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Administer resources for airport development
Airport Development Corporation
Airport development director
Airport development engineer
Airport planning engineer
Airport planning manager
B.D.C.
Business development corporation
CFC
Compose a long term plan for airport development
Corporate finance center
Corporate financial center
Corporate financial centre
Corporate financial settlement center
Create an airport master plan
Develop an airport master plan
E.D.C.
Economic development corporation
Financial center for corporate development
Manage airport development resources
Ottawa Economic Development Corporation
Ottawa-Carleton Economic Development Corporation
Produce a long term plan for airport development
SWEDECORP
Supervise airport development resources

Traduction de «Airport Development Corporation » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Airport Development Corporation

Airport Development Corporation


control resources allocated for development of airport facilities | supervise airport development resources | administer resources for airport development | manage airport development resources

gérer les ressources de développement d'un aéroport


compose a long term plan for airport development | develop an airport master plan | create an airport master plan | produce a long term plan for airport development

créer le plan directeur d'un aéroport


airport development director | airport planning manager | airport development engineer | airport planning engineer

ingénieur en planification aéroportuaire | ingénieur en planification aéroportuaire/ingénieure en planification aéroportuaire | ingénieure en planification aéroportuaire


Audit of Community Futures Development Corporations and Community Business Development Corporations [ Audit of Community Futures Development Corporations and Community Business Development Corporations: Industry Canada, Atlantic Canada Opportunities Agency, Canada Economic Development for Quebec Regions, Western Economic Diversification Canada ]

Vérification des sociétés d'aide au développement des collectivités et des corporations au bénéfice du développement communautaire [ Vérification des sociétés d'aide au développement des collectivités et des corporations au bénéfice du développement communautaire : Industrie Canada, Agence de promotion économique du Canada atlantique, Développement économique Canada pour les régions du ]


Ottawa Economic Development Corporation [ Ottawa-Carleton Economic Development Corporation | Commercial and Industrial Development Corporation of Ottawa-Carleton ]

Société d'expansion économique d'Ottawa [ Société d'expansion économique d'Ottawa-Carleton | Société d'expansion commerciale et industrielle d'Ottawa-Carleton ]


corporate financial center | CFC | corporate financial centre | corporate finance center | financial center for corporate development | corporate financial settlement center

centre de services financiers aux entreprises | centre financier aux entreprises


Swedish International Enterprise Development Corporation | SWEDECORP [Abbr.]

Agence suédoise de coopération internationale au développement industriel et commercial


business development corporation | B.D.C.

société de développement commercial | S. D. C.


economic development corporation | E.D.C.

société de développement économique | S. D. E.
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
On May 15, I talked about the Minister of Transport, Infrastructure and Communities actually meeting last March with the representatives of the City of Longueuil, the Saint-Hubert Airport Development Corporation and Pratt & Whitney.

Le 15 mai, j'ai précisé qu'en mars dernier, le ministre des Transports, de l’Infrastructure et des Collectivités a rencontré des représentants de la ville de Longueuil, de la société de développement de l'aéroport de Saint-Hubert et de Pratt & Whitney.


As the Minister of Transport, Infrastructure and Communities noted on March 22, he met with the representatives of the city of Longueuil, the Longueuil St-Hubert Airport Development Corporation and Pratt & Whitney, which presented a proposal for a runway enlargement and expansion as well as other improvements to the St-Hubert Airport.

Comme le ministre des Transports, de l’Infrastructure et des Collectivités l'a indiqué le 22 mars dernier, il a rencontré les représentants de la ville de Longueuil, du groupe de développement de l'aéroport de Saint-Hubert et de Pratt & Whitney, qui ont présenté un projet visant l'élargissement et l'expansion de la piste ainsi que d'autres améliorations pour l'aéroport de Saint-Hubert.


I confirm that on March 22, 2007 the Minister of Transport, Infrastructure and Communities did meet with representatives of the City of Longueuil, the City of Longueuil Saint Hubert Airport Development Corporation, DASH-L, and indeed Pratt & Whitney that presented a proposal for the runway enlargement and expansion, as well as other improvements for the Saint Hubert Airport.

Je confirme que, le 22 mars 2007, le ministre des Transports, de l'Infrastructure et des Collectivités a rencontré des représentants de la ville de Longueuil, du groupe de développement de l'aéroport Saint-Hubert, connu sous le nom de DASH-L, et de Pratt & Whitney, qui ont présenté un projet visant l'élargissement et l'expansion de la piste ainsi que d'autres améliorations pour l'aéroport de Saint-Hubert.


The federal government will receive $300 million less in revenue over 20 years as a result of the devolution of Pearson airport to the GTAA and, in addition, the federal government will incur a cost of $60 million for the out-of-court settlement to the Pearson Airport Development Corporation, and $185 million granted to the GTAA in rent relief. The direct cost to the Canadian taxpayer of the federal government's decision to cancel the Pearson Airport Agreements and to devolve the Pearson airport to the GTAA is $873 million over 20 years.

La décision du gouvernement fédéral d'annuler les accords concernant l'aéroport Pearson et de transférer l'aéroport à la GTAA aura coûté directement aux contribuables canadiens 873 millions de dollars sur une période de 20 ans.


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As I said earlier, this policy was made public in April 1987, and the following June, the government asked the Airport Development Corporation to build and operate Terminal 3 at Pearson Airport.

En effet, la politique a été rendue publique en avril 1987, comme je l'ai dit précédemment, et déjà en juin de la même année le gouvernement désignait la Airport Development Corporation pour construire et exploiter l'aérogare 3 de l'aéroport Pearson.


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