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AML Control Authority
AMLCA
Anti-Money Laundering Control Authority
Authority for necessity
Authority of necessity
Control Authority
Duty to provide necessaries
Duty to provide necessaries of life
Duty to provide necessities of life
Duty to provide the necessaries of life
Duty to provide the necessities of life
Easement by necessity
Easement of necessity
Emergency
Excessive act in a situation of necessity
Legitimate act in a situation of necessity
Mitigatory act in a situation of necessity
Necessity
Omnibus I Directive
Omnibus II Directive
P. 19)
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State of necessity
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Traduction de «Authority for necessity » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




legitimate act in a situation of necessity | state of necessity | necessity | emergency

état de nécessité licite | état de nécessité


mitigatory act in a situation of necessity | excessive act in a situation of necessity

état de nécessité excusable | état de nécessité sous forme d'excuse absolutoire


easement by necessity [ easement of necessity ]

servitude de nécessité


duty to provide the necessaries of life [ duty to provide necessaries of life | duty to provide necessaries | duty to provide the necessities of life | duty to provide necessities of life ]

obligation de fournir les choses nécessaires à l'existence [ devoir de fournir les choses nécessaires à l'existence | obligation de fournir les choses nécessaires à la vie ]


Directive 2010/78/EU amending Directives 98/26/EC, 2002/87/EC, 2003/6/EC, 2003/41/EC, 2003/71/EC, 2004/39/EC, 2004/109/EC, 2005/60/EC, 2006/48/EC, 2006/49/EC and 2009/65/EC in respect of the powers of the European Supervisory Authority (European Banking Authority), the European Supervisory Authority (European Insurance and Occupational Pensions Authority) and the European Supervisory Authority (European Securities and Markets Authority) | Omnibus I Directive

directive Omnibus I | Directive 2010/78/UE du Parlement européen et du Conseil du 24 novembre 2010 modifiant les directives 98/26/CE, 2002/87/CE, 2003/6/CE, 2003/41/CE, 2003/71/CE, 2004/39/CE, 2004/109/CE, 2005/60/CE, 2006/48/CE, 2006/49/CE et 2009/65/CE en ce qui concerne les compétences de l’Autorité européenne de surveillance (Autorité bancaire européenne), l’Autorité européenne de surveillance (Autorité européenne des assurances et des pensions professionnelles) et l’Autorité européenne de surveillance (Autorité européenne des marchés financiers


Directive of the European Parliament and of the Council amending Directives 2003/71/EC and 2009/138/EC and Regulations (EC) No 1060/2009, (EU) No 1094/2010 and (EU) No 1095/2010 in respect of the powers of the European Supervisory Authority (European Insurance and Occupational Pensions Authority) and the European Supervisory Authority (European Securities and Markets Authority) | Omnibus II Directive | Proposal for a Directive of the European Parliament and of the Council amending Directives 2003/71/EC and 2009/138/EC in respect of the powers of the European Insurance and Occupational Pensions Authority and the European Securities and Ma ...[+++]

directive Omnibus II | Proposition de directive du Parlement européen et du Conseil modifiant les directives 2003/71/CE et 2009/138/CE en ce qui concerne les compétences de l’autorité européenne des marchés financiers et de l’autorité européenne des assurances et des pensions professionnelles


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soutenir des auteurs


Anti-Money Laundering Control Authority (1) | AML Control Authority (2) | Control Authority (3) [ AMLCA ]

Autorité de contrôle en matière de lutte contre le blanchiment d'argent (1) | Autorité de contrôle LBA (2) | Autorité de contrôle (3) [ AdC LBA ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
16. Stresses that, given its limited resources, the Authority must stick to the tasks assigned to it by Parliament and the Council; underlines the fact that the Authority should carry out those assignments in full, but that it must not seek to go beyond its mandate, and that it must remain independent; highlights the fact that the Authority should check the necessity of drafting guidelines and recommendations;

16. insiste sur le fait que l'Autorité doit, compte tenu des ressources limitées dont elle dispose, s'en tenir aux tâches que lui ont assignées le Parlement et le Conseil; souligne que l'Autorité devrait s'acquitter pleinement desdites tâches, mais qu'elle ne doit pas chercher à élargir son mandat, et qu'elle doit rester indépendante; insiste sur le fait que l'Autorité devrait vérifier la nécessité d'élaborer des lignes directrices et des recommandations;


“A majority in a single assembly, when it has assumed a permanent character — when composed of the same persons habitually acting together and always assured of a victory in their own house — easily becomes despotic and overweening, if released from the necessity of considering whether its acts will be concurred in by another constitutional authority.” (John Stuart Mill, from Representative Government, as quoted in S.D. Bailey, The Future of the House of Lords, [The Hansard Society, London, 1954] p. 19)

« Lorsqu'elle prend un caractère permanent – parce que composée des mêmes personnes qui travaillent régulièrement ensemble et sont toujours assurées de triompher – une majorité au sein d'une chambre d'assemblée devient facilement despote et outrecuidante dès qu'elle n'a plus à se préoccuper de faire entériner ses décisions par une autre autorité constitutionnelle» (John Stuart Mill, tiré de Representative Government, cité dans S.D. Bailey, The Future of the House of Lords, The Hansard Society, Londres, 1954, p. 19)


A majority in a single assembly, when it has assumed a permanent character — when composed of the same persons habitually acting together, and always assured of victory in their own House — easily becomes despotic and overweening, if released from the necessity of considering whether its acts will be concurred in by another constituted authority.

Dès lors qu'elle a pris un caractère permanent, dès lors qu'elle est composée des mêmes personnes qui agissent habituellement de concert et qu'elle est toujours assurée d'une victoire dans sa propre chambre, une majorité dans une seule assemblée devient aisément despotique et outrecuidante si elle n'est plus tenue de se demander si un autre corps constitué admettra ses agissements.


Such legislation was a necessity in order to balance the market and offer the private sector guarantees that the authorities are a player with equal powers, which can be held to account when they break the rules of the game. The directive offers a reasonable timeframe of 30 days for making payments, with derogations of up to 60 days in special cases such as hospitals, not to mention compensation and late-payment interest.

Une telle législation était une nécessité afin d’équilibrer le marché et d’offrir au secteur privé des garanties que les autorités disposent de pouvoirs équivalents, dont on peut tenir compte quand elles enfreignent les règles du jeu. La directive propose un délai raisonnable de 30 jours pour effectuer les paiements, avec des dérogations qui étendent ce délai à 60 jours dans des cas particuliers comme celui des hôpitaux, sans parle ...[+++]


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The European Union must make appropriate efforts to convince the countries of the African Union of the necessity of respecting the principles of universal jurisdiction. This is not only in the interests of the authorities, but principally of the citizens of the African Union’s Member States.

L’Union européenne doit s’efforcer de convaincre les pays de l’Union africaine de la nécessité de respecter les principes des juridictions universelles, non seulement dans l’intérêt des autorités, mais principalement dans celui des citoyens des États membres de l’Union africaine.


“Bringing public finances back on a sound footing is an urgent necessity for the Portuguese authorities. A necessity in its own right, in order to raise the economy’s potential growth and its ability to create jobs – not just something that has to be done because of “Brussels” and the Stability and Growth Pact”, said Joaquín Almunia, EU Commissioner for economic and monetary affairs.

«Pour les autorités portugaises, redonner une assise solide à leurs finances publiques constitue une nécessité urgente, non seulement parce qu’il s’agirait d’une obligation imposée par «Bruxelles» ou le pacte de stabilité et de croissance, mais surtout parce qu’il s’agit d’une condition indispensable pour renforcer le potentiel de croissance de l’économie et sa capacité à créer des emplois» a déclaré M. Joaquín Almunia, commissaire chargé des affaires économiques et monétaires.


– (FR) Mr President, the issue of public services is the subject of a major debate in Europe and elsewhere, and the general trend observed during the past 20 years has been a development of the role of the public authority, which no longer produces directly but regulates and establishes the rules for the game. This is the case in Europe, in particular, where the goal – which was also a necessity – of creating a single market has certainly facilitated this development.

- Monsieur le Président, la question des services publics fait l'objet d'un large débat en Europe et ailleurs, et la tendance générale observée au cours des vingt dernières années a été une évolution du rôle de l'autorité publique, qui ne produit plus directement, mais qui réglemente et fixe les règles du jeu. Tel est surtout le cas en Europe, où l'objectif - qui était aussi une nécessité - de créer un marché unique a sans doute favorisé une telle évolution.


We must, yet again, draw attention to the need for better networking when cooperating on an acute case of the disease. Political requirements are important, Commissioner, but real work on the ground, on farms, done by veterinary surgeons and the inspection authorities, using the necessary crisis plans and an emergency room, is an absolute necessity if decisions are to be taken quickly and efficiently.

Monsieur le Commissaire, les exigences politiques sont importantes mais le travail concret réalisé sur le terrain, dans les exploitations, par les vétérinaires, par les autorités de contrôle, via la mise en place des plans de crise et d'un centre de crise revêtent une importance capitale pour pouvoir prendre des décisions rapides et efficaces.


The motion I am proposing today calls your attention to the necessity of following up on one of the recommendations by the Royal Commission, which is to create a body for authorization and regulation.

La motion que je présente aujourd'hui attire votre attention sur la nécessité de donner suite à une recommandation de la commission royale, celle de mettre sur pied un organisme d'autorisation et de réglementation.


I cannot emphasize enough the importance of these authorizations to CSE's current work, and I was, therefore, pleased to see that both the Senate and House committees, who reviewed the Anti-terrorism Act, acknowledged the necessity of these authorizations in their reports.

Je n'insisterai jamais assez sur l'importance de ces autorisations dans le cadre du travail actuel du CST, et c'est donc avec grand plaisir que j'ai constaté que le Comité sénatorial et le Comité de la Chambre qui ont examiné la Loi antiterroriste ont tous deux reconnu la nécessité de ces autorisations dans leurs rapports.




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'Authority for necessity' ->

Date index: 2024-01-08
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