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Adult education institute
Assess education programmes
Audit education institutions
Audit education programmes
Audit educational policy changes
Check education programmes
Comprehensive Audit of Educational Institutions Seminar
Designated educational institution
Designated school
Evaluate education programmes
Examination for admission to educational institution
HEI
Higher education establishment
Higher education institution
Inspect education institutions
Investigate education institutions
Monitor educational developments
Oversee educational developments
Oversee educational policy changes
PSE institution
Postsecondary education institution
Postsecondary educational institution
Postsecondary institution
Recognized educational institution
Scrutinise education institutions
Tertiary education institution
Third level educational institution

Traduction de «Audit education institutions » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
investigate education institutions | scrutinise education institutions | audit education institutions | inspect education institutions

inspecter des établissements d'enseignement


Examination for admission to educational institution

Examen pour l'admission dans une institution éducative


Comprehensive Audit of Educational Institutions Seminar

Séminaire sur la vérification intégrée des établissements d'enseignement


postsecondary institution [ postsecondary educational institution | postsecondary education institution | PSE institution ]

établissement postsecondaire [ établissement d'enseignement postsecondaire ]


audit educational policy changes | oversee educational policy changes | monitor educational developments | oversee educational developments

suivre l'évolution de l'enseignement


audit education programmes | check education programmes | assess education programmes | evaluate education programmes

évaluer des programmes éducatifs


designated educational institution [ recognized educational institution | designated school ]

établissement d'enseignement agréé [ établissement d'enseignement reconnu | établissement agréé ]


higher education establishment | higher education institution | tertiary education institution | third level educational institution | HEI [Abbr.]

établissement d'enseignement supérieur | institution d'enseignement supérieur


part-time vocational education at educational institutions

formation professionnelle à temps partiel dans les établissements d'enseignement


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
- Evaluating (“auditing”) the quality of a given higher education institution, its programmes or units.

- évaluer la qualité d’un établissement d’enseignement supérieur, de ses programmes ou de ses départements («audit»).


The beneficiaries would also need to show that they (1) do not record debts to the general consolidated budget of the state; (2) carry out energy audits and implement measures to improve their energy efficiency; (3) do not lay off more than 25% of the employees and maintain activities in the European Economic Area; and (4) conclude partnerships with educational institutions in order to narrow the theory-practice gap, increase professional level and attract skilled personnel.

Les bénéficiaires devront également démontrer qu'ils 1) ne comptabilisent aucune dette au budget général consolidé de l'État; 2) procèdent à des audits énergétiques et mettent en œuvre des mesures pour améliorer leur efficacité énergétique; 3) ne licencient pas plus de 25 % de salariés et maintiennent des activités dans l'Espace économique européen; et (4) concluent des partenariats avec les établissements d’enseignement afin de réduire l’écart entre théorie et pratique, de relever le niveau professionnel et d'attirer du personnel qualifié.


For example, the Government of Quebec has already accredited all educational institutions within its borders. It has already put into place a system which selects students based on need and not on merit, systems for auditing records and distributing assistance, an appeal process, and so on.

Par exemple, le gouvernement du Québec a déjà homologué toutes les institutions d'enseignement sur son territoire, il a déjà mis en place un système de sélection des étudiants basé sur les besoins, et non pas sur le mérite, un système de vérification des dossiers, de distribution de l'aide, de processus de rappel, et j'en passe.


Mr. Campbell pointed out that in our audit of 2000, we mentioned that the House of Commons Standing Committee on Aboriginal Affairs and Northern Development recommended in 1996 that INAC establish an Aboriginal education institute as its highest priority.

M. Campbell a fait remarquer qu'au cours de notre vérification de 2000, nous avons mentionné que le Comité permanent des affaires autochtones et du développement du Grand Nord de la Chambre des communes avait recommandé en 1996 que le MAINC fasse de la création d'un institut d'éducation autochtone sa plus grande priorité.


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23. Believes that is vital to create an environment for close cooperation between research institutes and industry and to encourage and support industrial companies in investing in research and development; recalls that higher education institutes and training bodies play a key role in the regional economies of Member States and that they are unique places where innovation, education and research come together and can lead to job creation, development of entrepreneurial and other skills and to more employment opportunities; recognis ...[+++]

23. estime qu'il est vital de créer un environnement de coopération étroite entre les instituts de recherches et l'industrie, d'encourager et d'aider les sociétés industrielles à investir dans la recherche et le développement; rappelle que les établissements d'enseignement supérieur et les organismes de formation jouent un rôle clé dans les économies régionales des États membres et qu'elles constituent des lieux uniques où se conjuguent innovation, éducation et recherche et qu'elles peuvent favoriser la création d'emplois, le dévelop ...[+++]


23. Believes that is vital to create an environment for close cooperation between research institutes and industry and to encourage and support industrial companies in investing in research and development; recalls that higher education institutes and training bodies play a key role in the regional economies of Member States and that they are unique places where innovation, education and research come together and can lead to job creation, development of entrepreneurial and other skills and to more employment opportunities; recognis ...[+++]

23. estime qu'il est vital de créer un environnement de coopération étroite entre les instituts de recherches et l'industrie, d'encourager et d'aider les sociétés industrielles à investir dans la recherche et le développement; rappelle que les établissements d'enseignement supérieur et les organismes de formation jouent un rôle clé dans les économies régionales des États membres et qu'elles constituent des lieux uniques où se conjuguent innovation, éducation et recherche et qu'elles peuvent favoriser la création d'emplois, le dévelop ...[+++]


15. Stresses that the exchange of experience and best practices and the creation of networks and coordination mechanisms at national and EU-wide level between higher education institutions, research establishments and business centres is essential for raising skill levels and adapting to the needs of the labour market; emphasises the need to consolidate employers’ networks and encourage exchanges of best practices among them; insists on the importance of a stable supply/demand balance between employers and training institutions; calls on local an ...[+++]

15. insiste sur le fait que les échanges d'expériences et de bonnes pratiques et la création de réseaux et de mécanismes de coordination à l'échelon national et au niveau européen entre les établissements de l'enseignement supérieur, les instituts de recherche et les centres d'entreprises jouent un rôle essentiel pour améliorer les compétences et les mettre en adéquation avec les besoins du marché de l'emploi; considère qu'il importe de renforcer les réseaux d'employeurs et d'encourager les échanges de bonnes pratiques entre eux; in ...[+++]


15. Expresses concern that education, healthcare, the election process, land administration, spatial planning and the construction industry, privatisation and public procurement continue to be vulnerable to corruption; expects that the opening of negotiations on Chapter 5 (Public procurement) will speed up the necessary reforms in this area; welcomes the setting up of the new parliamentary Anti-Corruption Committee; urges the authorities to enhance the capacity of supervisory institutions, to improve auditing, to increase the trans ...[+++]

15. se dit inquiet que l'éducation, la santé, le processus électoral, l'administration foncière, l'aménagement du territoire et l'industrie de la construction, la privatisation et les marchés publics soient toujours vulnérables à la corruption; s'attend à ce que l'ouverture des négociations sur le chapitre 5 (passation de marchés publics) permette d'accélérer le processus de réformes nécessaire à ce niveau; se félicite de la mise en place de la nouvelle commission parlementaire anticorruption; encourage vivement les autorités à étendre les pouvoirs des institutions de superv ...[+++]


An audit was prepared by the Developmental Audit and Evaluation Branch, assisted by Hanson/Macleod Institute. This is an evaluation of the post-secondary education program from June 2005.

En juin 2005, la Direction générale de l’évaluation et de la vérification interne a effectué une évaluation du programme d'enseignement postsecondaire avec l'aide de l'institut Hanson/Macleod.


The first is in response to an oral question posed in the Senate on February 17, 2004, by Senator Oliver, regarding foreign student visas obtained through educational institutions — master list of the legitimate schools; the second is in response to an oral question posed in the Senate on February 23, 2004, by Senator Moore, regarding the extension of the deadline for RRSP contributions for Nova Scotians; and the third delayed answer is in response to an oral question posed in the Senate on February 26, 2004, by Senator LeBreton, regarding the Auditor General ...[+++]

La première porte sur une question orale qui a été posée au Sénat le 17 février 2004 par le sénateur Oliver à l'égard des visas d'étudiants étrangers obtenus par l'entremise d'établissements d'enseignement et des listes maîtresses des écoles légitimes. La deuxième porte sur une question orale qui a été posée au Sénat le 23 février 2004 par le sénateur Moore à l'égard de la prolongation du délai de cotisation aux REER pour les habitants de la Nouvelle-Écosse. La troisième porte sur une question orale posée au Sénat le 26 février 2004 p ...[+++]


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