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Advertise sport venue
Advertise sports in schools
Advertise sports organisation
Advertise venue for sports
ENGSO
Endorse sports organisation
European Non-Governmental Sports Organisation
ISOD
International Sports Organisation for the Disabled
Market the sport venue
Nordic Sports Organisation for the Handicapped
OrgO-DDPS
Promote sport campaign in schools
Promote sports in schools
Promote sports organisation
Promote sports venue
Promote sports' organisations
Promoting sports in schools
SOCCER

Translation of "Advertise sports organisation " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
advertise sports organisation | promote sports' organisations | endorse sports organisation | promote sports organisation

promouvoir une organisation sportive


market the sport venue | promote sports venue | advertise sport venue | advertise venue for sports

faire de la publicité pour un site sportif


advertise sports in schools | promote sport campaign in schools | promote sports in schools | promoting sports in schools

promouvoir les sports dans les écoles


European Non-Governmental Sports Organisation | ENGSO [Abbr.]

Organisation européenne non gouvernementale des sports | ENGSO [Abbr.]


International Sports Organisation for the Disabled | ISOD [Abbr.]

Conseil international des sports pour handicapés


Sports Organisation for Collective Contributions and Equal Rights | SOCCER [Abbr.]

Organisation sportive pour les contributions collectives et l'égalité des droits | SOCCER [Abbr.]


Nordic Sports Organisation for the Handicapped

Nordic Sports Organisation for the Handicapped


Organisation Ordinance of 7 March 2003 for the Federal Department of Defence, Civil Protection and Sport [ OrgO-DDPS ]

Ordonnance du 7 mars 2003 sur l'organisation du Département fédéral de la défense, de la protection de la population et des sports [ Org-DDPS ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Sport organisations have many sources of income, including club fees and ticket sales, advertising and sponsorship, media rights, re-distribution of income within the sport federations, merchandising, public support etc.

Les organisations sportives disposent de nombreuses sources de revenus, dont les cotisations d'adhésion et la vente de billets, la publicité et le mécénat, les droits audiovisuels, la redistribution de revenus au sein des fédérations sportives, la commercialisation de produits dérivés, les aides publiques, etc.


Encouraging physical activity: (1) Sports organisations could work with public health groups to develop advertising and marketing campaigns across Europe that promote physical activity particularly among target populations, such as young people, or those in low socio-economic groups.

Encourager l'activité physique: (1) Les organisations sportives pourraient coopérer avec les représentants du secteur de la santé publique pour mettre sur pied, dans toute l'Europe, des campagnes de publicité et de marketing en faveur de l'activité physique, notamment parmi les populations cibles, comme les jeunes ou les groupes défavorisés.


These involve the private sector (e.g. food manufacturers, retail and the advertising industry), the public health sector and civil society organisations (e.g. sports, consumer and public health associations) working together.

Ces partenariats impliquent une collaboration entre le secteur privé (par exemple l’industrie alimentaire, le commerce de détail et l’industrie de la publicité), le secteur de la santé publique et les organisations de la société civile (comme les associations sportives, de consommateurs et de santé publique).


26. Asks Member States, local entities and school authorities to ensure that healthy options are provided in school vending machines; considers that sponsorship and advertising for so-called HSSF products (those high in sugar, salt, fat) of poor nutritional value in school buildings should be subject to the request or with the express permission of school authorities, and should be monitored by pupil-parent associations; considers that sport organisations and teams should set an example with regard to exercise and healthy diet, and ...[+++]

26. demande aux États membres, aux autorités locales et aux autorités scolaires de veiller à ce que les distributeurs présents dans les écoles proposent des produits sains; considère que toute forme de parrainage et de publicité visant à promouvoir les produits riches en sucre, en sels ou en graisses, à faible valeur nutritionnelle, dans les écoles devrait faire l'objet d'une demande ou de l'accord exprès des autorités de l'école, ainsi que d'une surveillance des associations de parents d'élèves; estime que les associations sportives et les équipes de sport devraient montrer l'exemple de l'exercice physique et de l'alimentation équilib ...[+++]


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26. Asks Member States, local entities and school authorities to ensure that healthy options are provided in school vending machines; considers that sponsorship and advertising for so-called HSSF products (those high in sugar, salt, fat) of poor nutritional value in school buildings should be subject to the request or with the express permission of school authorities, and should be monitored by pupil-parent associations; considers that sport organisations and teams should set an example with regard to exercise and healthy diet, and ...[+++]

26. demande aux États membres, aux autorités locales et aux autorités scolaires de veiller à ce que les distributeurs présents dans les écoles proposent des produits sains; considère que toute forme de parrainage et de publicité visant à promouvoir les produits riches en sucre, en sels ou en graisses, à faible valeur nutritionnelle, dans les écoles devrait faire l'objet d'une demande ou de l'accord exprès des autorités de l'école, ainsi que d'une surveillance des associations de parents d'élèves; estime que les associations sportives et les équipes de sport devraient montrer l'exemple de l'exercice physique et de l'alimentation équilib ...[+++]


26. Asks Member States, local entities and school authorities to ensure that healthy options are provided in school vending machines; considers that sponsorship and advertising for so-called HSSF products (those high in sugar, salt, fat) of poor nutritional value in school buildings should be subject to the request or with the express permission of school authorities, and should be monitored by pupil-parent associations; considers that sport organisations and teams should set an example with regard to exercise and healthy diet; and ...[+++]

26. demande aux États membres, aux autorités locales et aux autorités scolaires de veiller à ce que les distributeurs présents dans les écoles proposent des produits sains; considère que toute forme de parrainage et de publicité visant à promouvoir les produits riches en sucre, en sels ou en graisses, à faible valeur nutritionnelle, dans les écoles devrait faire l'objet d'une demande ou de l'accord exprès des autorités de l'école, ainsi que d'une surveillance des associations de parents d'élèves; estime que les associations sportives et les équipes de sport devraient montrer l'exemple de l'exercice physique et de l'alimentation équilib ...[+++]


23. Expresses concern at the growth of advertising linking sports and alcohol that is directed at young people and recommends that, while sporting organisations are free to use advertisers and sponsors from all sections of the industry, special consideration should be given to sports advertising aimed at young people.

23. est préoccupé par la multiplication des publicités associant les sports et l'alcool qui s'adressent aux jeunes et recommande que, même si elles sont libres de faire appel à des agences de publicité et à des bailleurs de fonds de tous les secteurs économiques, les organisations sportives accordent une attention spéciale aux publicités sportives qui ciblent les jeunes;


whereas sports organisations have many sources of income, such as club fees and ticket sales, advertising and sponsorship, lotteries, media rights, re-distribution of income within the sports federations and leagues, merchandising and public support, with revenues generated by state-owned or state-licensed lotteries and gambling operators being by far the most important source of income in many Member States,

considérant que les organisations sportives disposent de nombreuses sources de revenus, telles que, par exemple, les cotisations de leurs adhérents et la vente de billets, la publicité et le mécénat, les loteries, les droits audiovisuels, la redistribution de revenus au sein des fédérations sportives et des ligues, la commercialisation de produits dérivés et les aides publiques, tandis que les revenus produits par les loteries nationales ou celles opérant sous licence de l'État et par les sociétés de jeux sont de loin les sources de revenus les plus importantes dans de nombreux États membres,


Z. whereas sports organisations have many sources of income, such as club fees and ticket sales, advertising and sponsorship, lotteries, media rights, re-distribution of income within the sports federations and leagues, merchandising and public support, with revenues generated by state-owned or state-licensed lotteries and gambling operators being by far the most important source of income in many Member States,

Z. considérant que les organisations sportives disposent de nombreuses sources de revenus, telles que, par exemple, les cotisations de leurs adhérents et la vente de billets, la publicité et le mécénat, les loteries, les droits audiovisuels, la redistribution de revenus au sein des fédérations sportives et des ligues, la commercialisation de produits dérivés et les aides publiques, tandis que les revenus produits par les loteries nationales ou celles opérant sous licence de l'État et par les sociétés de jeux sont de loin les sources de revenus les plus importantes dans de nombreux États membres,


Sport organisations have many sources of income, including club fees and ticket sales, advertising and sponsorship, media rights, re-distribution of income within the sport federations, merchandising, public support etc.

Les organisations sportives disposent de nombreuses sources de revenus, dont les cotisations d'adhésion et la vente de billets, la publicité et le mécénat, les droits audiovisuels, la redistribution de revenus au sein des fédérations sportives, la commercialisation de produits dérivés, les aides publiques, etc.


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