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Advertising program
Advertising programme
Association advertising
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Commercial program
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Institutional advertisement
Institutional advertising
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Multiculturalism Ethnic Advertising Program
Prestige advertising
TV direct-response advertising program

Translation of "Advertising program " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
advertising program | advertising programme

plan de campagne publicitaire | plan de campagne


advertising plan | advertising program

plan de publicité


TV direct-response advertising program [ advertising program | commercial program ]

émission de publicité directe


TV direct-response advertising program | advertising program | commercial program

émission de publicité directe


Multiculturalism Ethnic Advertising Program

Programme de publicité ethnoculturelle


advertising plan [ advertising program ]

plan de publicité [ plan de campagne publicitaire ]


advertising [ advertisement | advertising campaign ]

publicité [ campagne publicitaire | information publicitaire | publicité commerciale | réclame ]


association advertising | collective advertising | cooperative advertising | group advertising | joint advertising

publicité collective | publicité compensée | publicité de produit


corporate advertising | image advertising | institutional advertising

publicité de prestige | publicité institutionnelle


corporate advertising | institutional advertising | institutional advertisement | corporate image advertising | prestige advertising

publicité d'entreprise | publicité de prestige | publicité de notoriété | publicité corporative | publicité institutionnelle
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
These advertising programs are for over $44 million, and in them, the Privy Council, for the first time, is a participant in this advertising program to the tune of $500,000; Canada Revenue Agency $7 million; Canadian Heritage, $10 million; Citizenship and Immigration, $2 million; Finance, $7 million; Human Resources and Skills Development, $7 million; Office of Infrastructure of Canada, $8 million; Public Safety and Emergency Preparedness, $414,000; Veterans Affairs, $2.5 million.

Ces programmes de publicité totalisent plus de 44 millions de dollars, et le Conseil privé y contribue pour la première fois en allouant 500 000 $; l'Agence du revenu du Canada, 7 millions; Patrimoine canadien, 10 millions; Citoyenneté et Immigration, 2 millions; le ministère des Finances, 7 millions; Ressources humaines et Développement des compétences, 7 millions; le Bureau de l'infrastructure du Canada, 8 millions; Sécurité publique et Protection civile, 414 000 $; Anciens Combattants, 2,5 millions.


The Directive contains fundamental principles which could be seen as policy objectives valid for any kind of delivery of audiovisual services (rules on the protection of minors, separation between content and advertising, clear identification of advertising, ban on certain products) Some of the detailed rules in the TVWF Directive are specifically focused at traditional linear television programming (for instance the provisions on duration and insertion concerning advertising and teleshopping spots).

La directive contient des principes fondamentaux qui pourraient être considérés comme des objectifs politiques valables pour tous les types de fourniture de services audiovisuels (règles relatives à la protection des mineurs, séparation entre contenu et publicité, identification claire de la publicité, interdiction frappant certains produits). Un certain nombre de règles détaillées de la directive TVSF sont ciblées de manière spécifique sur les programmations télévisuelles linéaires traditionnelles (par exemple, les dispositions relatives à la durée des écrans publicitaires et des spots de télé-achat).


The study shows which Member States have taken measures that are more restrictive than those of the Directive; only one Member State has a total ban on advertising aimed at minors below the age of 12 (Sweden), one has a ban on toy advertising from 7.00 a.m. to 10.00 p.m (Greece), whilst a small number of Member States have legal (Belgium - Flanders, and Italy) or voluntary (Denmark) restrictions on advertising around children's programming.

L'étude mentionne les États membres ayant adopté des mesures plus strictes que celles proposées par la directive. Un seul État membre a instauré une interdiction totale de la publicité s'adressant aux mineurs de moins de 12 ans (Suède), un autre interdit la publicité en faveur des jouets de 7h00 à 22h00 (Grèce), et un petit nombre d'États membres imposent des restrictions législatives (Belgique - Communauté flamande - et Italie) ou volontaires (Danemark) à la publicité dans les programmes s'adressant aux enfants.


But in the sense that we have a massive advertising program that has the same or an extremely similar look and feel to that of the Conservative Party of Canada, and that as far as we know upwards of $100 million may have been spent on this advertising, while we don't take exception to advertising that may inform Canadians of programs, I would suggest to you that the majority of this advertising program does not in fact do so.

Ce vaste programme publicitaire a une très étroite ressemblance avec celui du Parti conservateur du Canada, et plus de 100 millions de dollars ont déjà été consacrés à cette publicité. Nous n'avons rien à redire à la publicité visant à informer les Canadiens des programmes qui ont été mis en place, mais, d'après moi, la majeure partie de ce programme de publicité n'est pas en fait destinée à cela.


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Member States shall ensure, where practicable and by appropriate means, that broadcasters reserve at least 10 % of their transmission time, excluding the time allotted to news, sports events, games, advertising, teletext services and teleshopping, or alternately, at the discretion of the Member State, at least 10 % of their programming budget, for European works created by producers who are independent of broadcasters.

Les États membres veillent, chaque fois que cela est réalisable et par des moyens appropriés, à ce que les organismes de radiodiffusion télévisuelle réservent au moins 10 % de leur temps d’antenne, à l’exclusion du temps consacré aux informations, à des manifestations sportives, à des jeux, à la publicité, aux services de télétexte et au téléachat, ou alternativement, au choix de l’État membre, 10 % au moins de leur budget de programmation, à des œuvres européennes émanant de producteurs indépendants d’organismes de radiodiffusion télévisuelle.


With this budget, we have finished that job through such decisions as cancelling the political history museum, forgoing VIA Rail’s capital expansion, terminating the sponsorship program and the national unity reserve, reducing advertising programs, and trimming departmental budgets across the board, effective April 1, 2004.

Avec le budget d’aujourd’hui, nous avons terminé cette tâche en décidant, par exemple, d’annuler le projet de musée d’histoire politique, de reporter des dépenses d’immobilisations de Via Rail, d’abolir le Programme des commandites et la réserve pour l’unité nationale, de comprimer les programmes de publicité et de réduire les budgets des ministères à compter du 1 avril 2004.


They need to hear good news, not more of the same about WTO and NAFTA and advertising programs and programs that may or may not help them.

Ils ont besoin de bonnes nouvelles, et non d'une nouvelle répétition des mêmes remarques concernant l'OMC et l'ALENA, les programmes de publicité et d'autres programmes qui peuvent ou non leur venir en aide.


It is a program like this, as well as safe driving programs, advertising programs, safe ride campaigns, addiction programs, and many other similar programs which will help to solve this curable problem.

Des programmes comme celui-là ainsi que les programmes de sécurité au volant, les campagnes publicitaires, les campagnes de sensibilisation à la prudence au volant, les programmes de désintoxication et de nombreux autres programmes semblables aideront à résoudre ce problème auquel il existe une solution.


(Please note, this question does not concern advertising specifically aimed at minors. It concerns audiovisual content which could be harmful to minors, regardless of whether this is contained in advertising or in general programming.)

(Veuillez noter que cette question ne concerne pas seulement la publicité spécifiquement destinée aux mineurs. Elle concerne les contenus audiovisuels qui pourraient être préjudiciables aux mineurs, indépendamment du fait qu'ils proviennent de la publicité ou des autres programmes.)


Does this system of self-regulation include a code of conduct regarding the protection of minors and harmful content- (Please note, this question does not concern advertising specifically aimed at minors. It concerns audiovisual content which could be harmful to minors, regardless of whether this is contained in advertising or in general programming.)

Ce système d'autorégulation comprend-il un code de conduite concernant la protection des mineurs ainsi que le contenu nuisible - (Veuillez noter que cette question ne concerne pas la publicité spécifiquement destinée aux mineurs. Elle concerne les contenus audiovisuels qui pourraient être nuisibles aux mineurs, indépendamment du fait qu'ils proviennent de la publicité ou des autres programmes.)


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