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Auto seat cover
Automobile seat cover
Automotive seat cover
Auxiliary seat
Car seat cover
Chairman's seat
Chairperson's seat
Chairwoman's seat
Dicky seat
Fasten seat belt indicator
Fasten seat belt warning light
First-class seat without meal
Fold-away seat
Folding seat
Jump seat
Order of seating
Organise customer seating plan
Seat belt light
Seat belt reminder light
Seat belt warning light
Seat cover
Seat customers according to the waiting list
Seat customers according to waiting list
Seat customers in accordance to the waiting list
Seat in first-class service car without meal
Seat with food and beverage service
Seat with meal
Seat-belt warning light
Seatcover
Seating arrangement
Seating order
Seating plan
Tilting seat
Tip-up seat

Translation of "At seat service " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
first-class seat without meal [ seat in first-class service car without meal ]

place assise repas sans repas


seat with meal [ seat with food and beverage service ]

place assise repas à la place


dicky seat | folding seat | jump seat | tilting seat | tip-up seat

siège rabattable | strapontin


seat belt warning light | seat-belt warning light | seat belt light | seat belt reminder light | fasten seat belt warning light | fasten seat belt indicator

témoin de ceinture de sécurité | voyant de ceinture de sécurité | témoin de rappel de bouclage


Vehicles used for the carriage of passengers, comprising more than eight seats in addition to the driver's seat, and having a maximum mass exceeding 5 tonnes | Vehicles used for the carriage of passengers, comprising more than eight seats in addition to the driver's seat, and having a maximum mass not exceeding 5 tonnes

Véhicules affectés au transport de personnes, comportant, outre le siège du conducteur, plus de huit places assises et ayant une masse maximale excédant 5 tonnes | Véhicules affectés au transport de personnes, comportant, outre le siège du conducteur, plus de huit places assises et ayant une masse maximale n'excédant pas 5 tonnes


order of seating | seating arrangement | seating order | seating plan

disposition des places | plan de table


seat customers according to waiting list | seat customers in accordance to the waiting list | organise customer seating plan | seat customers according to the waiting list

placer les clients selon la liste d’attente | installer les clients selon la liste d’attente | placer les clients selon la liste d’attente


jump seat | auxiliary seat | fold-away seat | tip-up seat | dicky seat

strapontin


car seat cover | auto seat cover | automotive seat cover | automobile seat cover | seat cover | seatcover

housse de siège | couvre-siège


chairperson's seat [ chairman's seat | chairwoman's seat ]

siège présidentiel [ fauteuil présidentiel ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Only 6 legislative proposals are to be made by the Commission in line with the FSAP timetable (regular reporting; investment services directive; capital adequacy proposals; 10th Company Law Directive on mergers; 14th Company Law Directive on the transfer of corporate seats; and amendments to the 4th and 7th Company Law Directives on fair value accounting).

La Commission n'a plus maintenant que 6 propositions législatives à présenter conformément au calendrier du PASF (information périodique, directive sur les services d'investissement; propositions sur l'adéquation des fonds propres; 10ème directive en matière de droit des sociétés concernant les fusions; 14ème directive en matière de droit des sociétés concernant le transfert des sièges sociaux; modifications des 4ème et 7ème directives en matière de droit des sociétés pour permettre la comptabilisation à la juste valeur).


A number of practical restrictions on services make establishment and cross-border provision of services across the EU difficult: requiring corporate seats in a given jurisdiction; excessive shareholder requirements such as the requirement for professionals to hold 100% of the voting rights or capital in a company; compulsory minimum tariffs; as well as disproportionate authorisation requirements or exclusivity rights.

Un certain nombre de restrictions pratiques en matière de services compliquent l'établissement et la fourniture transfrontalière de services dans toute l'UE: l'exigence d'avoir un siège social sur un territoire donné, des exigences excessives en matière de détention de capital telles que l'obligation faite aux personnes exerçant une profession libérale de détenir 100 % des droits de vote ou du capital d'une société, des tarifs minimaux obligatoires ainsi que des exigences disproportionnées en matière d'autorisations ou de droits d'exclusivité.


6. In section 7 and Schedule I, “passenger seat” means a seat on board an aircraft that may be permanently occupied by a passenger for the period during which the aircraft is being used for a domestic service or an international service.

6. Aux fins de l’article 7 et de l’annexe I, «siège passager» désigne un siège d’un aéronef qui peut être occupé en permanence par un passager pendant que l’aéronef est affecté à un service intérieur ou à un service international.


705.91 No person shall operate an aircraft that has a seating configuration, excluding crew seats, of more than 100 unless an emergency medical kit that meets the Commercial Air Service Standards is carried on board the aircraft.

705.91 Il est interdit d’utiliser un aéronef dont la configuration prévoit plus de 100 sièges, sans compter les sièges de l’équipage, à moins qu’une trousse médicale d’urgence conforme aux Normes de service aérien commercial ne soit transportée à bord de l’aéronef.


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You will have people with 25 years service being shunted to the right-hand seat, and someone with 10 years shunted to the left-hand seat.

Vous aurez des gens qui ont 25 ans de service et qui vont perdre leur place, et des gens qui ont 10 ans de service qui vont avancer.


Question No. 437 Hon. Irwin Cotler: With regard to the appointment of Justice Marc Nadon: (a) who did what and when prior to the Selection Panel being convened; (b) who determined the process to be followed with respect to the most recent appointment process to fill a vacancy on the Supreme Court of Canada (SCC); (c) was the process for Justice Wagner designed with the departure of Justice Fish a year later in mind; (d) was the process for Justice Nadon designed with the forthcoming departure of Justice LeBel in mind; (e) in the breakdown of appointment process costs provided in the answer to Q-239, what accounts for the “Acquisition ...[+++]

Question n 437 L'hon. Irwin Cotler: En ce qui concerne la nomination du juge Marc Nadon: a) qui a fait quoi et quand avant la convocation du comité de sélection; b) qui a décidé du processus à suivre pour combler la vacance à la Cour suprême du Canada (CSC); c) le processus à suivre pour le juge Wagner a-t-il été conçu en fonction du départ un an plus tard du juge Fish; d) le processus à suivre pour le juge Nadon a-t-il été conçu en fonction du départ prochain du juge LeBel; e) dans la ventilation des coûts du processus de nomination fournie en réponse à la Q-239, en quoi consistent les frais d’« acquisition de machinerie et de matér ...[+++]


Subject to Article 1(3) third sentence of Commission Regulation (EU) No 691/2010 , Member States may decide not to apply this Regulation to air navigation services provided at airports with less than 50 000 commercial air transport movements per year, regardless of the maximum take-off mass and the number of passenger seats.

Sous réserve de l'article premier, paragraphe 3, troisième phrase, du règlement (UE) no 691/2010 de la Commission , les États membres peuvent décider de ne pas appliquer le présent règlement aux services de navigation aérienne fournis dans les aéroports où ont lieu moins de 50 000 mouvements de transport aérien commerciaux par an, quels que soient la masse maximale au décollage et le nombre de sièges de passagers.


6. Without prejudice to the application of the principles referred to in Articles 14 and 15 of the service provision Regulation, Member States may decide not to calculate terminal charges as stipulated in Article 11 of this Regulation and not to set terminal unit rates as referred to in Article 13 of this Regulation in respect of air navigation services provided at aerodromes with less than 150 000 commercial air transport movements per year, regardless of the maximum take-off mass and the number of passenger seats, movements being co ...[+++]

6. Sans préjudice de l’application des principes visés aux articles 14 et 15 du règlement sur la fourniture de services, les États membres peuvent décider de ne pas calculer les redevances pour services terminaux comme le prévoit l’article 11 du présent règlement et de ne pas fixer de taux unitaires pour services terminaux au sens de l’article 13 du présent règlement en ce qui concerne les services de navigation aérienne fournis sur les aérodromes où ont lieu moins de 150 000 mouvements de transport aérien commerciaux par an (c’est-à- ...[+++]


The standards imposed under the public service obligation may concern prices, the number of seats offered, frequencies etc., where a similar level of service would not be provided if air carriers were solely considering their commercial interest.

Les normes imposées en vertu de l'obligation de service public peuvent concerner les prix, le nombre de sièges offerts, les fréquences, etc., dans les cas où un niveau de service similaire ne serait pas offert si les transporteurs aériens tenaient compte uniquement de leur intérêt commercial.


The plan also foresees a progressive reduction of the market share of SEAT during the period of of the plan Labour aspects The planned reduction in production capacities and output targets together with the need to improve the productivity ratios of the company require a dramatic reduction of the workforce employed by SEAT.The restructuring plan foresees 9 125 job losses with respect to the workforce in service as of 31.12.1993.

Le plan prévoit également une réduction progressive de la part de marché de SEAT au cours de la période couverte. Emploi La réduction prévue des capacités et des objectifs de production ainsi que la nécessité d'améliorer les ratios de productivité de la société supposent une réduction drastique des effectifs de SEAT. Le plan de restructuration prévoit 9 125 pertes d'emplois par rapport au personnel occupé au 31 décembre 1993.




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'At seat service' ->

Date index: 2022-02-12
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