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Air motor servo unit

Translation of "Air motor servo unit " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission sent a reasoned opinion to Hungary today requesting it to transpose the Directive on simple pressure vessels (Directive 2014/29/EU), which concerns compressed air or energy storage units, such as those used in braking equipment for motor vehicles and trains.

La Commission a aujourd'hui envoyé un avis motivé à la Hongrie lui demandant de transposer la directive sur les récipients à pression simples (directive 2014/29/UE), qui concerne les unités de stockage d'énergie ou d'air comprimé, notamment celles qui sont utilisées dans les dispositifs de freinage des véhicules à moteur ou des trains.


11 product groups covered by the energy efficiency and labelling rules: dishwashers, washing machines, tumble driers, refrigerators, vacuum cleaners, lamps, luminaires, televisions, air conditioners, domestic cooking appliances and ventilation units. 8 product groups covered by efficiency requirements (and not by labelling): simple set-top boxes, external power supplies, electric motors, circulators, fans, water pumps, computers, power transformers. 3 horizontal measures covering the following: standby/off mode electric power consumpt ...[+++]

11 groupes d'appareils auxquels s'appliquent des règles en matière d'efficacité énergétique et d'étiquetage: lave-vaisselle, lave-linge, sèche-linge, réfrigérateurs, aspirateurs, lampes, luminaires, téléviseurs, climatiseurs, appareils ménagers de cuisson et unités de ventilation; 8 groupes d'appareils auxquels s'appliquent des exigences en matière d'efficacité énergétique (mais pas en matière d'étiquetage): décodeurs numériques simples, sources d'alimentation externes, moteurs électriques, circulateurs, ventilateurs, pompes à eau, o ...[+++]


I want to take a moment to outline what they are: Aeronautics at airports, air and marine navigation, marine shipping facilities, commercial shipping, new motor vehicle standards, railways, bridges and canals connecting provinces with each other or with the United States of America.

Je voudrais prendre un instant pour les énumérer: l'aéronautique, les aéroports, la navigation aérienne et maritime, les installations maritimes, la navigation commerciale, les nouvelles normes relatives aux véhicules automobiles, les chemins de fer ainsi que les ponts et les canaux entre les provinces ou entre le Canada et les États-Unis d'Amérique.


This is not a problem General Motors is experiencing in the United States where MMT continues to be banned in air-quality problem areas such as California and the east, and where 18 major oil companies, including the parent companies of some of the biggest opponents of Bill C-29 have voluntarily agreed to provide their customers with MMT-free fuel.

General Motors ne constate pas le même problème aux États-Unis, où le MTT continue d'être interdit dans les régions où la qualité de l'air est menacée, comme en Californie et dans l'Est, et là où 18 importantes sociétés pétrolières, y compris les sociétés mères de certains des principaux opposants au projet de loi C-29, ont accepté volontairement de fournir à leurs clients du carburant sans MMT.


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2.6. The manufacturer shall declare that manufacturer-facilitated modifications of the following characteristics will not increase the propulsion unit performance exceeding the conformity of production boundaries set out in point 4.1.4 of Annex IV: spark delivery of the ignition system if applicable, fuel feed and delivery system, air intake system including air filter(s) (modification or removal), propulsion battery configuration or electric power to the electric motor(s) if applicable, the drive train and the control unit(s) that co ...[+++]

2.6. Le constructeur déclare que les modifications des caractéristiques ci-après, facilitées par le constructeur, n’accroîtront pas les performances de l’unité de propulsion du véhicule au-delà des limites pour la conformité de la production fixées au point 4.1.4 de l’annexe IV: production d’étincelles du système d’allumage, le cas échéant, circuit d’alimentation et d’injection de carburant, système d’admission d’air, y compris le ou les filtres à air (modification ou suppression), configuration des batteries de propulsion ou alimentation électrique du/des moteurs(s) électrique(s), le cas échéant, transmission et unité(s) de commande qui ...[+++]


A growing number of Member States intend to regulate the use of air-conditioning systems in motor vehicles as a consequence of Council Decision 2002/358/EC of 25 April 2002 concerning the approval, on behalf of the European Community, of the Kyoto Protocol to the United Nations Framework Convention on Climate Change and the joint fulfilment of commitments thereunder .

Un nombre croissant d'États membres prévoit de réglementer l'utilisation des systèmes de climatisation dans les véhicules à moteur à la suite de l'adoption de la décision 2002/358/CE du Conseil du 25 avril 2002 relative à l'approbation, au nom de la Communauté européenne, du protocole de Kyoto à la convention-cadre des Nations unies sur les changements climatiques et l'exécution conjointe des engagements qui en découlent .


A growing number of Member States intend to regulate the use of air-conditioning systems in motor vehicles as a consequence of Council Decision 2002/358/EC of 25 April 2002 concerning the approval, on behalf of the European Community, of the Kyoto Protocol to the United Nations Framework Convention on Climate Change and the joint fulfilment of commitments thereunder (3).

Un nombre croissant d'États membres prévoit de réglementer l'utilisation des systèmes de climatisation dans les véhicules à moteur à la suite de l'adoption de la décision 2002/358/CE du Conseil du 25 avril 2002 relative à l'approbation, au nom de la Communauté européenne, du protocole de Kyoto à la convention-cadre des Nations unies sur les changements climatiques et l'exécution conjointe des engagements qui en découlent (3).


The Governments of the Member States and the Commission of the European Communities were represented as follows: Belgium: Mrs Magda DE GALAN Minister for the Environment Denmark: Mr Svend AUKEN Minister for the Environment Mr Leo BJØRNESKOV State Secretary for the Environment Germany: Mr Klaus TOEPFER Minister for the Environment Mr Clemens STROETMANN State Secretary for the Environment Greece: Mr Achilleas KARAMANLIS Minister for the Environment, Regional Planning and Public Works Mr Georges VOULGARAKIS State Secretary for the Environment Spain: Mr José BORRELL Minister for Public Works and Transport France: Mr Michel BARNIER Minister for the Environment Ireland: Mr Michael SMITH Minister for the Environment Italy: Mr Valdo SPINI Minister ...[+++]

Les Gouvernements des Etats membres et la Commission des Communautés européennes étaient représentés comme suit : Pour la Belgique : Mme Magda DE GALAN Ministre de l'Environnement Pour le Danemark : M. Svend AUKEN Ministre de l'Environnement M. Leo BJØRNESKOV Secrétaire d'Etat à l'Environnement Pour l'Allemagne : M. Klaus TOEPFER Ministre de l'Environnement M. Clemens STROETMANN Secrétaire d'Etat à l'Environnement Pour la Grèce : M. Achilleas KARAMANLIS Ministre de l'Environnement, de l'Aménagement du territoire et des Travaux publics M. Georges VOULGARAKIS Secrétaire d'Etat à l'Environnement Pour l'Espagne : M. José BORRELL Ministre des ...[+++]


The clause concerning manufacturers whose worldwide annual production is less than 10 000 units allows them to obtain EC approval on the basis of the US emission standards or of the "master document" prepared by the international meeting in Stockholm on air pollution from motor vehicles, as an alternative to the European standards laid down by the Directives.

La clause concernant les constructeurs dont la production mondiale annuelle ne dépasse pas 10 000 voitures et leur permettant d'obtenir la réception CE sur la base des normes d'émission des États-Unis ou du "Master Document" de la réunion internationale de Stockholm sur la pollution atmosphérique, au lieu des normes européennes fixées par les présentes directives.


The clause concerning manufacturers whose worldwide annual production is less than 10 000 units allows them to obtain EC approval on the basis of the US emission standards or of the "master document" prepared by the international meeting in Stockholm on air pollution from motor vehicles, as an alternative to the European standards laid down by the Directives.

La clause concernant les constructeurs dont la production mondiale annuelle ne dépasse pas 10 000 voitures et leur permettant d'obtenir la réception CE sur la base des normes d'émission des États-Unis ou du "Master Document" de la réunion internationale de Stockholm sur la pollution atmosphérique, au lieu des normes européennes fixées par les présentes directives.




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Date index: 2023-07-10
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