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Apply brake board
Apply brake signal
Apply brakes
Automatic loadsystem brake
Automatic speed brake system
Automatically applied brake
Automatically commanded braking
Electrically released spring-applied brake
Emergency spring brake
Independent and automatic brake valve
Spring applied parking brake
Spring loaded parking brake
Spring park braking system

Translation of "Automatically applied brake " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
automatically applied brake

frein à commande automatique


automatically commanded braking

freinage commandé automatiquement




electrically released spring-applied brake

frein à serrage par ressort et à desserrage électrique




apply brake board | apply brake signal

signal serrez le frein


automatic speed brake system

circuit aérofreins automatiques


spring park braking system | spring applied parking brake | spring loaded parking brake | emergency spring brake

système de freinage à ressort | frein à ressort | frein à énergie de ressort | système de freinage


independent and automatic brake valve | automatic and independent, brake valve

robinet de freins automatique et direct
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Therefore, vehicle and braking system manufacturers have developed systems commonly known as Electronic Stability Programmes (ESP) which detect the onset of a slide and automatically apply the brakes to individual wheels to correct the slide and prevent spinning.

Partant de ce constat, les constructeurs automobiles et les fabricants de systèmes de freinage ont mis au point des dispositifs communément appelés Electronic Stability Programmes (ESP), capables de détecter un début de dérapage et d'exercer automatiquement un freinage sélectif sur les différentes roues pour corriger le dérapage et éviter que le véhicule ne parte en tête-à-queue.


However, for tractors which automatically apply the all-wheel drive when the braking is initiated above a vehicle speed of 20 km/h but not automatically connect the all-wheel drive when the service braking system is applied at speeds ≤ 20 km/h, then it is not required to show compliance with point 3.1.5.1 for the condition when the all-wheel drive is not connected during braking.

Toutefois, pour les tracteurs qui passent automatiquement à la transmission intégrale dès que le freinage est actionné alors que la vitesse du véhicule est supérieure à 20 km/h mais pas lorsque la vitesse du véhicule est inférieure ou égale à 20 km/h, il n'est pas exigé de démontrer la conformité aux dispositions du point 3.1.5.1 pour la situation où la transmission intégrale n'est pas active pendant le freinage.


In the case that a towed vehicle only complies with the requirements of the service braking system and/or parking braking system and/or automatic braking with the assistance of energy stored in a hydraulic energy storage device, the towed vehicle shall automatically apply the brakes or remain braked when it is not electrically connected (ignition of tractor is switched on) with the energy supply available from the ISO 7638:2003 connector (see also point 2.2.1.18.9).

au cas où un véhicule tracté ne satisfait aux exigences relatives au système de freinage de service et/ou au système de freinage de stationnement et/ou au système de freinage automatique qu'avec l'assistance de la réserve d'énergie fournie par un dispositif de stockage d'énergie hydraulique, le véhicule doit automatiquement actionner les freins ou rester freiné lorsqu'il n'est pas relié électriquement (le contact d'allumage du tracteur étant mis) avec l'énergie disponible via le raccord ISO 7638:2003 (voir également point 2.2.1.18.9).


The requirements of Annex X shall be applied to the safety aspects of all complex electronic vehicle control systems which provide or form part of the control transmission of the braking function included those which utilise the braking system(s) for automatically commanded braking or selective braking.

Les prescriptions de l'annexe X s'appliquent pour les questions de sécurité relatives à tous les systèmes complexes de commande électronique du véhicule qui assurent la transmission de commande de la fonction de freinage ou en font partie, y compris ceux qui utilisent le ou les systèmes de freinage pour le freinage à commande automatique ou le freinage sélectif.


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On every towed vehicle which is fitted with a hydraulic service braking system the braking system shall be so designed such that when the supplementary line is disconnected the parking or service braking system shall be automatically applied.

Sur tout véhicule tracté qui est équipé d'un système de freinage de service hydraulique, le système de freinage doit être conçu de telle sorte que lorsque la conduite supplémentaire est débranchée, le système de freinage de stationnement ou de service doit être automatiquement actionné.


The serious railway accident in Buizingen, Belgium, on 15 February 2010, is being blamed on the absence of an electronic safety system which automatically applies trains’ brakes if they pass a red light.

L’absence d’un système de sécurité électronique freinant automatiquement les trains qui brûlent un feu est invoquée pour expliquer la catastrophe ferroviaire survenue à Buizingen (Belgique) le 15 février.


If a train passes a red stop signal, the brakes are also automatically applied.

Si un train franchit un signal d’arrêt au rouge, les freins sont eux aussi automatiquement actionnés.


The serious railway accident in Buizingen, Belgium, on 15 February 2010 is being blamed on the absence of an electronic safety system which automatically applies trains' brakes if they pass a red light.

L'absence d'un système de sécurité électronique freinant automatiquement les trains qui brûlent un feu est invoquée pour expliquer la catastrophe ferroviaire survenue à Buizingen (Belgique) le 15 février.


Therefore, vehicle and braking system manufacturers have developed systems commonly known as Electronic Stability Programmes (ESP) which detect the onset of a slide and automatically apply the brakes to individual wheels to correct the slide and prevent spinning.

Partant de ce constat, les constructeurs automobiles et les fabricants de systèmes de freinage ont mis au point des dispositifs communément appelés Electronic Stability Programmes (ESP), capables de détecter un début de dérapage et d'exercer automatiquement un freinage sélectif sur les différentes roues pour corriger le dérapage et éviter que le véhicule ne parte en tête-à-queue.


At all three levels Eurocab, an on-board computer, compares the train speed with the maximum speed allowed and applies the brakes automatically if it is exceeded.

Dans tous les niveaux, un ordinateur à bord du train, l’Eurocab, compare la vitesse du train avec la vitesse maximale permise et freine automatiquement le train en cas de dépassement.


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