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ATRP
Air Transport Regulation Panel
Air regulator
Air volume regulation
Bleed air pressure regulating and shutoff valve
Cabin air pressure regulator
Engine bleed air pressure regulating and shutoff valve
Growing stock method
Necessary air volume
Required air volume
VAV
VAV controller
Variable air volume controller
Variable air volume systems
Volume control
Volume control method
Volume regulation

Traduction de «Air volume regulation » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


variable air volume controller [ VAV controller | air regulator ]

dispositif de réglage de débit d'air [ régulateur de débit d'air ]


required air volume [ necessary air volume ]

air nécessaire


growing stock method | volume regulation | volume control method

méthode d'aménagement par volume


volume control | volume regulation

possibilité par volume


Air Transport Regulation Panel [ ATRP | Panel of Experts on Regulation of Air Transport Services ]

Groupe d'experts sur la réglementation du transport aérien [ ATRP | Groupe d'experts sur la réglementation des services de transport aérien ]


engine bleed air pressure regulating and shutoff valve | bleed air pressure regulating and shutoff valve

soupape d'arrêt et de régulation d'air de prélèvement du réacteur




variable air volume systems | VAV

système à débit d'air variable | système à volume d'air variable | VAV


cabin air pressure regulator

régulateur de la pression de cabine
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Point (16) of Article 2(2) of Commission Regulation (EC) No 1033/2006 refers to definitions laid down in Volume 1 of the International Civil Aviation Organisation (ICAO) Procedures for Air Navigation Services — Aircraft Operations (PANS-OPS, Doc 8168) and more specifically to its fifth edition of 2006 incorporating Amendment No 6.

L'article 2, paragraphe 2, point 16, du règlement (CE) no 1033/2006 de la Commission fait référence aux définitions établies par le volume 1 des Procédures pour les services de navigation aérienne — Exploitation technique des aéronefs (PANS-OPS, Doc. 8168) de l'Organisation de l'aviation civile internationale (OACI), et plus particulièrement à sa cinquième édition de 2006 intégrant l'amendement no 6.


The provisions contained in this Regulation, should support and complement rules related to the provision of air traffic services contained in Annex 10 Volume II and Annex 11 to the Chicago Convention, ICAO Doc. 4444 (PANS-ATM) and the Common Requirements established in accordance with Article 8b of Regulation (EC) No 216/2008, to ensure consistency of service provision with actions of pilots and other actors under this Regulation

Les dispositions que contient le présent règlement devraient étayer et compléter les règles relatives à la fourniture de services de la circulation aérienne contenues dans l'annexe 10, volume II, et dans l'annexe 11 de la convention de Chicago, dans le document 4444 (PANS-ATM) de l'OACI ainsi que dans les exigences communes établies conformément à l'article 8 ter du règlement (CE) no 216/2008, afin de garantir la cohérence de la pr ...[+++]


Article 2(2)(16) of Commission Regulation (EC) No 1033/2006 refers to definitions laid down in Volume 1 of the International Civil Aviation Organisation (ICAO) Procedures for Air Navigation Services — Aircraft Operations (PANS-OPS, Doc 8168) and more specifically to its fourth edition of 1993, which incorporates Amendment No 13.

L'article 2, paragraphe 2, point 16, du règlement (CE) no 1033/2006 de la Commission fait référence aux définitions établies par le volume 1 des Procédures pour les services de navigation aérienne — Exploitation technique des aéronefs (PANS-OPS, Doc. 8168) de l'Organisation de l'aviation civile internationale (OACI), et plus particulièrement à sa quatrième édition de 1993, qui intègre l'amendement no 13.


18. Recommends pinning down the concept of ‘principal place of business’ so that the operating licence is granted by a state if the volume of air transport therein is substantial and also, in the context of the coordination of social security systems and labour law, alignment of the definition of ‘Home Base’ as per Regulation (EU) No 83/2014 and Regulation (EU) No 465/2012; also recommends shortening the transitional period and clarifying the situation of aircrew that have multiple home bases;

18. recommande de définir précisément le concept de "lieu principal d'activité commerciale" de sorte à ce qu'un État membre n'accorde de licence d'exploitation que si le volume d'activité de transport aérien qu'y réalise une compagnie est substantiel et, dans le contexte de la coordination des systèmes de sécurité sociale et des législations du travail, d'harmoniser la définition du concept de "base d'affectation" conformément aux règlements (UE) n° 83/2014 et (UE) n° 465/2012; recommande en outre d'écourter la période de transition et de clarifier la situation des équip ...[+++]


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16. Recommends pinning down the concept of ‘principal place of business’ so that the operating licence is granted by a state if the volume of air transport therein is substantial and also, in the context of the coordination of social security systems and labour law, alignment of the definition of ‘Home Base’ as per Regulation (EU) No 83/2014 and Regulation (EU) No 465/2012; also recommends shortening the transitional period and clarifying the situation of aircrew that have multiple home bases;

16. recommande de définir la notion de "siège principal d'exploitation" de sorte que la licence d'exploitation soit octroyée par un État si le volume de transport aérien est considérable sur son territoire et également, dans le contexte de la coordination des systèmes de sécurité sociale et du droit du travail, d'harmoniser la définition de "base d'affectation" dans le règlement (UE) n° 83/2014 et le règlement (UE) n° 465/2012. recommande également la réduction de la période transitoire et la clarification de la situation du personnel naviga ...[+++]


18. Recommends pinning down the concept of ‘principal place of business’ so that the operating licence is granted by a state if the volume of air transport therein is substantial and also, in the context of the coordination of social security systems and labour law, alignment of the definition of ‘Home Base’ as per Regulation (EU) No 83/2014 and Regulation (EU) No 465/2012; highlights the need to shorten the transitional period and clarify the situation of aircrew that have multiple home bases;

18. recommande de définir précisément le concept de "lieu principal d'activité commerciale" de sorte à ce qu'un État membre n'accorde de licence d'exploitation que si le volume d'activité de transport aérien qu'y réalise une compagnie est substantiel et, dans le contexte de la coordination des systèmes de sécurité sociale et des législations du travail, d'harmoniser la définition du concept de "base d'affectation" conformément aux règlements (UE) n° 83/2014 et (UE) n° 465/2012; souligne qu'il faut réduire la période transitoire et clarifier la situation du person ...[+++]


5. Recommends pinning down the concept of a ‘principal place of business’ so that the operating licence is granted by a state if the volume of air transport therein is substantial and also in the context of the coordination of social security systems and labour law, aligning the definitions of ‘home base’ in Commission Regulation (EU) No 83/2014 and in Regulation (EU) No 465/2012; recommends, in addition, shortening the transitional period and clarifying the situation of aircrew that have multiple home bases;

5. recommande de définir précisément la notion de "principal établissement" de sorte que la licence d'exploitation soit octroyée par un État si le volume d'activité de transport aérien y est substantiel et, également dans le cadre de la coordination des systèmes de sécurité sociale et du droit du travail, d'harmoniser les définitions de "base d'affectation" dans le règlement (UE) n° 83/2014 de la Commission et le règlement (UE) n° 465/2012; recommande en outre de réduire la période transitoire et de clarifier la situation du personnel naviga ...[+++]


18. Recommends pinning down the concept of ‘principal place of business’ so that the operating licence is granted by a state if the volume of air transport therein is substantial and also in the context of the coordination of social security systems and labour law, aligning the definitions of ‘home base’ in Commission Regulation (EU) No 83/2014 and in Regulation (EU) No 465/2012; recommends, in addition, shortening the transitional period and clarifying the situation of aircrew that have multiple home bases;

18. recommande de définir précisément la notion de "principal établissement" de sorte que la licence d'exploitation soit octroyée par un État si le volume d'activité de transport aérien y est substantiel et, également dans le cadre de la coordination des systèmes de sécurité sociale et du droit du travail, d'harmoniser les définitions de "base d'affectation" dans le règlement (UE) n° 83/2014 de la Commission et le règlement (UE) n° 465/2012; recommande en outre de réduire la période transitoire et de clarifier la situation du personnel naviga ...[+++]


This regulation lays down the rules for calculating air navigation charges, for en-route services (for air navigation services in a volume of airspace) as well as for terminal service (for air navigation services at and around airports).

Le présent règlement définit les règles de calcul des redevances de navigation aérienne, qu'il s'agisse des redevances de route (pour les services de navigation dans un volume d'espace aérien) ou des redevances pour services terminaux (pour les services de navigation à l'intérieur et autour des aéroports).


This regulation lays down the rules for calculating air navigation charges, for en-route services (for air navigation services in a volume of airspace) as well as for terminal service (for air navigation services at and around airports).

Le présent règlement définit les règles de calcul des redevances de navigation aérienne, qu'il s'agisse des redevances de route (pour les services de navigation dans un volume d'espace aérien) ou des redevances pour services terminaux (pour les services de navigation à l'intérieur et autour des aéroports).




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Date index: 2023-10-22
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