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Approach azimuth antenna co-ordinate system

Translation of "Approach azimuth antenna co-ordinate system " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
approach azimuth antenna co-ordinate system

système de coordonnées de l'antenne d'azimut d'approche
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
THENCE southeasterly along the eastern limit of approach surface (25) on an azimuth of 152°29′30″ to a point being the southwesterly corner of said approach surface, the co-ordinates of which are N 5,288,354.99 and E 601,765.28;

DE LÀ, en direction sud-est, le long de la limite est de la surface d’approche (25), à lazimut 152°29′30″, jusqu’à l’angle sud-ouest de ladite surface d’approche, les coordonnées dudit point étant 5 288 354,99 N et 601 765,28 E;


THENCE along the northwesterly limit of approach surface (25) on an azimuth of 53°57′39″ to a point being the northeasterly corner of said approach surface, the co-ordinates of which are N 5,292,610.40 and E 599,549.26;

DE LÀ, le long de la limite nord-ouest de la surface d’approche (25), à lazimut 53°57′39″, jusqu’à l’angle nord-est de ladite surface d’approche, les coordonnées dudit point étant 5 292 610,40 N et 599 549,26 E;


THENCE along the southwestern limit of approach surface 06 on an azimuth of 322°42′27″ a distance of 4 800 m to a point being the northwesterly corner of said approach surface, the co-ordinates of which are N 4 775 857.983 E 634 561.457;

DE LÀ, le long de la limite sud-ouest de la surface d’approche 06, à l’azimut 322°42′27″, sur une distance de 4 800 m jusqu’à l’angle nord-ouest de ladite surface d’approche, les coordonnées dudit point étant 4 775 857,983 N et 634 561,457 E;


THENCE along the southeastern limit of approach surface 06 on an azimuth of 224°10′36″ to a point being the most southerly corner of said approach surface, the co-ordinates of which are N 4 772 039.864 E 637 469.295;

DE LÀ, le long de la limite sud-est de la surface d’approche 06, à l’azimut 224°10′36″, jusqu’à l’angle le plus au sud de ladite surface d’approche, les coordonnées dudit point étant 4 772 039,864 N et 637 469,295 E;


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THENCE along the southeasterly limit of approach surface (07) on an azimuth of 233°57′39″ to a point being the southwesterly corner of said approach surface, the co-ordinates of which are N 5,273,601.21 and E 573,443.08;

DE LÀ, le long de la limite sud-est de la surface d’approche (07), à lazimut 233°57′39″, jusqu’à l’angle sud-ouest de ladite surface d’approche, les coordonnées dudit point étant 5 273 601,21 N et 573 443,08 E;


(b) to contribute to the achievement of the Single European Railway Area, to a faster and cheaper transition to a more attractive, competitive, efficient and sustainable European rail system, and to a modal shift from road and air to rail, through a comprehensive and co-ordinated approach addressing the research and innovation needs of the rail system and its users.

contribuer à la réalisation d'un espace ferroviaire unique européen, à une transition plus rapide et plus économique vers un système ferroviaire européen plus attrayant, concurrentiel, efficace et durable, et à un transfert modal des transports par route et par air vers le transport par rail, moyennant une approche globale et coordonnée répondant aux besoins du système ferroviaire et de ses utilisateurs en matière de recherche et d'innovation.


(b) to contribute to the achievement of the Single European Railway Area, to a faster and cheaper transition to a more attractive, user-friendly (including for persons with reduced mobility), competitive, efficient and sustainable European rail system, to a modal shift from road and air to rail, and to the development of a strong and competitive European rail industry sector, through a comprehensive and co-ordinated approach addressing the research and innovation needs of the rail system and its users.

(b) contribuer à la réalisation d'un espace ferroviaire unique européen, à une transition plus rapide et plus économique vers un système ferroviaire européen plus attrayant, accessible (notamment pour les personnes à mobilité réduite), concurrentiel, efficace et durable, à un transfert modal des transports par route et par air vers le transport par rail, et au développement d'une industrie ferroviaire européenne forte et concurrentielle, moyennant une approche globale et coordonnée répondant aux besoins du système ferroviaire et de se ...[+++]


(b) to contribute to the achievement of the Single European Railway Area, to a faster and cheaper transition to a more attractive, competitive, efficient and sustainable European rail system, and to a modal shift from road and air to rail, through a comprehensive and co-ordinated approach addressing the research and innovation needs of the rail system and its users.

(b) contribuer à la réalisation d'un espace ferroviaire unique européen, à une transition plus rapide et plus économique vers un système ferroviaire européen plus attrayant, concurrentiel, efficace et durable, et à un transfert modal des transports par route et par air vers le transport par rail, moyennant une approche globale et coordonnée répondant aux besoins du système ferroviaire et de ses utilisateurs en matière de recherche et d'innovation.


(b) to contribute to the achievement of the Single European Railway Area, to a faster and cheaper transition to a more attractive, user-friendly (including for persons with reduced mobility), competitive, efficient and sustainable European rail system, to a modal shift from road and air to rail, and to the development of a strong and competitive European rail industry sector , through a comprehensive and co-ordinated approach addressing the research and innovation needs of the rail system and its users.

contribuer à la réalisation d'un espace ferroviaire unique européen, à une transition plus rapide et plus économique vers un système ferroviaire européen plus attrayant, accessible (notamment pour les personnes à mobilité réduite), concurrentiel, efficace et durable, à un transfert modal des transports par route et par air vers le transport par rail, et au développement d'une industrie ferroviaire européenne forte et concurrentielle, moyennant une approche globale et coordonnée répondant aux besoins du système ferroviaire et de ses ut ...[+++]


The joint Commission – ESA document notes that “Considering the investment gap between the European space sector and its competitors in space systems and terrestrial solutions, a strong and innovative approach to space technology must be adopted” and proposes three different but co-ordinated activities:

Le document conjoint de la Commission et de l’ASE note que: "Compte tenu de l’écart des investissements consentis entre le secteur spatial européen et ses concurrents dans les systèmes spatiaux et les solutions terrestres, il convient d’adopter une approche forte et innovante de la technologie spatiale" et propose trois types d’activités distinctes, mais coordonnées:




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Date index: 2024-03-08
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