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Acronym
Air safety
Air safety oversight
Air transport safety
Aircraft safety
Airport safety officer
Airport safety supervisor
Aviation safety
Aviation safety officer
Aviation safety oversight
Aviation security
Aviation security officer
Common aviation safety regulations
Common civil aviation safety regulations
Common safety legislation in aviation
Common safety regulations in aviation
Donors' Conference for flight safety oversight
EASA
EASp
EPAS
European Aviation Safety Agency
European Aviation Safety Plan
European Plan for Aviation Safety
Flight Safety Oversight Donor's Conference
Follow industry codes of practice for aviation safety;
ICAO Universal Safety Oversight Audit Programme
Safety oversight
USOAP
Universal safety oversight audit programme

Translation of "Aviation safety oversight " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
air safety oversight | aviation safety oversight | safety oversight

supervision de la sécurité | supervision en matière de sécurité


air safety [ aircraft safety | air transport safety | aviation safety | aviation security(UNBIS) ]

sécurité aérienne [ sécurité des avions | sécurité des transports aériens ]


conduct aviation operations in accordance with industry codes of practice on safety | conduct safe aviation operations by complying with industry codes of practice on safety | comply with industry codes of practice in aviation safety | follow industry codes of practice for aviation safety;

suivre les codes de pratique de l'industrie en matière de sécurité aérienne


common civil aviation safety regulations | common safety legislation in aviation | common aviation safety regulations | common safety regulations in aviation

règles communes de sécurité en matière d'aviation


airport safety officer | aviation security officer | airport safety supervisor | aviation safety officer

agent de sûreté aérienne | agent de sûreté aérienne/agente de sûreté aérienne | agente de sûreté aérienne


Flight Safety Oversight Donor's Conference [ Donors' Conference for flight safety oversight ]

Conférence de donateurs pour la supervision de la sécurité


universal safety oversight audit programme [ USOAP | ICAO Universal Safety Oversight Audit Programme ]

programme universel d'audits de la supervision de la sécurité [ programme universel OACI d'audits de la supervision de la sécurité ]


European Aviation Safety Plan | European Plan for Aviation Safety | EASp [Abbr.] | EPAS [Abbr.]

plan européen pour la sécurité aérienne


European Aviation Safety Agency [ EASA [acronym] ]

Agence européenne de la sécurité aérienne [ AESA [acronym] ]


air safety | aviation safety

sécurité aérienne | sécurité dans les transports aériens | sécurité de vol
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
174 airlines certified in 16 states[1], due to a lack of safety oversight by the aviation authorities from these states. Seven individual airlines, based on safety concerns with regard to these airlines themselves: Iran Aseman Airlines (Iran), Iraqi Airways (Iraq) and Blue Wing Airlines (Suriname), Med-View Airlines (Nigeria), Mustique Airways (St Vincent and the Grenadines), Aviation Company Urga (Ukraine) and Air Zimbabwe (Zimbabwe).

174 compagnies aériennes certifiées dans 16 pays[1], en raison d'un manque de supervision de la sécurité par les autorités de l'aviation de ces pays; sept compagnies, en raison de préoccupations en matière de sécurité concernant les compagnies elles-mêmes: Iran Aseman Airlines (Iran), Iraqi Airways (Iraq), Blue Wing Airlines (Suriname), Med-View Airlines (Nigeria), Mustique Airways (Saint-Vincent-et-les-Grenadines), Aviation Company Urga (Ukraine) et Air Zimbabwe (Zimbabwe).


Pursuant to Regulation (EC) No 216/2008, the Commission, assisted by the European Aviation Safety Agency (‘the Agency’), is required to adopt the relevant implementing rules to provide a set of safety regulatory requirements for the implementation of an effective air traffic management (ATM) safety oversight function.

Conformément au règlement (CE) no 216/2008, la Commission, avec l’aide de l’Agence européenne de la sécurité aérienne («l’Agence»), est tenue d’adopter les règles de mise en œuvre appropriées à la fourniture d’un ensemble d’exigences réglementaires de sécurité pour la mise en place d’une véritable fonction de supervision de la sécurité de la gestion du trafic aérien (ATM).


The Agency should further evaluate the provisions of this Regulation, in particular those related to the safety oversight of changes, and issue an opinion to adapt such changes towards a total system approach, taking into account the integration of these provisions into the future common regulatory structure for civil aviation safety and the experience gained by stakeholders and competent authorities.

L’Agence doit approfondir l’évaluation des dispositions du présent règlement, notamment celles se rapportant à la supervision de la sécurité des changements, et émettre un avis en vue de l’adaptation de ces changements dans le sens d’une approche systémique globale, en tenant compte de l’intégration desdites dispositions dans la future structure réglementaire commune pour la sécurité de l’aviation civile et de l’expérience acquise par les parties prenantes et les autorités compétentes.


Pursuant to Regulation (EC) No 216/2008, the Commission, assisted by the European Aviation Safety Agency (‘the Agency’), is required to adopt the relevant implementing rules to provide a set of safety regulatory requirements for the implementation of an effective air traffic management (ATM) safety oversight function.

Conformément au règlement (CE) no 216/2008, la Commission, avec l’aide de l’Agence européenne de la sécurité aérienne («l’Agence»), est tenue d’adopter les règles de mise en œuvre appropriées à la fourniture d’un ensemble d’exigences réglementaires de sécurité pour la mise en place d’une véritable fonction de supervision de la sécurité de la gestion du trafic aérien (ATM).


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Since the Agency already carries out the independent safety oversight function of the pan-European ATM/ANS providers in accordance with Article 22a of Regulation (EC) No 216/2008, it would be fully in line with the European aviation safety policy to entrust it with supporting the Commission in performing the same tasks concerning the European network functions.

Étant donné que, conformément à l’article 22 bis du règlement (CE) no 216/2008, l’Agence est déjà chargée d’exécuter la fonction de supervision indépendante de la sécurité des prestataires d’ATM/ANS paneuropéens, il serait pleinement conforme à la politique européenne en matière de sécurité aérienne de charger l’Agence d’assister la Commission dans l’exécution de tâches identiques en ce qui concerne les fonctions de réseau au niveau européen.


The Agency should further evaluate the provisions of this Regulation, in particular those related to the safety oversight of changes, and issue an opinion to adapt such changes towards a total system approach, taking into account the integration of these provisions into the future common regulatory structure for civil aviation safety and the experience gained by stakeholders and competent authorities.

L’Agence doit approfondir l’évaluation des dispositions du présent règlement, notamment celles se rapportant à la supervision de la sécurité des changements, et émettre un avis en vue de l’adaptation de ces changements dans le sens d’une approche systémique globale, en tenant compte de l’intégration desdites dispositions dans la future structure réglementaire commune pour la sécurité de l’aviation civile et de l’expérience acquise par les parties prenantes et les autorités compétentes.


3. The national supervisory authority shall forward a copy of the safety directive to other national supervisory authorities concerned, in particular those involved in the safety oversight of the functional system, and to the Commission, the European Aviation Safety Agency (EASA) and Eurocontrol as far as appropriate.

3. L’autorité de surveillance nationale transmet une copie de la consigne de sécurité aux autres autorités de surveillance nationales concernées, notamment celles qui participent à la supervision de la sécurité du système fonctionnel, ainsi que, si nécessaire, à la Commission, à l’Agence européenne de la sécurité aérienne (AESA) et à Eurocontrol.


3. The national supervisory authority shall forward a copy of the safety directive to other national supervisory authorities concerned, in particular those involved in the safety oversight of the functional system, and to the Commission, the European Aviation Safety Agency (EASA) and Eurocontrol as far as appropriate.

3. L’autorité de surveillance nationale transmet une copie de la consigne de sécurité aux autres autorités de surveillance nationales concernées, notamment celles qui participent à la supervision de la sécurité du système fonctionnel, ainsi que, si nécessaire, à la Commission, à l’Agence européenne de la sécurité aérienne (AESA) et à Eurocontrol.


4. The Commission may take any appropriate measures to cooperate with and assist third countries to improve their aviation safety oversight capabilities.

4. La Commission peut arrêter toute mesure appropriée visant à coopérer avec des pays tiers et à les assister en vue de renforcer leurs capacités de surveillance de la sécurité aérienne.


4. The Commission may take any appropriate measures to cooperate with and assist third countries to improve their aviation safety oversight capabilities.

4. La Commission peut arrêter toute mesure appropriée visant à coopérer avec des pays tiers et à les assister en vue de renforcer leurs capacités de surveillance de la sécurité aérienne.


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