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Air classification
Air classifying
Air mass classification
Air stream separation
Air-mass classification
Bibliographical classification
Bibliothecal classification
Book classification
Library classification
Pneumatic classification

Translation of "Air classification " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
air classification | pneumatic classification

classification pneumatique


air classification | air stream separation

tri aéraulique


air classification [ pneumatic classification ]

classification pneumatique




air classification

turboséparation [ turbo-séparation | classification par air | fractionnement par air | classement pneumatique ]






air-mass classification [ air mass classification ]

classification des masses d'air


The revised European-American Lymphoma (REAL) classification

revised European-American Lymphoma classification


library classification | bibliographical classification | bibliothecal classification | book classification

classification bibliologique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Pursuant to Regulation (EC) No 551/2004 and Regulation (EC) No 216/2008, the Commission is required to adopt implementing rules in order to adopt appropriate provisions on rules of the air based upon Standards and recommended practices of the International Civil Aviation Organisation (ICAO), and to harmonise the application of the ICAO airspace classification, with the aim to ensure the seamless provision of safe and efficient air traffic services within the single European sky.

Conformément au règlement (CE) no 551/2004 et au règlement (CE) no 216/2008, la Commission est tenue d’arrêter des mesures d’exécution afin, d’une part, d’adopter des dispositions pertinentes concernant les règles de l’air sur la base des normes et pratiques recommandées de l’Organisation de l’aviation civile internationale (OACI) et, d’autre part, d’harmoniser l’application de la classification des espaces aériens de l’OACI, de façon à garantir la fourniture ininterrompue de services de la circulation aérienne sûrs et efficaces dans ...[+++]


Eurocontrol has been mandated in accordance with Article 8(1) of Regulation (EC) No 549/2004 of the European Parliament and the Council of 10 March 2004 laying down the framework for the creation of the single European sky to assist the Commission in the development of implementing rules which lay down appropriate provisions on rules of the air based upon ICAO Standards and recommended practices, and harmonise the application of the ICAO airspace classification.

Conformément à l’article 8, paragraphe 1, du règlement (CE) no 549/2004 du Parlement européen et du Conseil du 10 mars 2004 fixant le cadre pour la réalisation du ciel unique européen , Eurocontrol a été mandatée pour assister la Commission dans l’élaboration de mesures d’exécution afin, d’une part, d’établir les dispositions pertinentes concernant les règles de l’air sur la base des normes et pratiques recommandées de l’OACI et, d’autre part, d’harmoniser l’application de la classification des espaces aériens de l’OACI.


13. Subject to the Governor in Council’s right under the Aeronautics Act to make regulations respecting the classification and use of airspace and the control and use of aerial routes, the Corporation has the right to plan and manage Canadian airspace and any other airspace in respect of which Canada has responsibility for the provision of air traffic control services, other than airspace under the control of a person acting under the authority of the Minister of National Defence.

13. Sous réserve du pouvoir du gouverneur en conseil de prendre des règlements, en vertu de la Loi sur l’aéronautique, concernant la classification et l’usage de l’espace aérien ainsi que le contrôle et l’usage des routes aériennes, la société peut planifier et gérer l’espace aérien canadien et l’espace à l’égard duquel le Canada est responsable des services de contrôle de la circulation aérienne, à l’exception de celui qui est contrôlé par une personne autorisée à le faire par le ministre de la Défense nationale.


The standards, regulations and oversight are very different between these classifications, [meaning air taxi and airline], and when you add to that the lack of union, professional association, lobby group or any form of real OH&S protection for the air taxi worker, then the situation is quite frightening.

Les normes, les règlements et la surveillance diffèrent énormément entre ces catégories [taxi aérien et transporteur aérien], et lorsque s'ajoute à cela l'absence de syndicat, d'association professionnelle, de groupe de pression et de quelque forme que ce soit de véritable protection en matière de santé et sécurité au travail pour le travailleur qui se déplace en taxi aérien, la situation est alors vraiment inquiétante.


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As I look at it, the bill is concerned with greenhouse gases, air pollution, the classification of energy-using products, and the establishment of motor vehicle fuel consumption standards.

À mon sens, le projet de loi traite des gaz à effet de serre, de pollution atmosphérique, de classification des produits consommant de l'énergie et d'établissement de normes de consommation de carburant des véhicules à moteur.


‘airspace classification’ means the classification of airspace into air traffic services airspaces of defined dimensions, alphabetically designated, and within which specific types of flights may operate and for which air traffic services and rules of operation are specified; air traffic services airspaces are classified as Class A to G as defined by Chapter 2, paragraph 6.1. of Annex 11 to the Chicago Convention on International Civil Aviation.

«classification de l’espace aérien»: la classification de l’espace aérien en espaces aériens de services de circulation aérienne de dimensions définies, désignés alphabétiquement, et dans lesquels des types de vols spécifiques peuvent être effectués et pour lesquels des services de circulation aérienne et des règles d'exploitation sont précisés; les espaces aériens de services de circulation aérienne sont classifiés comme classes A à G au sens du chapitre 2, point 6, point 1, de l’annexe 11 de la convention de Chicago relative à l’aviation civile internationale.


Chapter 2, paragraph 6 of Annex 11 to the 1944 Chicago Convention on International Civil Aviation requires the classification of airspace into air traffic services airspaces of defined dimensions, alphabetically designated from Class A to Class G, within which specific types of flights may operate and for which air traffic services and rules of operation are specified.

Le chapitre 2, point 6 de l’annexe 11 de la convention de Chicago de 1944 relative à l’aviation civile internationale demande la classification de l’espace aérien en espaces aériens pour les services de contrôle de la circulation aérienne ayant des dimensions définies, désignés alphabétiquement de la classe A à la classe G, à l’intérieur desquels des types de vols spécifiques peuvent avoir lieu, et pour lesquels des services de circulation aérienne et des règles d’exploitation sont spécifiés.


6. The upper and lower assessment thresholds for arsenic, cadmium, nickel and benzo(a)pyrene in ambient air shall be those laid down in Section I of Annex II. The classification of each zone or agglomeration for the purposes of this Article shall be reviewed at least every five years in accordance with the procedure laid down in Section II of Annex II. Classification shall be reviewed earlier in the event of significant change in activities relevant to concentrations of arsenic, cadmium, nickel and benzo(a)pyrene, in ambient air.

6. Les seuils d'évaluation minimal et maximal pour l'arsenic, le cadmium, le nickel et le benzo(a)pyrène dans l'air ambiant sont ceux indiqués à la section I de l'annexe II. La classification de chaque zone ou agglomération aux fins du présent article est revue tous les cinq ans au moins conformément à la procédure établie à la section II de l'annexe II. La classification est revue plus tôt en cas de modification importante des activités ayant des incidences sur les concentrations d'arsenic, de cadmium, de nickel et de benzo(a)pyrène dans l'air ambiant.


New common rules on air security. The Commission proposed new common rules for air security: control of access to sensitive areas of airports and aircraft; control of passengers and their hand luggage; control and monitoring of hold luggage; control of cargo and mail; training of ground staff; classification of weapons and other items prohibited on board or into the sensitive areas of airports.

Nouvelles règles communes de sécurité aérienne: la Commission a proposé de nouvelles règles communes dans les domaines suivants: contrôle de l'accès aux zones sensibles des aéroports et aux avions, contrôle des passagers et de leurs bagages à main, contrôle et surveillance des bagages de soute, contrôle des chargements de marchandises et des transports postaux, formation du personnel au sol, classification des armes et autres objets interdits à bord ou dans les zones sensibles des aéroports.


Despite the fact that these lightweight pellets pose no more of a safety hazard than standard-weight pellets, the increase in velocity caused a change in classification for these air guns that pushed them up over 500 feet per second.

Malgré le fait que ces plombs légers ne posent pas plus de risque à la sécurité que des plombs de poids ordinaire, l'augmentation de la vélocité a entraîné une modification de la classification pour ces armes à air comprimé qui peuvent propulser ces plombs à des vitesses supérieures à 500 pieds par seconde.




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'Air classification' ->

Date index: 2022-03-31
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