Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Baggage claim
Baggage claim and ticketing facilities
Baggage claim area
Baggage collection
Baggage delivery area
Baggage reclaim area
Cabin baggage
Carry-on baggage
Ensure effective baggage handling
Ensure efficient baggage handling
Ensure efficient baggage processing
Maximise efficiency of baggage handling operations
Positive baggage claim process
Unchecked baggage

Traduction de «Baggage claim » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
baggage claim area | baggage reclaim area

hall de livraison des bagages | salle de délivrance des bagages


baggage claim area [ baggage delivery area | baggage reclaim area ]

zone de retrait des bagages [ zone de récupération des bagages | zone de livraison des bagages | aire de retrait des bagages | hall de livraison des bagages | zone de réception des bagages ]


baggage claim

livraison des bagages [ récupération des bagages | reprise des bagages ]




baggage claim and ticketing facilities

comptoir de délivrance des bagages et des billets


positive baggage claim process

vérification des talons de retrait des bagages




baggage collection [ baggage claim ]

retrait des bagages


ensure efficient baggage processing | maximise efficiency of baggage handling operations | ensure effective baggage handling | ensure efficient baggage handling

assurer une manutention efficace des bagages


carry-on baggage | cabin baggage | unchecked baggage

bagages non enregistrés | bagages à main
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(31) Given the short deadlines for the submission of complaints for lost, damaged or delayed baggage, a special baggage claim service should be set up at all airports where passengers have the possibility to submit a complaint upon arrival.

(31) Compte tenu de la brièveté des délais pour le dépôt de plaintes concernant la perte, la détérioration ou le retard de bagages, un service spécial pour les réclamations relatives aux bagages devrait être créé dans tous les aéroports, où les passagers auraient la possibilité de déposer une plainte à l'arrivée.


(31) Given the short deadlines for the submission of complaints for lost, damaged or delayed baggage, a special baggage claim service should be set up at all airports where passengers have the possibility to submit a complaint upon arrival.

(31) Compte tenu de la brièveté des délais pour le dépôt de plaintes concernant la perte, la détérioration ou le retard de bagages, un service spécial pour les réclamations relatives aux bagages devrait être créé dans tous les aéroports, où les passagers auraient la possibilité de déposer une plainte à l'arrivée.


In order to facilitate the submission of complaints concerning lost, damaged or delayed baggage, a special baggage claim service, which already exists at many airports, should in principle be set up at all airports.

Pour faciliter le dépôt des plaintes concernant la perte, la détérioration ou le retard de bagages, un service spécial pour les réclamations relatives aux bagages, qui existe déjà dans de nombreux aéroports, devrait être mis en place dans tous les aéroports.


For practical reasons a special baggage claim service should be available at all airports, in order to speed up and facilitate the procedure.

Pour des raisons pratiques, un service spécial pour les réclamations relatives aux bagages devrait être disponible dans tous les aéroports, afin d'accélérer et de faciliter la procédure.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The following elements of the Commission’s proposal could be highlighted as a step forward in the enforcement of air passenger rights: the role of the national enforcement bodies has been better defined and extended to baggage claims; a complaint procedure has been introduced with clear time limits and the identification of the precise role of a new body to be established for the handling of complaints; new provisions have been introduced which relate to cases of denied boarding, missed connecting flights and long delays; a non-exhaustive list of extraordinary circumstances has been created in order to clarify cases in which air carri ...[+++]

Les éléments suivants de la proposition de la Commission méritent d'être mis en avant car ils constituent un progrès pour la mise en œuvre effective des droits des passagers aériens: la mission des organismes nationaux chargés de l'application est mieux définie et élargie aux problèmes de bagages; la proposition instaure une procédure de plainte assortie de délais clairs, qui détermine le rôle précis du nouvel organisme mis en place pour le traitement des plaintes; de nouvelles dispositions sont insérées en ce qui concerne les refus ...[+++]


Under the proposal, air carriers must provide forms which allow the submission of complaints right at the airport and which the air carriers must accept as valid claims (this way the passenger can easily introduce a claim within the strict deadlines for baggage claims imposed by the Montreal Convention).

Aux termes de la proposition, les transporteurs aériens doivent délivrer, à l'aéroport, un formulaire permettant aux passagers de déposer une réclamation immédiate. Les transporteurs aériens doivent reconnaître ces plaintes comme valables (de cette manière, les passagers pourront facilement introduire une plainte relative aux bagages tout en respectant les délais stricts fixés par la convention de Montréal).


They are baggage claim attendants.

On parle des préposés aux réclamations des bagages.


The Spanish court hearing the case on appeal asks the Court of Justice whether an air carrier is required to compensate only passengers in receipt of baggage identification tags or whether it must also compensate a passenger who claims compensation for the loss of baggage checked in in another passenger’s name.

La juridiction espagnole, saisie de ce litige, demande à la Cour de justice si le transporteur aérien est tenu d’indemniser seulement le passager qui s’est vu délivrer la fiche d’identification de bagage ou s’il doit indemniser également le passager qui réclame l’indemnisation au titre de la perte d’un bagage enregistré au nom d’un autre passager.


A passenger can claim compensation from an air carrier for the loss of his belongings if they are in baggage checked in in the name of another passenger on the same flight

Un passager peut réclamer au transporteur aérien une indemnité pour la perte de ses objets lorsqu’ils se trouvent dans un bagage enregistré au nom d’un autre passager du même vol


Mr. Brent St. Denis: In a future scenario it might be possible, even if there weren't names and addresses, at least to see statistically that you're getting 10% baggage claim complaints and the industry is getting 10% as well.

M. Brent St. Denis: Même si l'on omettait de vous transmettre les noms et adresses des personnes qui formulent des plaintes, il serait bon dans l'avenir que vous puissiez comparer, par exemple, les plaintes que vous recevez à l'égard des bagages à celles des transporteurs aériens.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'Baggage claim' ->

Date index: 2022-02-18
w