Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ATL
Adult T-cell leukaemia
Adult T-cell leukemia
Adult T-cell lymphoma
Adult apprenticeships
Adult education
Adult student
Adult students learning
Adult teaching
Arrange student accommodation
Arranging student accommodation
CEGEP student
Cegep student
Coordinate student accommodation
Cégep student
Financial aid to students
Financial assistance to students
Mature student
Nominate student ambassador
Recruit student ambassador
Recruiting student ambassador
Recruits student ambassador
Student ID card
Student aid
Student card
Student finance
Student grants and loans
Student identification card
Student identity card
Student support

Traduction de «Adult student » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


adult apprenticeships | adult teaching | adult education | adult students learning

éducation des adultes


mature student [ adult student ]

étudiant adulte [ étudiante adulte ]


financial aid to students | financial assistance to students | student aid | student finance | student grants and loans | student support

allocation étudiante | allocation sociale d'études unifiée


Manitoba Student Financial Assistance Non-Resident Adult Secondary Bursary Program 1992/93

Aide aux étudiants - Manitoba - programme de bourses d'études secondaire destinées aux adultes non résidents 1992/1993


arrange student accommodation | arranging student accommodation | arrange student accommodation | coordinate student accommodation

organiser l'hébergement d'étudiants


nominate student ambassador | recruits student ambassador | recruit student ambassador | recruiting student ambassador

recruter des représentants des étudiants


adult T-cell leukemia [ ATL | adult T-cell lymphoma | adult T-cell leukemia/lymphoma | adult T-cell leukaemia | adult T-cell lymphoma/leukemia ]

leucémie à lymphocytes T de l'adulte [ lymphome T de l'adulte | leucémie à cellules T de l'adulte ]


student card | student identity card | student ID card | student identification card

carte étudiante | carte d'étudiant | carte d'étudiante


CEGEP student | cegep student | cégep student

gépien | cégépienne
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Adult students in the centre were recruited and trained to act as teachers for the EYL project.

Les adultes du centre ont été recrutés et formés pour intervenir en qualité d'enseignants pour le projet AEL.


Although in Poland, Finland and Sweden measures were put in place to increase the number of students who complete secondary and higher education and to enhance vocational education and training of adult Roma, in most Member States, similar measures are rather sporadic, mainly consisting of scholarships for talented students.

Si la Pologne, la Finlande et la Suède ont pris des mesures en vue d’accroître le nombre d’étudiants diplômés de l’enseignement secondaire et supérieur et de promouvoir l’enseignement et la formation professionnels des Roms adultes, dans la plupart des États membres, les mesures de ce genre sont plutôt rares et prennent souvent la forme de bourses pour étudiants talentueux.


[22] They include the following: higher education (Erasmus, Erasmus Mundus, Marie Curie) for students, doctoral candidates and staff; higher education and research (Marie Curie, mobility within Networks of Excellence and Technology Platforms); from higher education to business (placements within Erasmus and Marie Curie); vocational education and apprentices (Leonardo); second level education (Comenius) adult learning and senior volunteering (Grundtvig); the cultural sphere (Culture Programme); youth exchanges and volunteering (Y ...[+++]

[22] Ils couvrent notamment l’enseignement supérieur (Erasmus, Erasmus Mundus, Marie Curie), avec des programmes qui s’adressent aux étudiants, aux doctorants et au personnel enseignant, l’enseignement supérieur et la recherche (Marie Curie, mobilité au sein de réseaux d’excellence et de plates-formes technologiques), l’enseignement supérieur et les entreprises (stages Erasmus et Marie Curie), la formation professionnelle et l’apprentissage (Leonardo), l’enseignement secondaire (Comenius), la formation des adultes et le bénévolat des personnes âgées (Grun ...[+++]


· Encourage outreach to school students from underrepresented groups and to 'non-traditional' learners, including adults; provide more transparent information on educational opportunities and outcomes, and tailored guidance to inform study choices and reduce drop-out.

· encourager la sensibilisation des élèves issus de groupes sous-représentés ainsi que celle des apprenants «non traditionnels», notamment des adultes; fournir des informations plus transparentes sur les possibilités et les débouchés de l’éducation, et des conseils adaptés pour aider dans le choix des études et diminuer le décrochage.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
reducing early school leaving and attracting more people into higher education, particularly through outreach and financial support for school students from disadvantaged groups and adults.

réduire le décrochage scolaire et inciter davantage de personnes à suivre un enseignement supérieur, par la sensibilisation et l’aide financière en faveur des étudiants issus de groupes défavorisés et des adultes.


1. Calls on higher education institutions to integrate lifelong learning into their curricula, with the help of economic assistance and different study programmes, and to adapt to a student base that includes adults, elderly people, non-traditional learners, full-time students who have to work while studying and people with disabilities, and therefore calls on higher education institutions to implement programmes aimed at removing existing obstacles and barriers;

1. demande aux établissements d'enseignement supérieur d'intégrer l'apprentissage tout au long de la vie dans leurs programmes et de s'adapter à une population estudiantine composée d'adultes, d'apprenants non traditionnels et d'étudiants à temps plein devant combiner études et travail, ainsi que de personnes handicapées, et demande donc aux établissements d'enseignement supérieur de mettre en œuvre des programmes visant à éliminer les obstacles et les barrières existants;


59. Supports the objective of raising adult participation in lifelong learning from 12.5 % to 15 % by 2020, and calls for appropriate action; to this end, calls on universities to facilitate wider access to studying, diversify and broaden the student base and amend study programmes to make them attractive to adults returning to study; calls on the Commission and Member States to take even more decisive action to support and disseminate life-long learning institutions such as ‘Second Chance Schools’; calls for the gender perspective ...[+++]

59. soutient l'objectif visant à augmenter la participation des adultes dans l'éducation et la formation tout au long de la vie pour la faire passer de 12,5 % à 15 % d'ici à 2020 et plaide pour des mesures appropriées; dans cette optique, appelle les universités à favoriser un accès plus large à l'apprentissage, la diversification et l'accroissement de la population estudiantine, la transformation des programmes d'éducation en les rendant plus attractifs aux adultes qui reprennent des études; invite la Commission et les États membres à prendre des initi ...[+++]


59. Supports the objective of raising adult participation in lifelong learning from 12.5 % to 15 % by 2020, and calls for appropriate action; to this end, calls on universities to facilitate wider access to studying, diversify and broaden the student base and amend study programmes to make them attractive to adults returning to study; calls on the Commission and Member States to take even more decisive action to support and disseminate life-long learning institutions such as ‘Second Chance Schools’; calls for the gender perspective ...[+++]

59. soutient l'objectif visant à augmenter la participation des adultes dans l'éducation et la formation tout au long de la vie pour la faire passer de 12,5 % à 15 % d'ici à 2020 et plaide pour des mesures appropriées; dans cette optique, appelle les universités à favoriser un accès plus large à l'apprentissage, la diversification et l'accroissement de la population estudiantine, la transformation des programmes d'éducation en les rendant plus attractifs aux adultes qui reprennent des études; invite la Commission et les États membres à prendre des initi ...[+++]


59. Supports the objective of raising adult participation in lifelong learning from 12.5 % to 15 % by 2020, and calls for appropriate action; to this end, calls on universities to facilitate wider access to studying, diversify and broaden the student base and amend study programmes to make them attractive to adults returning to study; calls on the Commission and Member States to take even more decisive action to support and disseminate life-long learning institutions such as ‘Second Chance Schools’; calls for the gender perspective ...[+++]

59. soutient l'objectif visant à augmenter la participation des adultes dans l'éducation et la formation tout au long de la vie pour la faire passer de 12,5 % à 15 % d'ici à 2020 et plaide pour des mesures appropriées; dans cette optique, appelle les universités à favoriser un accès plus large à l'apprentissage, la diversification et l'accroissement de la population estudiantine, la transformation des programmes d'éducation en les rendant plus attractifs aux adultes qui reprennent des études; invite la Commission et les États membres à prendre des initi ...[+++]


Currently the following language learning oriented activities may be supported by the LLP, either as a component among others of a project or as its main theme: partnerships between schools and regions (in sub programme Comenius) or between adult education organisations (sub programme Grundtvig); assistantships for future teachers and in-service teacher training (Comenius); linguistic preparation for mobility in Europe (Erasmus and Leonardo); student placements (Erasmus); language learning adult workshops (Grundtvig); multilatera ...[+++]

À l’heure actuelle, les activités suivantes orientées sur l’apprentissage des langues peuvent être financées par l’EFTLV, soit comme éléments parmi d’autres d’un projet soit à titre principal: partenariats entre écoles et régions (dans le sous-programme Comenius) ou entre organisations d’éducation pour adultes (sous-programme Grundtvig); assistanats pour futurs enseignants et formation d’enseignants sur place (Comenius); préparation linguistique pour la mobilité en Europe (Erasmus et Leonardo); placements d’étudiants (Erasmus); at ...[+++]


w