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Aiming line
BEL; BE
BOL
Belgium
Belgium On-line
Belgium-Netherlands-Luxembourg Customs Union
Benelux
Charity line
Charity stripe line
Foul line
Free-shot line
Free-throw line
Kingdom of Belgium
Line of aim
Line of sight
Naples I
Regions and communities of Belgium
SARP Herstal Belgium
Sight line
Sighting axis

Traduction de «Belgium On-line » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


Benelux [ Belgium, Netherlands and Luxembourg | Belgium-Netherlands-Luxembourg Customs Union ]

Benelux [ Belgique, Pays-Bas, Luxembourg ]


Small Arms Replacement Project Detachment Herstal Belgium [ SARP Herstal Belgium ]

Projet de remplacement des armes portatives - détachement de Herstal, Belgique [ PRAP Herstal Belgique ]


Belgium [ Kingdom of Belgium ]

Belgique [ Royaume de Belgique ]


Kingdom of Belgium | Belgium [ BEL; BE ]

Royaume de Belgique | Belgique [ BEL; BE ]


Convention between Belgium, the Federal Republic of Germany, France, Italy, Luxembourg and the Netherlands on Assistance between Customs Administrations | Convention between Belgium, the Federal Republic of Germany, France, Italy, Luxembourg and the Netherlands on the Provision of Mutual Assistance by their Customs Authorities | Naples I

Convention entre la Belgique, la République fédérale d'Allemagne, la France, l'Italie, le Luxembourg et les Pays-Bas pour l'assistance mutuelle entre les administrations douanières respectives


Belgium | Kingdom of Belgium

la Belgique | le Royaume de Belgique


regions and communities of Belgium

régions et communautés de Belgique


charity line | charity stripe line | foul line | free-shot line | free-throw line

ligne de lancer-franc (1) | ligne de coup franc (2)


line of sight (1) | aiming line (2) | line of aim (3) | sighting axis (4) | sight line (5)

ligne de visée
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The number of broadband lines in relation to population is highest, according to the most recent data available (for 2002) in Denmark and Belgium, reaching 7-8 per 100 people, and lowest in Greece and Ireland, at less than 1 line per 100, with the figure in Italy and Portugal being only slightly higher.

Le nombre de lignes à large bande par rapport à la population est, selon les données disponibles les plus récentes (2002), le plus élevé au Danemark et en Belgique, atteignant 7-8 pour 100 habitants, et le plus faible en Grèce et en Irlande, avec moins d'une ligne pour 100 habitants, le chiffre étant à peine plus élevé en Italie et au Portugal.


In line with the findings of that report, the first set of in-depth reviews was conducted covering twelve countries (Belgium, Bulgaria, Denmark, Spain, France, Italy, Cyprus, Hungary, Slovenia, Finland, Sweden and the United Kingdom)[8].

Conformément aux conclusions de ce rapport, la première série de bilans approfondis a été réalisée pour douze pays (Belgique, Bulgarie, Danemark, Espagne, France, Italie, Chypre, Hongrie, Slovénie, Finlande, Suède et Royaume-Uni)[8].


[11] Some examples of explanations received from the Member States: Germany: some regions feared that the Commission would reduce payments in line with their forecasts in the event of insufficient budget resources; Italy: forecast modelled on the Berlin profile rather than an analysis by programme; Spain: national-level estimate, without analysis by programme; Belgium: forecast of payments by final beneficiaries up to 31 December, not of applications send to the Commission up to 31 October for payment by 31 December; UK: communica ...[+++]

[11] Quelques exemples d'explication recueillies auprès des Etats Membres : DE : quelques régions craignaient que la Commission réduise les paiements au pro-rata des prévisions en cas d'insuffisance budgétaire ; IT : prévision calquée sur le profil de Berlin plutôt que sur une analyse par programme ; ES : estimation au niveau national, sans analyse par programme ; BE : prévision des paiements effectués par les bénéficiaires finals jusqu'au 31.12, et non des demandes communiquées à la Commission jusqu'au 31.10, et à payer pour le 31 décembre ; UK : communique les montants nécessaires pour éviter les dégagements au titre de n+2, sans é ...[+++]


In line with the findings of that report, the first in-depth reviews were conducted on twelve countries (Belgium, Bulgaria, Denmark, Spain, France, Italy, Cyprus, Hungary, Slovenia, Finland, Sweden and the United Kingdom)[10].

Conformément aux conclusions de ce rapport, la première série de bilans approfondis a été réalisée pour douze pays (Belgique, Bulgarie, Danemark, Espagne, France, Italie, Chypre, Hongrie, Slovénie, Finlande, Suède et Royaume-Uni)[10].


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They wanted to extend it to the North Sea, but Belgium refused, they said because it is going to give offence to the Germans, so the French could not build through the Maginot line. Hitler complimented them and thanked them profusely, and a few months later, he invaded France through Belgium.

Hitler a alors couvert les Belges d'éloges et de remerciements et, quelques mois plus tard, il envahissait la France par la Belgique.


Having passed the admission tests on line, he took part in the tests which were held at the assessment centre in Brussels (Belgium) on 29 September 2010.

Après avoir réussi les tests d’accès sur ordinateur, il a participé aux épreuves qui se sont déroulées au centre d’évaluation de Bruxelles (Belgique) le 29 septembre 2010.


Second, the linguistic dividing line in Belgium is very firm, and ultimately it has made Belgium a completely decentralized, even divided, country.

Ensuite, en Belgique, la ligne de division linguistique est très étanche et a fini par faire du pays un État complètement décentralisé, voire scindé.


In line with international requirements the Belgian Authorities in agreement with IRMM (Institute for Reference Materials and Measurements) at Geel, Belgium, have now rated this incident at level 2 on the International Nuclear Events (INES) scale, which corresponds to detection of a source in an inappropriate place.

Conformément avec la réglementation internationale les autorités belges, en accord avec l'IMMR (l'Institut des Matériaux et Mesures de Référence), Geel, Belgique, ont maintenant classé l'incident au niveau 2 sur l'échelle INES (International Nuclear Events Scale) correspondant à la découverte d'une source à un endroit non approprié.


- State aid N 323/94: N.V. ALZ, Genk - State aid N 324/94: N.V. SIDMAR, Gent - Environmental aid to two ECSC steel companies. - Belgium - Flemish Region. - Approval On 25 May 1994, the Belgium Government notified to the Commission, a proposal by the Flemish Government to grant aid to two ECSC companies located in the Flemish Region to help them bringing their plants into line with the new legislation for environmental protection (water treatment, noise emissions, air emissions) which entered into force in January 1993 (VLAREM II).

- Aide d'État N 323/94: N.V. ALZ, Genk - Aide d'État N 324/94: N.V. SIDMAR, Gand - Aide en faveur de l'environnement accordée à deux entreprises sidérurgiques CECA - Belgique - Région flamande - Approbation Le 25 mai 1994, le gouvernement fédéral belge a notifié à la Commission l'aide que le gouvernement de la Région flamande se proposait d'accorder à deux entreprises CECA de cette région, afin de leur permettre d'adapter leurs usines à la nouvelle législation en matière de protection de l'environnement (traitement des eaux usées, pollution sonore, émissions gazeuses) qui est entrée en vigueur au mois de janvier 1993 (VLAREM II).


The projects selected are the following: In Italy: * Adjustment of track clearance on the Modane-Turin-Bari railway route: sections Modane-Turin/Bologna-Ancona-Bari (ECU 5.75 million) * Brenner Line - doubling-up of the Brenner-Verona-Bologna railway line (ECU 2.9 million) In Spain: * M 40 feeder road south of Madrid: sections NIII - NIV, NIV - N401, N401-NV (ECU 2.9 million) * preliminary studies into the construction of the Madrid-Barcelona high speed railway line (ECU 0.4 million) In Portugal: * Lisbon-Evora-Elvas (Madrid) railway line (ECU 4.8 million) In the United Kingdom * "UK East Coast Motorway" study (ECU 0.2 million) * A20/M20 ...[+++]

Les projets retenus sont les suivants : En Italie: * adaptation du gabarit sur l'itinéraire Modane-Turin-Bari; sections: Modane-Torino / Bologna-Ancona-Bari (5,75 MECUS) * Ligne du Brenner - dédoublement de la ligne ferroviaire Brenner-Verona-Bologna (2,9 MECUS) En Espagne: * M 40, distributeur SE de Madrid: sections NIII - NIV, NIV - N401, N401-NV (2,9 MECUS) * Etudes préliminaires à la réalisation de la ligne ferroviaire à grande vitesse Madrid-Barcelone (0,4 MECUS) Au Portugal * Ligne ferroviaire Lisbonne-Evora-Elvas (Madrid) (4,8 MECUS) Au Royaume-Uni * Etude "UK East Coast Motorway" (0,2 MECUS) * A20/M20 sections: Folkstone-Douvres / Maidstone-Ashford (4,8 MECUS) - 2 - En France * RN 28, section Abbeville-Rouen (3,9 ...[+++]




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Date index: 2021-06-18
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