Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Beyond the bottom line
Beyond the bottom line management in government
Bottom-end
Bottom-of-the range laser technology
Bottom-of-the-line
Bottom-of-the-line laser technology
Bottom-of-the-line model
Bottom-of-the-range
Down market
Down-market
Entry level
Low-end
Low-range
Lower end of the range
Lower-ended
Top-of-the-line model

Translation of "Bottom-of-the-line model " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


down market | down-market | lower end of the range | low-end | low-range | lower-ended | bottom-of-the-line | bottom-of-the-range | bottom-end | entry level

bas de gamme | entrée de gamme


bottom-of-the-line | bottom-of-the-range | low-end

bas de gamme


low-end [ bottom-of-the-line | bottom-of-the-range ]

entrée de gamme [ bas de gamme | de bas de gamme ]


bottom-of-the-line laser technology [ bottom-of-the range laser technology ]

technologie laser-bas-de-gamme




Beyond the bottom line: management in government [ Beyond the bottom line ]

Beyond the bottom line: management in government [ Beyond the bottom line ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1. It shall be prohibited to conduct bottom trawling and fishing with static gear, including bottom set gill-nets and bottom set long-lines, within the areas enclosed by sequentially joining with rhumb lines the following coordinates, which shall be measured according to the WGS84 coordinate system:

1. La pêche à l'aide de chaluts de fond et d'engins fixes, y compris les filets maillants de fond et les palangres de fond, est interdite dans les zones délimitées par des lignes de rhumb reliant successivement les coordonnées suivantes, mesurées selon le système WGS84:


4. Believes that, as a consequence of some of the proposals presented, the ITU itself could become the ruling power of the internet, instead of an open, inclusive and bottom-up multi-stakeholder model;

4. est convaincu qu'en conséquence de certaines des propositions présentées, l'UIT elle-même pourrait devenir la puissance dirigeante de l'internet, au lieu d'un modèle ouvert, inclusif et ascendant aux multiples parties prenantes;


5. Believes that, as a consequence of some of the proposals presented, the ITU itself could become the ruling power over aspects of the internet, which could end the present bottom-up, multi-stakeholder model; expresses concern that, if adopted, these proposals may seriously affect the development of, and access to, online services for end users, as well as the digital economy as a whole; believes that internet governance and related regulatory issues should continue to be defined at a comprehensive and multi-stakeholder level;

5. est convaincu qu'en conséquence de certaines des propositions présentées, l'UIT elle-même pourrait devenir la puissance dirigeante pour certains aspects de l'internet, ce qui risque de mettre un terme à l'existence du modèle actuel, qui permet à une multitude de parties prenantes de participer d'une manière «ascendante» à ses activités; s'inquiète des répercussions graves que ces propositions, si elles étaient adoptées, pourraient bien avoir sur l'évolution des services en ligne et sur l'accès à ces services pour les utilisateurs finaux, ainsi que sur l'économie numérique dans son ensemble; estime que la gouvernance de l'internet et ...[+++]


At the same time, West-East transport infrastructure will need to be developed, along the lines of the high-speed train line model.

Dans le même temps, il faudra développer les infrastructures de transport ouest-est, sur le modèle des lignes ferroviaires à grande vitesse.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
At the same time, West-East transport infrastructure will need to be developed, along the lines of the high-speed train line model.

Dans le même temps, il faudra développer les infrastructures de transport ouest-est, sur le modèle des lignes ferroviaires à grande vitesse.


For the purposes of setting copper and NGA wholesale access prices where cost orientation is imposed as a remedy, where appropriate, proportionate and justified pursuant to Article 16(4) of Directive 2002/21/EC and Article 8(4) of Directive 2002/19/EC, NRAs should adopt a bottom-up long-run incremental costs-plus (BU LRIC +) costing methodology which includes a bottom up modelling approach using LRIC as the cost model and with the addition of a mark-up for the recovery of common costs.

Pour fixer les tarifs de gros d’accès par le cuivre et par le réseau NGA, dans les cas où il est approprié, proportionné et justifié d’imposer des mesures correctrices d’orientation vers les coûts conformément à l’article 16, paragraphe 4 de la directive 2002/21/CE et à l’article 8, paragraphe 4 de la directive 2002/19/CE, les ARN devraient adopter une méthode de calcul des coûts BU LRIC+ (modèle ascendant des coûts différentiels à long terme plus) qui associe une approche de modélisation ascendante utilisant le modèle LRIC comme modèle de coûts à une majoration pour la récupération des coûts communs.


In order to identify and improve possible shortcomings of the bottom-up model, such as information asymmetry, the NRA may compare the results of the bottom-up modelling approach with those resulting from a corresponding top-down model which uses audited data.

Afin de déterminer les éventuels inconvénients du modèle ascendant, comme l'asymétrie de l'information, et d'y remédier, les ARN peuvent comparer les résultats de l'approche de modélisation ascendante avec ceux d'un modèle descendant correspondant qui utilise des données vérifiées.


Given the fact that a bottom-up model is based largely on derived data, e.g. network costs are computed using information from equipment vendors, regulators may wish to reconcile the results of a bottom-up model with the results of a top-down model in order to produce as robust results as possible and to avoid large discrepancies in operating cost, capital cost and cost allocation between a hypothetical and a real operator.

Étant donné qu'un modèle ascendant repose, dans une large mesure, sur des données dérivées — par exemple, les coûts de réseau sont calculés à l'aide des informations fournies par les équipementiers —, les régulateurs peuvent juger utile de recouper les résultats d'un modèle ascendant avec ceux d'un modèle descendant de façon à produire des résultats aussi fiables que possible et à éviter les trop grandes divergences de coûts d'exploitation, de coûts d'investissement et de répartition des coûts entre un opérateur hypothétique et un opérateur réel.


In developing this harmonised bottom-up model in accordance with Article 15(2), the Committee shall aim to use standardised methods which entail a minimum of administrative burden and cost, notably by using the measurement methods referred to in points 2.1 and 2.2 and by focusing on those sectors where the harmonised bottom-up model can be most cost efficiently applied.

Lorsqu'il élabore ce modèle ascendant harmonisé conformément à l'article 15, paragraphe 2, le comité vise à utiliser des méthodes normalisées entraînant une charge administrative et des coûts minimaux, notamment en recourant aux méthodes de mesure visées au points 2.1 et 2.2 et en concentrant son attention sur les secteurs auxquels le modèle ascendant harmonisé peut être appliqué de la manière la plus rentable.


Member States that so wish may use further bottom-up measurements in addition to the part prescribed by the harmonised bottom-up model subject to the agreement of the Commission, in accordance with the procedure referred to in Article 16(2), on the basis of a description of the methodology presented by the Member State concerned.

Les États membres qui le souhaitent peuvent recourir à d'autres mesures ascendantes outre celles prévues par le modèle ascendant harmonisé, sous réserve de l'accord de la Commission conformément à la procédure visée à l'article 16, paragraphe 2, sur la base d'une description de la méthodologie présentée par l'État membre concerné.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'Bottom-of-the-line model' ->

Date index: 2024-04-20
w