Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accreditation of learning outcomes
Assessment of learning outcomes
Blended Learning Centre of Expertise
Blended education
Blended learning
Blended learning system
Certification of learning outcomes
Charge
Clicks-and-bricks learning
Clicks-and-mortar learning
Coal blend
Coal blend charged
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Initial blend
Integrated learning
Integrated learning system
Parent blend
RPL
Recognition of learning outcomes
Recognition of prior learning
Starting blend
Transferability of learning outcomes
VPL
Validation of non-formal and informal learning
Validation of of learning outcomes
Validation of prior learning

Translation of "Blended learning " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
blended learning system [ integrated learning system ]

système d'enseignement en ligne et en différé [ système de téléenseignement mixte | système d'apprentissage intégré | système d'enseignement bimodal ]


blended learning

apprentissage hybride | apprentissage mixte | formation hybride | formation mixte


Blended Learning Centre of Expertise

Centre d'expertise en apprentissage mixte


blended learning

apprentissage mixte | formation hybride




blended education [ blended learning | integrated learning | clicks-and-bricks learning | clicks-and-mortar learning | mixed online/offline learning | onsite/online learning ]

apprentissage mixte [ enseignement hybride | enseignement bimodal | apprentissage intégré | apprentissage bimodal | apprentissage hybride ]


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


charge | coal blend | coal blend charged | parent blend

mélange à enfourner | pâte | pâte à coke


validation of prior learning | validation of non-formal and informal learning | accreditation of learning outcomes | assessment of learning outcomes | certification of learning outcomes | recognition of learning outcomes | transferability of learning outcomes | validation of of learning outcomes | recognition of prior learning [ VPL | RPL ]

validation des acquis d'expérience | validation des acquis | validation de l'apprentissage non formel et informel [ VAE ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
· Better exploit the potential of ICTs to enable more effective and personalised learning experiences, teaching and research methods (eg. eLearning and blended learning) and increase the use of virtual learning platforms.

· tirer meilleur parti du potentiel des TIC pour permettre des expériences d’apprentissage, un enseignement et des méthodes de recherche plus efficaces et personnalisés (formation en ligne et apprentissage mixte par exemple) et accroître l’utilisation des plateformes d’apprentissage virtuelles.


The European Commission, in a series of recent strategy papers, has highlighted these challenges – greatly expanding the student population, raising quality and aligning teaching and learning more closely to wider societal and labour market needs[1]; adapting to globalisation and the huge growth in higher education students and institutions across the world, challenging Europe's position as a world leader in education[2]; and improving and widening the delivery of higher education by harnessing new technologies such as MOOCs and virtual or blended learning[3].

La Commission européenne, dans une série de documents de stratégie récents, a souligné ces défis: accroître fortement la population étudiante, améliorer la qualité de l’enseignement et mieux faire correspondre l’enseignement et l’apprentissage aux besoins plus vastes de la société et du marché du travail[1]; s’adapter à la mondialisation et à la forte hausse du nombre d’étudiants et d’établissements d’enseignement supérieur dans le monde, ce qui compromet la position de l’Europe en tant que leader mondial en matière d’éducation[2]; améliorer et élargir l’accès à l’enseignement supérieur en exploitant les nouvelles technologies telles q ...[+++]


New modes of delivery, such as blended learning or massive open online courses (MOOCs), have the potential to change how education is delivered.

De nouvelles approches pédagogiques, telles que l’apprentissage mixte ou les cours en ligne ouverts et massifs (MOOC), peuvent changer la manière dont l’enseignement est dispensé.


· Better exploit the potential of ICTs to enable more effective and personalised learning experiences, teaching and research methods (eg. eLearning and blended learning) and increase the use of virtual learning platforms.

· tirer meilleur parti du potentiel des TIC pour permettre des expériences d’apprentissage, un enseignement et des méthodes de recherche plus efficaces et personnalisés (formation en ligne et apprentissage mixte par exemple) et accroître l’utilisation des plateformes d’apprentissage virtuelles;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
60. Stresses the importance of varied educational pathways for schoolchildren, combining general and vocational training, and is convinced that it is a judicious blend of the two, based on a pupil’s age and strengths, that offers them the best chance of a securing a high-quality job; points out, in this respect, that it is important to promote bridges between the education system and the world of work, as well as between training systems; stresses, further, the importance of opportunities to learn a second European language, in orde ...[+++]

60. souligne qu'il importe que les élèves effectuent des parcours éducatifs variés, combinant formation générale et formation professionnelle, et insiste sur le fait que c'est la juste combinaison des deux, en fonction de l'âge et des points forts des élèves, qui donne à ces derniers les plus grandes chances d'accéder à un emploi de qualité; rappelle à cet égard l'importance de favoriser les passerelles entre le système éducatif et le monde professionnel ainsi qu'entre les systèmes de formation; souligne en outre l'importance que revêtent les possibilités d'apprendre une deuxième langue européenne, de manière à favoriser le mouvement d ...[+++]


60. Stresses the importance of varied educational pathways for schoolchildren, combining general and vocational training, and is convinced that it is a judicious blend of the two, based on a pupil's age and strengths, that offers them the best chance of a securing a high-quality job; points out, in this respect, that it is important to promote bridges between the education system and the world of work, as well as between training systems; stresses, further, the importance of opportunities to learn a second European language, in orde ...[+++]

60. souligne qu'il importe que les élèves effectuent des parcours éducatifs variés, combinant formation générale et formation professionnelle, et insiste sur le fait que c'est la juste combinaison des deux, en fonction de l'âge et des points forts des élèves, qui donne à ces derniers les plus grandes chances d'accéder à un emploi de qualité; rappelle à cet égard l'importance de favoriser les passerelles entre le système éducatif et le monde professionnel ainsi qu'entre les systèmes de formation; souligne en outre l'importance que revêtent les possibilités d'apprendre une deuxième langue européenne, de manière à favoriser le mouvement d ...[+++]


- Continue to pursue and implement the new common training approach while ensuring that the production of e-learning/blended learning modules does not become an end in itself, and that other areas for action are not neglected.

- continuer à suivre et à mettre en œuvre la nouvelle approche de formation commune tout en garantissant que la création de modules d’apprentissage en ligne ou de modules destinés à l'apprentissage mixte ne devienne pas une fin en soi et que d’autres domaines d’action ne soient pas négligés.


These good qualities are, of course, to be found on all continents, and Europe has learned from them, but the specifically European blend of love of freedom, the striving for truth, solidarity and creative ferment is unique and found to be good by the many outside Europe who expect us to make our contribution to the peace and well-being of the world, just as it will be by those who will come after us.

Ces caractéristiques positives existent bien entendu sur tous les continents, et l’Europe les a pris comme modèles, mais le mélange européen spécifique composé d’amour de la liberté, de lutte pour la vérité et d’effervescence créative est unique et apprécié par les nombreuses personnes hors d’Europe qui attendent de nous que nous apportions notre contribution à la paix et au bien-être du monde, tout comme il sera apprécié de ceux qui viendront après nous.


There are different paths to this goal, but in most cases a combination of different ways of learning (or "blended learning"), both formal and informal, will be the most effective, typically consisting of traditional training, self-learning and learning-on-the-job.

Différents moyens permettent d'y parvenir, mais la combinaison de plusieurs méthodes d'apprentissage (ou «apprentissage mixte»), à savoir la formation traditionnelle, l'autoformation et la formation sur le tas, semble être, dans la majorité des cas, le plus efficace d'entre tous.


There are different paths to this goal, but in most cases a combination of different ways of learning (or "blended learning"), both formal and informal, will be the most effective, typically consisting of traditional training, self-learning and learning-on-the-job.

Différents moyens permettent d'y parvenir, mais la combinaison de plusieurs méthodes d'apprentissage (ou «apprentissage mixte»), à savoir la formation traditionnelle, l'autoformation et la formation sur le tas, semble être, dans la majorité des cas, le plus efficace d'entre tous.


w