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Accelerator factor
Air factor
Antibiotic resistance plasmid
Antihaemophilic factor B
Antihemophilic factor
Antihemophilic factor A
Autoprothrombin C
Christmas factor
Coagulation factor IX
Coagulation factor X
Drug-resistance factor
Economic air factor
Excess air factor
Excess air ratio
FX
Factor IX
Factor V
Factor VIII
Factor VIII C
Factor X
Labile factor
Owren factor
PTA
Plasma accelerator globulin
Plasma labile factor
Plasma prothrombins conversion factor
Plasma thromboplastic component
Plasma thromboplastin antecedent
Proaccelerin
Prothrombin accelerator
Prower factor
R-factor
R-factor plasmid
R-plasmid
RPA factor
RPB factor
Remaining principal amount factor
Remaining principal balance factor
Resistance factor
Resistance plasmid
Stuart factor
Stuart-Prower factor

Translation of "Air factor " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
air factor | excess air factor | excess air ratio

facteur d'air | taux d'aération




economic air factor

facteur de l'économie des transports aériens


factor V | proaccelerin | accelerator factor | Owren factor | labile factor | plasma accelerator globulin | plasma labile factor | plasma prothrombins conversion factor | prothrombin accelerator

facteur V | proaccélérine | accélérine | facteur labile | facteur accélérateur | facteur d'Owren


Stuart factor [ Stuart-Prower factor | factor X | FX | coagulation factor X | autoprothrombin C | Prower factor ]

facteur Stuart [ facteur X ]


Short stature due to primary acid-labile subunit (ALS) deficiency is characterized by moderate postnatal growth deficit, markedly low circulating levels of insulin-like growth factor 1 (IGF-1) and insulin-like growth factor binding protein 3 (IGFBP-3

petite taille par déficit primaire en sous-unité acide labile


factor VIII:C | factor VIII | antihemophilic factor | antihemophilic factor A

facteur VIII : C | facteur VIII coagulant | facteur VIII | facteur antihémophilique A | facteur VIII : C Ag


remaining principal amount factor | RPA factor | RPB factor | remaining principal balance factor

indice du principal restant


antibiotic resistance plasmid | drug-resistance factor | resistance factor | resistance plasmid | R-factor | R-factor plasmid | R-plasmid

facteur de résistance | facteur de transfert de résistance | facteur R | plasmide de résistance


antihaemophilic factor B | Christmas factor | coagulation factor IX | factor IX | plasma thromboplastic component | plasma thromboplastin antecedent | PTA [Abbr.]

facteur antihémophilique B | facteur IX | plasma thromboplastin antécédent | PTA [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
From our perspective as entrepreneurs who are wanting to watch the rollout of the hydrogen economy, from the environmental side, the driving factor for us seems to be right in front of us: inner-city air quality, health issues related to inner-city air quality, and of course in many cases the socio-economic disadvantage of having to live in larger cities that have inner-city air quality issues all coming from the exhaust pipe.

En tant qu'entrepreneurs qui veulent voir démarrer l'économie de l'hydrogène, du point de vue de l'environnement, la principale raison nous semble être devant nous: la qualité de l'air dans les centres-villes, les problèmes de santé que pose la qualité de cet air et, bien sûr, dans de nombreux cas, les problèmes socio-économiques qui découlent du fait que l'air des grandes villes est pollué, tout cela à cause des voitures.


(Return tabled) Question No. 864 Ms. Kirsty Duncan: With respect to mental health and suicide in the Canadian Forces (CF), including regular forces, reservists and veterans, as well as among Royal Canadian Mounted Police (RCMP) veterans: (a) what does history and research show from the First World War (WWI) and the Second World War (WWII), regarding the percentage of Canadian veterans who suffered some degree of Post Traumatic Stress Disorder (PTSD) and how it might have impacted their ability to (i) hold down jobs, (ii) maintain relationships, (iii) overcome substance abuse, (iv) maintain their will to live; (b) how are suicides tracked for CF regular forces, reservists and veterans, including RCMP veterans, (i) has the tracking method ch ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 864 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la santé mentale et le suicide dans les Forces canadiennes (FC), tant dans la Force régulière, la Réserve que chez les anciens combattants, y compris les anciens membres de la Gendarmerie royale du Canada (GRC): a) que nous apprennent l’histoire et la recherche faite après les Première et Deuxième Guerres mondiales d'une part sur le pourcentage de nos anciens combattants qui ont souffert à un degré ou à un autre du syndrome de stress post-traumatique (SSPT) et d'autre part sur l’influence que le syndrome a pu avoir ...[+++]


Since in some Member States the majority of the fleet is over 10 years old, higher new car prices will slower the process of fleet renewal which also should be considered as a clean air factor.

Considérant que la majeure partie du parc de certains États membres est vieille de plus de dix ans, une augmentation des prix des voitures neuves freinera le processus de son renouvellement, or cela mériterait également d'être considéré comme un facteur d'air pur.


This includes Air Canada as well as its subsidiaries and affiliates. However, to my great surprise and to the surprise of my Liberal Party colleagues, many factors appeared to be overlooked by the Minister of Transport, Infrastructure and Communities and therefore by the Conservative government, factors that are essential to ensuring that official languages policy is respected by Air Canada and its subsidiaries.

Par contre, à notre grande surprise à mes collègues du Parti libéral et à moi-même, beaucoup d'éléments semblaient être mis de côté par le ministre des Transports, de l’Infrastructure et des Collectivités — donc par le gouvernement conservateur —, éléments essentiels pour s'assurer que les langues officielles sont respectées par Air Canada et ses filiales.


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For example, if you use an 80% load factor, it's only a 60% load factor on Air Canada's South American routes.

Nous croyons qu'il faudrait plutôt rajouter des agents de bord lorsque l'avion est plein. Par exemple, lorsque vous tenez compte d'un coefficient d'occupation de 80 p. 100, il faut aussi tenir compte du coefficient moyen de 60 p. 100 pour les destinations sud-américaines.


(11) It is furthermore desirable to lay down clear and detailed guidance as to the factors which may be relevant for the determination of whether the subsidised or unfairly priced air services provided by non-Community air carriers have caused injury or are threatening to cause injury; in order to demonstrate that the pricing practices related to the supply of such air services cause injury to the Community industry, attention should be given to the effect of other factors, and consideration should be given to all relevant and known factors and economic indicators which have a bearing on the state of the industry, and in particular prev ...[+++]

(11) Il convient en outre de fixer des orientations claires et détaillées en ce qui concerne les facteurs qui peuvent contribuer à déterminer si les services aériens subventionnés ou proposés à des prix déloyaux qui sont fournis par des transporteurs aériens non communautaires ont causé ou menacent de causer un préjudice; afin de démontrer que les pratiques tarifaires liées à la fourniture de ces services aériens causent un préjudice à l'industrie communautaire, il convient de tenir compte de l'influence d'autres facteurs et de prend ...[+++]


(11) It is furthermore desirable to lay down clear and detailed guidance as to the factors which may be relevant for the determination of whether the subsidised or unfairly priced air services provided by non-Community air carriers have caused injury or are threatening to cause injury; in order to demonstrate that the pricing practices related to the supply of such air services cause injury to the Community industry, attention should be given to the effect of other factors, and consideration should be given to all relevant and known factors and economic indicators which have a bearing on the state of the industry, and in particular prev ...[+++]

(11) Il convient en outre de fixer des orientations claires et détaillées en ce qui concerne les facteurs qui peuvent contribuer à déterminer si les services aériens subventionnés ou proposés à des prix déloyaux qui sont fournis par des transporteurs aériens non communautaires ont causé ou menacent de causer un préjudice; afin de démontrer que les pratiques tarifaires liées à la fourniture de ces services aériens causent un préjudice à l'industrie communautaire, il convient de tenir compte de l'influence d'autres facteurs et de prend ...[+++]


(13) It is desirable to lay down clear and detailed guidance as to the factors which may be relevant for the determination of whether the subsidised or unfairly priced air services provided by non-Community air carriers have caused material injury or are threatening to cause injury; in order to demonstrate that the subsidies and pricing practices associated with the supply of such air services cause injury to the Community industry, attention should be given to the effect of other factors, since consideration will be given to all relevant factors and economic indicators which influence the criteria for assessing the state of the industr ...[+++]

(13) Il est souhaitable de fixer des orientations claires et détaillées en ce qui concerne les facteurs qui peuvent contribuer à déterminer si les services de transport aérien subventionnés ou proposés à des prix déloyaux par des transporteurs aériens non communautaires ont causé ou menacent de causer un préjudice important. Pour démontrer que les subventions et les pratiques tarifaires auxquelles il est recouru pour ces services de transport aérien causent un préjudice à l'industrie communautaire, il convient de tenir compte de l'influence d'autres facteurs, étant donné que tous les facteurs et indices économiques pertinents influant su ...[+++]


(9) It is desirable to lay down clear and detailed guidance as to the factors which may be relevant for the determination of whether the subsidised or unfairly priced air services provided by non-Community air carriers have caused material injury or are threatening to cause injury; in order to demonstrate that the subsidies and pricing practices of the supply of such air services cause injury to the Community industry, attention should be given to the effect of other factors, since consideration will be given to all relevant factors and economic indicators which influence the criteria for assessing the state of the industry, and in part ...[+++]

(9) Il est souhaitable de fixer des orientations claires et détaillées en ce qui concerne les facteurs qui peuvent contribuer à déterminer si les services de transport aérien proposés à des prix déloyaux par des transporteurs aériens non communautaires ont causé ou menacent de causer un préjudice important. Pour démontrer que les subventions et les pratiques tarifaires auxquelles il est recouru pour ces services de transport aérien causent un préjudice à l'industrie communautaire, il convient de tenir compte de l'influence d'autres facteurs, étant donné que tous les facteurs et indices économiques pertinents influant sur les critères d'é ...[+++]


I think Canadian's per plane number is higher than Air Canada's. You need to look at one major factor to start with, that all jet flying within Air Canada is done by the Air Canada pilots.

Je pense que le nombre d'employés que Canadien emploie par appareil est plus élevé que celui d'Air Canada. Il y a un facteur majeur dont il faut tenir compte: tous les avions à réaction d'Air Canada sont pilotés par des pilotes d'Air Canada.


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