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ADC
ADCS
ADIRS
Air data and inertial reference system
Air data computer
Air data computer set
Air data computer system
Air data inertial reference system
Galilean frame of reference
Gyroscope-based inertial navigation system
INS
IRS
Inertial Reference System
Inertial coordinate system
Inertial frame
Inertial frame of reference
Inertial navigation system
Inertial navigation unit
Inertial navigator
Inertial reference data
Inertial reference frame
Inertial reference system
Newtonian frame of reference
STIRS
Strapdown inertial reference system

Translation of "Air data inertial reference system " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
air data inertial reference system [ ADIRS | air data and inertial reference system ]

centrale ADIRS [ centrale A.D.I.R.S. | système de référence inertielle anémobarométrique | système combiné centrale aérodynamique/système de référence à inertie | centrale anémobarométrique inertielle intégrée ]


air data inertial reference system/GPS

centrale A.D.I.R.S./GPS


inertial coordinate system | inertial reference frame | inertial reference system

cadre de référence à inertie | système à inertie | trièdre de référence à inertie | trièdre de référence d'inertie


inertial reference frame | inertial frame of reference | inertial reference system | Galilean frame of reference | Newtonian frame of reference | inertial frame

référentiel galiléen | repère galiléen | référentiel inertiel | référentiel d'inertie | repère inertiel




inertial navigation system [ INS | inertial reference system | inertial navigator | inertial navigation unit | gyroscope-based inertial navigation system ]

système de navigation par inertie [ INS | système de navigation à inertie | système de navigation inertielle | système de référence inertiel | centrale inertielle de navigation | système de navigation inertiel | centrale de navigation inertielle | centrale à inertie | système inertiel de navigation | centrale in ]


Inertial Reference System | IRS [Abbr.]

Système de guidage à inertie






air data computer | air data computer set | air data computer system [ ADC | ADCS ]

centrale aérodynamique [ ADC ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
There are two possible methods of data transfer currently available: the ‘pull’ method, under which the competent authorities of the Member State requiring the PNR data can access the air carrier's reservation system and extract (‘pull’) a copy of the required PNR data, and the ‘push’ method, under which air carriers transfer (‘push’) the required PNR data to the authority requesting them, thus allowing air carriers to retain control of what data is provided.

Actuellement, deux méthodes de transfert des données sont possibles: la méthode «pull», par laquelle les autorités compétentes de l'État membre qui requièrent les données PNR peuvent accéder au système de réservation du transporteur aérien et en extraire («pull») une copie des données PNR requises, et la méthode «push», par laquelle les transporteurs aériens transmettent («push») les données PNR requises à l'autorité requérante, ce qui permet aux transporteurs aériens de garder le contrôle sur les données transmises.


(15) There are two possible methods of data transfer currently available: the ‘pull’ method, under which the competent authorities of the Member State requiring the data can reach into (access) the air carrier’s reservation system and extract (‘pull’) a copy of the required data, and the ‘push’ method, under which air carriers transfer (‘push’) the PNR data to the authority requesting them, thus allowing air carriers to retain control of what data is provided.

(15) Actuellement, deux méthodes de transfert des données sont possibles: la méthode "pull" par laquelle les autorités compétentes de l'État qui demandent les données peuvent accéder au système de réservation du transporteur aérien et en extraire ("pull") une copie des données requises, et la méthode "push" par laquelle les transporteurs aériens transmettent ("push") les données PNR à l'autorité qui les demande, ce qui permet aux transporteurs aériens de garder le contrôle sur les types de données transmis.


(15) There are two possible methods of data transfer currently available: the ‘pull’ method, under which the competent authorities of the Member State requiring the data can reach into (access) the air carrier’s reservation system and extract (‘pull’) a copy of the required data, and the ‘push’ method, under which air carriers transfer (‘push’) the required PNR data to the authority requesting them, thus allowing air carriers to retain control of what data is provided.

(15) Actuellement, deux méthodes de transfert des données sont possibles: la méthode "pull" par laquelle les autorités compétentes de l'État qui demandent les données peuvent accéder au système de réservation du transporteur aérien et en extraire ("pull") une copie des données requises, et la méthode "push" par laquelle les transporteurs aériens transmettent ("push") les données PNR requises à l'autorité qui les demande, ce qui permet aux transporteurs aériens de garder le contrôle sur les types de données transmis.


(15) There are two possible methods of data transfer currently available: the ‘pull’ method, under which the competent authorities of the Member State requiring the data can reach into (access) the air carrier’s reservation system and extract (‘pull’) a copy of the required data, and the ‘push’ method, under which air carriers and non-carrier economic operators transfer (‘push’) the required PNR data to the authority requesting them, thus allowing air carriers to retain control of what data is provided.

(15) Actuellement, deux méthodes de transfert des données sont possibles: la méthode "pull", par laquelle les autorités compétentes de l'État qui demandent les données peuvent accéder au système de réservation du transporteur aérien et en extraire ("pull") une copie des données requises, et la méthode "push" par laquelle les transporteurs aériens et les opérateurs économiques autres que les transporteurs aériens transmettent ("push") les données PNR requises à l'autorité qui les demande, ce qui permet aux transporteurs aériens de garder le contrôle sur les types de données transmis.


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For the three-dimensional and two-dimensional coordinate reference systems and the horizontal component of compound coordinate reference systems used for making spatial data sets available, the datum shall be the datum of the European Terrestrial Reference System 1989 (ETRS89) in areas within its geographical scope, or the datum of the International Terrestrial Reference System (ITRS) or ot ...[+++]

Pour les référentiels de coordonnées tridimensionnels et bidimensionnels et pour la composante horizontale des référentiels de coordonnées combinés utilisés aux fins de la mise à disposition de séries de données géographiques, le datum employé est celui du Système de référence terrestre européen 1989 (European Terrestrial Reference System - ETRS89), dans les zones situées dans son champ d'application géographique, ou, dans les zones situées hors du champ d'application géographique de l'ETRS89, le datum du Système de référence ...[+++]


1. The default temporal reference system referred to in point 5 of part B of the Annex to Commission Regulation (EC) No 1205/2008 shall be used, unless other temporal reference systems are specified for a specific spatial data theme in Annex II.

1. Le système de référence temporel utilisé par défaut est celui visé à la partie B, point 5, de l'annexe du règlement (CE) no 1205/2008 de la Commission , à moins que l'annexe II ne spécifie d'autres systèmes de référence temporels pour un thème spécifique de données géographiques.


It is intended to provide legal protection to air carriers and reservation systems within the European Union with regard to PNR data transfer to the Australian Customs Service, while remaining compliant with EU data protection legislation.

Il est destiné à assurer la sécurité juridique pour les transporteurs aériens et les systèmes de réservation au sein de l’Union européenne en matière de transfert des données PNR aux services douaniers australiens, et ce en conformité avec la loi sur la protection des données de l’Union.


2. This Regulation shall apply to air-ground voice communications systems based on 8,33 kHz channel spacing within the aeronautical mobile radio communication service band 117,975-137 MHz, their constituents and associated procedures and to flight data processing systems serving air traffic control units providing services to general air traffic, their constituents and associated procedures.

2. Le présent règlement s’applique aux systèmes de communications vocales air-sol fondés sur un espacement entre canaux de 8,33 kHz dans la bande de 117,975 à 137 MHz réservée au service mobile aéronautique de radiocommunications, à leurs composants et procédures associées, ainsi qu’aux systèmes de traitement des données de vol utilisés par les unités de contrôle de la circulation aérienne qui fournissent des services relevant de la circulation aérienne générale, à leurs composants et procédures associées.


The systems I am referring to are, for instance, mobile air conditioners, fixed air conditioners, and the system comprising the gas plus the energy needed to make the equipment work.

Les systèmes auxquels je fais allusion sont, par exemple, les climatiseurs mobiles, les climatiseurs fixes et les systèmes comprenant le gaz plus l’énergie nécessaire pour faire fonctionner les équipements.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32004L0107 - EN - Directive 2004/107/EC of the European Parliament and of the Council of 15 December 2004 relating to arsenic, cadmium, mercury, nickel and polycyclic aromatic hydrocarbons in ambient air - DIRECTIVE - OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL // Determination of requirements for assessment of concentrations of arsenic, cadmium, nickel and benzo(a)pyrene in ambient air within a zone or agglomeration // Location and minimum number of sampling points for the measurement of concentrations in ambient air and deposition rates // Data quality objectives and requirements for air quality ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32004L0107 - EN - Directive 2004/107/CE du Parlement européen et du Conseil du 15 décembre 2004 concernant l'arsenic, le cadmium, le mercure, le nickel et les hydrocarbures aromatiques polycycliques dans l'air ambiant - DIRECTIVE - DU PARLEMENT EUROPÉEN ET DU CONSEIL // Détermination des conditions nécessaires relatives à l'évaluation des concentrations d'arsenic, de cadmium, de nickel et de benzo(a)pyrène dans l'air ambiant d'une zone ou agglomération // Emplacement et nombre minimal des points de prélèvement pour la mesure des concentrations dans l'air ambiant et des taux de dépôt ...[+++]


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