults | training of women | workers' education ]

éducation des adultes [ éducation des femmes | éducation des parents | éducation ouvrière | formation des adultes | formation des femmes ]


Caribbean Regional Council for Adult Education

Caribbean Regional Council for Adult Education




Council for Cultural Cooperation [ CCC [acronym] CDCULT | CDED | CDESR | CDPAT | Steering Committee for Cultural Heritage | Steering Committee for Culture | Steering Committee for Education | Steering Committee for Higher Education and Research ]

Conseil de coopération culturelle [ CDCC | CDCULT | CDED | CDESR | CDPAT | Comité directeur de l'éducation | Comité directeur de l'enseignement supérieur et de la recherche | Comité directeur de la culture | Comité directeur du patrimoine culturel ]


executive agency [ Chafea | Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency | EACEA | EACI | EAHC | EASME | Education, Audiovisual and Culture Executive Agency | ERCEA | European Research Council Executive Agency | Executive Agency for Competitiveness and Innovation | Executive Agency for Health and Consumers | Executive Agency for Small and Medium-sized Enterprises | INEA | Innovation and Networks Executive Agency | REA | Research Executive Agency | TEN-T EA | Trans-European Transport Network Executive Agency ]

agence exécutive [ Agence exécutive «Éducation, audiovisuel et culture» | Agence exécutive du Conseil européen de la recherche | Agence exécutive du réseau transeuropéen de transport | Agence exécutive pour la compétitivité et l’innovation | Agence exécutive pour la recherche | Agence exécutive pour la santé et les consommateurs | Agence exécutive pour les consommateurs, la santé, l’agriculture et l’alimentation | Agence exécutive pour les petites et moyennes entreprises | Agence exécutive pour l’innovation et les réseaux | Chafea | EACEA | EACI | EAHC | EASME | ERCEA | INEA | REA | TEN-T EA ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
I also chair the adult education council in our community, and again that has been an ongoing struggle to provide the kinds of courses that we need here.

Je suis également présidente du conseil d'éducation des adultes dans notre collectivité, et une fois de plus, nous avons dû lutter constamment pour offrir les cours qui sont nécessaires ici.


25. Calls on the Council to produce an annual progress report on multilingualism in formal and informal education systems, vocational training and adult education in the Member States, paying attention to the relationship between the prevalence of national, regional and minority languages and immigration;

25. demande au Conseil d'élaborer un rapport de suivi annuel sur le multilinguisme dans les systèmes d'enseignement formels et informels, la formation professionnelle et la formation des adultes dans les États membres, en tenant compte de la relation entre prédominance des langues nationales, régionales et minoritaires et émigration;


25. Calls on the Council to produce an annual progress report on multilingualism in formal and informal education systems, vocational training and adult education in the Member States, paying attention to the relationship between the prevalence of national, regional and minority languages and immigration;

25. demande au Conseil d'élaborer un rapport de suivi annuel sur le multilinguisme dans les systèmes d'enseignement formels et informels, la formation professionnelle et la formation des adultes dans les États membres, en tenant compte de la relation entre prédominance des langues nationales, régionales et minoritaires et émigration;


Thirdly, does the Council agree with me that, rather than seeking centralised solutions through tax systems that treat people as less than adult, it would be better for us to educate children, young people, adults and senior citizens about the dangers of alcohol in general?

Troisièmement, le Conseil est-il d’accord avec moi pour dire que, plutôt que de rechercher des solutions centralisées par des systèmes de taxes qui ne considèrent pas les personnes comme des adultes, il serait préférable que nous sensibilisions les enfants, les jeunes, les adultes et les personnes âgées aux dangers de l’alcool en général?


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Thirdly, does the Council agree with me that, rather than seeking centralised solutions through tax systems that treat people as less than adult, it would be better for us to educate children, young people, adults and senior citizens about the dangers of alcohol in general?

Troisièmement, le Conseil est-il d’accord avec moi pour dire que, plutôt que de rechercher des solutions centralisées par des systèmes de taxes qui ne considèrent pas les personnes comme des adultes, il serait préférable que nous sensibilisions les enfants, les jeunes, les adultes et les personnes âgées aux dangers de l’alcool en général?


12. Deplores the fact that the Commission's report considers education solely from the traditional angle of children and young people learning in educational establishments, thereby ignoring the essential role played by lifelong learning, which is aimed at adults and all those outside the traditional learning environment who wish to acquire knowledge and receive training and which is wholly in keeping with the goal set by the Lisbon European Council of establ ...[+++]

12. regrette que le rapport de la Commission ne considère l'éducation que sous l'angle classique de l'apprentissage des enfants et des jeunes dans les établissements scolaires et qu'elle néglige de ce fait l'enjeu essentiel de la formation tout au long de la vie qui concerne les adultes et toutes les personnes se trouvant en dehors des circuits d'apprentissage traditionnels mais désirant acquérir des connaissances et suivre une formation, ceci correspondant complètement à l'objectif fixé par le Conseil européen de Lisbonne de mettre e ...[+++]


The group's other members are: Mr Giuseppe Airoldi I Vice-President for training activities, University of Bocconi Former Director of Human Resources Development, SDA-Bocconi Member of research institute management boards Coordinator of numerous research projects concerning company organisation Mrs Marla Ambrosio P Professor, Lisbon Technical University In-depth knowledge of relationship between training and technological innovation Expert on Community training programmes (EUROTECNET) Mr Wenceslas F Holds major position in training body linked to top Baudrillard industrial undertaking in electronics sector (Thomson) Formerly responsible for social policies within Prime Minister's office Mr Erhard Busek A Former Austrian ...[+++]

Les autres membres du groupe sont : M. Giuseppe AIROLDI I Vice Président pour les activités de formation de l'Université de Bocconi Ancien Directeur du développement et des ressources humaines de SDA- Bocconi Membre des conseils d'admInIstration d'instituts de recherche Coordinateur de nombreux projets de recherche sur l'organisation des entreprises Mme Marla AMBROSIO P Professeur à l'Université technique de Lisbonne Nombreux travaux sur les relations entre formation et innovation technologique Expert dans les programmes communautaires de formation (Eurotecnet) M. Wenceslas BAUDRILLARD F Responsable d'un organisme de formation lié à un g ...[+++]


with regard to indicator areas where data collections already exist or EU surveys are planned, to further develop and submit to the Council strategies in the indicator areas of efficiency of investment, ICT, mobility, adult education, teachers and trainers, vocational education and training, social inclusion and active citizenship. with regard to indicator areas where no comparable data exist, to present to the Council detailed survey proposals for the development of new indicators, in the are ...[+++]

en ce qui concerne les domaines couverts par des indicateurs pour lesquels des données existent déjà ou des études sont prévues au niveau de l'UE, à poursuivre l'élaboration de stratégies dans les domaines ci-après et à les soumettre au Conseil: l'efficacité de l'investissement, les TIC, la mobilité, la formation des adultes, les enseignants et les formateurs, l'enseignement et la formation professionnels, l'inclusion sociale et la citoyenneté active; en ce qui concerne les domaines couverts par des indicateurs pour lesquels il n'exi ...[+++]


The Governments of the Member States and the Commission of the European Communities were represented as follows: Belgium: Mr Karl-Heinz LAMBERTZ Minister for the Media, Adult Education, Policy on the Disabled, Social Welfare and Retraining (German-speaking Community) Denmark: Ms Jytte HILDEN Minister for Culture Mr Erik JACOBSEN State Secretary for Culture Germany: Mr Helmut SCHÄFER Minister of State, Foreign Affairs Mr Hans ZEHETMAIR Minister of State for Education, Culture, Science and the Arts, Bavaria Greece: Mr Thanos MIKROUTSIKOS Minister for Culture Spain: Ms Carmen ALBORCH BATALLER Minist ...[+++]

Les Gouvernements des Etats membres et la Commission des Communautés européennes étaient représentés comme suit : Pour la Belgique : M. Karl-Heinz LAMBERTZ Ministre de la Communauté germanophone des Médias, de la Formation des Adultes, de la Politique des Handicapés, de l'Aide sociale et de la Reconversion professionnelle Pour le Danemark : Mme Jytte HILDEN Ministre de la Culture M. Erik JACOBSEN Secrétaire d'Etat à la Culture Pour l'Allemagne : M. Helmut SCHÄFER Ministre d'Etat aux Affaires étrangères M. Hans ZEHETMAIR Ministre d'Etat de l'Education, de la Cu ...[+++]


Background Cooperation between the Commission and UNESCO began in 1964 and has so far focused on : - education .adult education .recognition of diplomas .vocational technical education - conservation of natural resources .natural areas of exceptional ecological interest .sustainable development of local communities - culture .promotion of musical activities and training .support for communication initiatives .cooperation in the International Council for Museums .heritage conservation .

* * * Historique La coopération entre la Commission et l'UNESCO, qui remonte à 1964, s'est jusqu'à présent concentré sur : - éducation .l'éducation des adultes .la reconnaissance des diplômes .l'enseignement technique professionnel - conservation des ressources naturelles .zones naturelles d'intérêt écologique exceptionnel .développement durable des communautés locales - culture .promotion des activités et de la formation musicales .appui à des initiatives de communication .coopération dans le International Council for Museum .conserv ...[+++]


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