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2-dimension bar code
2-dimensional bar code
2-dimensional code
2D bar code
2D code
Bar
Bar list
Bar schedule
Bull bar
Chain bar
Chain blade
Chain guide
Community list
Crash bar
Cutter bar
Cutting bar
Draught bar
Draw bar
Draw-bar
Drawbar
EU air safety list
Four nines fine gold bar
Four nines gold bar
Front safari bar
Gold bar to a purity of .995
Gold bar to a purity of .9999
Guide bar
Guide blade
Guide plate
Hake bar
Handle bar equipment
Handle equipment in the bar
Hitch bar
Hitch crossbar
List of airlines banned within the EU
Nudge bar
Operate various bar utensils
Panic bar
Panic exit bar
Push bar
Rebar schedule
Reinforcement bar schedule
Reinforcing bar schedule
Roo bar
Safari bar
Safari light bar
Safari lightbar
Sword
Two nines five fine gold bar
Two nines five gold bar
Two-dimension bar code
Two-dimensional bar code
Two-dimensional code
Use professional bar accessories

Traduction de «Bar list » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
bar schedule [ rebar schedule | reinforcement bar schedule | reinforcing bar schedule | bar list ]

nomenclature des aciers


Community list | Community list of air carriers which are subject to an operating ban within the Community | Community list of air carriers which are subject to an operating ban within the Union | EU air safety list | European list of airlines subject to an operating ban or operational restrictions within the European Union | list of air carriers that are subject to an operating ban in the Community | list of airlines banned within the EU

Liste des compagnies aériennes qui font l’objet d’une interdiction d’exploitation dans l’UE


bar | chain bar | chain blade | chain guide | cutter bar | cutting bar | guide bar | guide blade | guide plate | sword

guide-chaîne


.9999 fine gold bar [ .9999 gold bar | four nines fine gold bar | four nines gold bar | gold bar to a purity of .9999 | .9999 pure gold bar ]

lingot d'or à une pureté de 9999 [ lingot d'or à une pureté de ,9999 | lingot d'or à une pureté de 999 [0]/00 | lingot d'or pur à 9999 | lingot d'or pur à ,9999 | lingot d'or pur à 999 [0]/00 | barre d'or à une pureté de 9999 | barre d'or à une pureté de ,9999 | barre d'or à une pureté de 999 [0]/00 | bar ]


safari bar | nudge bar | safari light bar | safari lightbar | bull bar | roo bar | front safari bar

barre pare-choc safari | barre parechoc safari | barre safari | parechoc safari | pare-buffle


crash bar | panic bar | panic exit bar | push bar

barre anti-panique | serrure anti-panique


.995 fine gold bar [ .995 gold bar | two nines five fine gold bar | two nines five gold bar | gold bar to a purity of .995 | .995 pure gold bar ]

lingot d'or à une pureté de 995 [ lingot d'or à une pureté de ,995 | lingot d'or à une pureté de 995 [0]/00 | lingot d'or pur à 995 | lingot d'or pur à ,995 | lingot d'or pur à 995 [0]/00 | barre d'or à une pureté de 995 | barre d'or à une pureté de ,995 | barre d'or à une pureté de 995 [0]/00 | barre d' ]


handle equipment in the bar | operate various bar utensils | handle bar equipment | use professional bar accessories

manier l'équipement du bar | utiliser l’équipement du bar | manipuler l’équipement du bar | se servir de l'équipement du bar


drawbar | draw bar | draw-bar | draught bar | hitch bar | hitch crossbar | hake bar

barre d'attelage | barre de traction


two-dimension bar code | 2-dimension bar code | two-dimensional bar code | 2-dimensional bar code | 2D bar code | two-dimensional code | 2-dimensional code | 2D code

code à barres 2D | code-barres 2D | code 2D | code à barres à deux dimensions | code à barres bidimensionnel
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
8. Calls for an immediate end to the illegal blockade of the Gaza Strip, which is a collective punishment against the local population; calls on all parties to effectively implement the terms reached under the August 2014 ceasefire agreement; calls on the EU to take concrete steps to press Israel to end the blockade, in particular by setting a timetable; deplores the continued restrictions by Israel on the entry of building materials into Gaza; calls on the Israeli Government to cease its arbitrary and non-transparent process of listing materials as ‘dual-use’ and to bring its dual-use list in line with international standards, in pa ...[+++]

8. appelle à la levée immédiate du blocus illégal de la bande de Gaza, qui constitue un châtiment collectif infligé à la population locale; invite toutes les parties à mettre en œuvre de manière effective les clauses du cessez-le-feu convenu en août 2014; invite l'Union à prendre des mesures concrètes afin de faire pression sur Israël pour qu'il lève le blocus, notamment en fixant un calendrier; déplore la poursuite des restrictions imposées par Israël à l'entrée de matériaux de construction dans la bande de Gaza; demande au gouvernement israélien d'interrompre sa pratique arbitraire et non transparente consistant à répertorier certains matériaux comme étant à "double usage", et d'établir sa liste ...[+++]


16. Calls on all parties to effectively implement the terms reached under the August 2014 ceasefire agreement; in particular, urges the Israeli authorities to immediately, unconditionally and completely lift the illegal blockade of the Gaza Strip; calls on the EU to take concrete steps to press Israel to end the blockade, notably by setting a timetable; deplores the continued restrictions by Israel on the entry of building materials into Gaza; calls on the Israeli government to cease its arbitrary and non-transparent process of listing materials as ‘dual-use’ and to bring its dual-use list in line with international standards, notabl ...[+++]

16. invite toutes les parties à mettre en œuvre de manière effective les clauses du cessez-le-feu convenu en août 2014; exhorte plus particulièrement les autorités israéliennes à lever, de manière immédiate, inconditionnelle et complète, le blocus illégal imposé à la bande de Gaza; invite l'Union à prendre des mesures concrètes afin de faire pression sur Israël pour qu'il mette fin au blocus, notamment en fixant un calendrier; déplore la poursuite des restrictions imposées par Israël à l'entrée des matériaux de construction dans la bande de Gaza; demande au gouvernement israélien d'interrompre sa pratique arbitraire et non transparente consistant à répertorier certains matériaux comme étant à "double usage", et d'établir sa ...[+++]


(4) A silver bar, showing an ascending World War II heavy bomber, shall be awarded to members of an air crew and non-flying personnel in respect of a period of one day of operational service with a Bomber Command squadron as listed in the United Kingdom Air Ministry Confidential Air Force Lists who were engaged in or supported bombing operations over Continental Europe from September 3, 1939 to May 8, 1945.

(4) Une barrette en argent, sur laquelle figure un bombardier lourd de la Seconde Guerre mondiale en ascension, est décernée, en reconnaissance d’une période de service opérationnel de un jour au sein d’un escadron du Bomber Command, aux membres des équipages aériens ou du personnel non navigant figurant sur les listes confidentielles des membres des forces aériennes du Air Ministry du Royaume-Uni et ayant participé aux opérations de bombardement menées sur le territoire continental européen du 3 septembre 1939 au 8 mai 1945, ou les ayant soutenues.


Four members must be chosen from the lists that have been supplied: the judge, from a list supplied by the Chief Justice; a lawyer, who has been recommended by the Canadian Bar Association; and someone whose name has been supplied by the provincial bar association.

Quatre doivent être choisis parmi les listes qui lui ont été fournies: le juge, d'une liste fournie par le juge en chef; un avocat dont le nom est fourni par l'Association du Barreau canadien; un nom fourni par le Barreau provincial et le.


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We have said in the Canadian Bar Association submission that the Solicitor General, in putting people on the list or in renewing the list, ought to be required to rely on facts meeting particular criteria, rather than just being able to make a list, as this provision reads.

Dans le mémoire de l'Association du Barreau canadien, il est dit que le solliciteur général devrait, lorsqu'il inscrit des gens à la liste ou qu'il reconduit cette liste, être tenu de se fonder sur des faits correspondant à des critères particuliers plutôt que de simplement établir une liste comme le permet cette disposition.


Member States could request that the appropriate bar association draw up such a list.

Les États membres pourraient demander que l'ordre des avocats approprié établisse cette liste.


I move that, notwithstanding any Standing Order or usual practice of the House, Bill C-45, in clause 321, be amended by adding, after line 13, on page 291, the following: (2.1) The addition of the navigable waters listed below is deemed to be in the public interest and the governor in council shall by regulation, as soon as it is reasonably practicable after the day on which this act receives royal assent, add those navigable waters to the schedule, including with respect to lakes their approximate location and latitude and longitude, and with respect to rivers and riverines the approximate downstream and upstream points, as well as a de ...[+++]

Je propose, nonobstant tout article du Règlement ou usage habituel de la Chambre, que le projet de loi C-45, à l’article 321, soit modifié par adjonction, après la ligne 13, page 291, de ce qui suit: (2.1) Comme l’ajout des eaux navigables énumérées ci-après est réputé être dans l’intérêt public, le gouverneur en conseil, par règlement, ajoute celles-ci à l’annexe dès que cela est en pratique possible après la sanction de la présente loi, en indiquant, quant aux lacs, leur emplacement approximatif en latitude et en longitude et, en ce qui concerne les rivières et fleuves, leurs points en aval et points en amont approximatifs, accompagnés d’une description du plan d’eau et, dans le cas où plus d’un plan d’eau porte le même nom figuran ...[+++]


· grounds for non-recognition and non-enforcement of the order include: (a) failure to fill in the certificate, (b) failure to meet the criteria on which the transfer of the sentenced person is based, (c) infringement of the principle of "ne bis in ide"', (d) conviction of an offence not listed in Article 7, (e) statute-barring, (f) the existence of asylum or privilege, (g) absence of criminal liability of the person, and (h) remainder of the sentence to serve less than four months.

· les motifs de la non-reconnaissance et de la non-exécution du jugement sont les suivants: (a) le certificat n'a pas été rempli, (b) les critères sur lesquelles repose le transfèrement de la personne condamnée ne sont pas remplis, (c) il y a infraction au principe "ne bis in idem", (d) la condamnation porte sur une contravention non répertoriée à l'article 7, (e) il y a prescription, (f) il y a asile ou privilège, (g) il y a absence de responsabilité pénale de la personne et (h) il reste moins de quatre mois à subir.


Following the cancellation of the JPA in Brussels in November 2002, the ACP Co-President in 2003 undertook, after a visit by ACP parliamentarians in Zimbabwe, to guarantee that the head of the Zimbabwean delegation would be a parliamentarian who was not subject to the Council's list of barred individuals.

Suite à l'annulation de l'APP, à Bruxelles, en novembre 2002, le coprésident ACP s'était engagé, en 2003, après une visite de parlementaires ACP au Zimbabwe, à ce que le chef de la délégation zimbabwéenne soit remplacé par un parlementaire ne figurant pas sur la liste des personnes exclues par le Conseil.


I will quickly list some of the groups that made representations before the committee: the Canadian Medical Association, the Canadian Pharmaceutical Association, the Canadian Association of Chiefs of Police, the Royal Canadian Mounted Police, the Canadian Centre on Substance Abuse, the Department of Public Health, the city of Toronto, the Addiction Research Foundation, the Canadian Bar Association, the Canadian Foundation for Drug Policy, Lambton Families in Action for Drug Education, the Quebec Bar Association and the Criminal Lawyers Association, et cetera.

Je tiens à citer ici des groupes qui ont présenté des instances au sous-comité: l'Association médicale canadienne, l'Association pharmaceutique canadienne, l'Association canadienne des chefs de police, la Gendarmerie royale du Canada, le Centre canadien de lutte contre les toxicomanies, le Département de la santé publique, la Ville de Toronto, la Fondation de la recherche sur la toxicomanie, l'Association du Barreau canadien, la Canadian Foundation for Drug Policy, les Lambton Families in Action for Drug Education, l'Association du Barreau québécois et la Criminal Lawyers Association.




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Date index: 2022-04-20
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