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Assistant brand licensing manager
Assistant brand manager
Brand assistant
Brand building
Brand development
Brand development manager
Brand management
Brand management supervision
Brand manager
Brand strategy
Branding
Branding strategy
Distribution brand
Distributor's brand
Distributor's brand name
House brand
Licensing manager
Manage a brand asset
Manage brand assets
Managing brand assets
Middleman's brand
Own brand
Own label
Private brand
Private label
Product manager
Retailer brand
Retailer's brand name
Senior licensing and brand manager
Store brand
Supervise a brand management
Supervise brand assets
Supervise brand management
Supervising brand management
Trainee international licensing manager

Translation of "Brand manager " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


supervise a brand management | supervising brand management | brand management supervision | supervise brand management

surveiller la gestion d'une marque


manage a brand asset | managing brand assets | manage brand assets | supervise brand assets

rer les actifs d'une marque


senior licensing and brand manager | trainee international licensing manager | assistant brand licensing manager | licensing manager

directeur des licences | directeur des licences/directrices des licences | directrice des lciences


brand management | branding

stratégie de marque | valorisation de la marque


private brand | distributor's brand | distribution brand | private label | store brand | house brand | middleman's brand | own brand | distributor's brand name | retailer's brand name

marque de distributeur | MDD | marque de détaillant | MDD | marque propre | marque maison | marque de distribution | MDD | marque privée


assistant brand manager | brand assistant

assistant chef de marque


brand strategy | branding strategy | brand building | brand development | branding

stratégie de marque | valorisation de la marque


private brand [ private label | store brand | own brand | own label | retailer brand | house brand ]

marque de distributeur [ MDD | marque maison | marque propre | marque privée ]


brand development manager

responsable du développement de marques
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Airport managers of peripheral airports face significant challenges in getting their ‘brand’ recognised by passengers, airlines and non-aviation commercial managers, all of whom constitute potential sources of income for airports.

Les gestionnaires d'aéroports périphériques sont confrontés à des défis importants pour faire reconnaître leur «marque» par les passagers, les compagnies aériennes et les gestionnaires commerciaux extra-aéronautiques, qui constituent tous des sources de revenus potentielles pour les aéroports.


Integrating management of supply chain environmental sustainability into retail organisations can improve long-term economic performance, by creating a strong value-added brand identity, and by securing efficient and sustainable product supplies into the future.

En intégrant la gestion de la viabilité environnementale de la chaîne d'approvisionnement dans les commerces de détail, il est possible d'améliorer leur performance économique à long terme, en créant une identité de marque à forte valeur ajoutée et en assurant un approvisionnement efficace et durable des produits à l'avenir.


7. Notes that, although territorial quality branding is intended to drive a territorial value creation process seeking to encompass products and services within a perspective of identity and social responsibility and to complement, by forming a unified whole and generating synergies with, the existing origin-related agri-foodstuff quality labelling schemes, branding of this kind goes further in that it applies across the board to all products, goods, and services in a given territory and to the management model used by businesses, ins ...[+++]

7. estime que, bien que la marque de qualité territoriale prétende favoriser un processus de valorisation du territoire axé sur des produits et services en se fondant sur des aspects tels que l'identité et la responsabilité sociale, qui soit intégrateur et qui complète et crée des synergies entre les labels de qualité existants liés à l'origine des produits agroalimentaires, elle va plus loin en étant par nature transversale et applicable à tous les produits, biens et services du territoire et au modèle de gestion de ses entreprises, de ses entités et de ses acteurs locaux;


3. Where the design of the corporate branding of the management company or the group to which it belongs is used, it shall not distract the investor or obscure the text.

3. Lorsque le dessin de la marque d’entreprise de la société de gestion ou du groupe auquel elle appartient est utilisé, il n’est pas de nature à distraire l’investisseur ni à obscurcir le texte.


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27. Believes that defining eligible assets and setting investment limits does not guarantee the quality of investment management and could even give retail investors a false sense of security; suggests, therefore, that a shift from a prescriptive to a principle-based approach on the basis of asset-liability management as a more sophisticated form of risk diversification should be considered in the medium term; underlines that the revision of UCITS III should not be delayed by opening a fundamental discussion of such a change at this stage; underlines the need to analyse carefully the impact of such a change on the performance of UCITS and ...[+++]

27. est persuadé que la définition des actifs éligibles et que la fixation de plafonds d'investissement ne sont pas le garant d'une gestion qualitative des investissements et que ces éléments peuvent même être de nature à donner aux investisseurs de détail une fausse impression de sécurité; suggère donc d'envisager à moyen terme de rompre avec une démarche contraignante et d'adopter une approche guidée par le principe d'une gestion actif-passif et traduisant un modèle plus élaboré de diversification des risques; souligne qu'il ne faudrait pas retarder la révision d'OPCVM III en ouvrant, à ce stade, une discussion de fond sur ce changem ...[+++]


27. Believes that defining eligible assets and setting investment limits does not guarantee the quality of investment management and might even give retail investors a false sense of security; suggests therefore that a shift from a prescriptive to a principle-lead approach based on asset-liability management as a more sophisticated form of risk diversification should be considered in the medium term; underlines that the current revision of the UCITS III Directive should not be delayed by opening a fundamental discussion on such change at this stage; underlines the need to carefully analyse the impact of such a change on the performance of UCITS and ...[+++]

27. est persuadé que la définition des actifs éligibles et que la fixation de plafonds d'investissement ne sont pas le garant d'une gestion qualitative des investissements et que ces éléments peuvent même être de nature à donner aux investisseurs de détail une fausse impression de sécurité; suggère donc d'envisager de rompre avec une démarche contraignante et d'adopter une approche qui, guidée par le principe d'une gestion actif-passif, traduit un modèle plus élaboré de diversification des risques à moyen terme; souligne qu'il ne faudrait pas retarder la révision en cours de la directive OPCVM III en ouvrant, à ce stade, une discussion ...[+++]


27. Believes that defining eligible assets and setting investment limits does not guarantee the quality of investment management and could even give retail investors a false sense of security; suggests, therefore, that a shift from a prescriptive to a principle-based approach on the basis of asset-liability management as a more sophisticated form of risk diversification should be considered in the medium term; underlines that the revision of UCITS III should not be delayed by opening a fundamental discussion of such a change at this stage; underlines the need to analyse carefully the impact of such a change on the performance of UCITS and ...[+++]

27. est persuadé que la définition des actifs éligibles et que la fixation de plafonds d'investissement ne sont pas le garant d'une gestion qualitative des investissements et que ces éléments peuvent même être de nature à donner aux investisseurs de détail une fausse impression de sécurité; suggère donc d'envisager à moyen terme de rompre avec une démarche contraignante et d'adopter une approche guidée par le principe d'une gestion actif-passif et traduisant un modèle plus élaboré de diversification des risques; souligne qu'il ne faudrait pas retarder la révision d'OPCVM III en ouvrant, à ce stade, une discussion de fond sur ce changem ...[+++]


which is clearly aimed at profit- or cost-sharing or shares common ownership, control or management, common quality-control policies and procedures, a common business strategy, the use of a common brand-name or a significant part of professional resources;

dont le but manifeste est le partage de résultats ou de coûts ou qui partage un actionnariat, un contrôle ou une direction communs, des politiques et des procédures communes en matière de contrôle de qualité, une stratégie commerciale commune, l'utilisation d'une même marque ou d'une partie importante des ressources professionnelles;


Yet an increasing number of companies are establishing their own security management standards not only to protect their own operations and brand but also as a tool for selecting their partners in the supply chain.

Pourtant, un nombre croissant d'entreprises établissent leurs propres normes de gestion de la sûreté, non seulement pour protéger leurs propres opérations et leur propre marque, mais aussi comme moyen de sélectionner leurs partenaires dans la chaîne d'approvisionnement.


As for the general principles, the amendments highlight the desired objective of creating the image of a high-quality brand for the ‘.EU’ domain and they confirm the principles of non-interference, self-management and self-regulation for Internet management, which Parliament regularly advocates. They also make it compulsory for the Registry to manage the ‘.EU’ domain name in the general interest, to observe transparent and non-discriminatory procedures and to conform to best national practices.

Au plan des principes généraux, les amendements soulignent le but recherché de créer pour le domaine ".EU" une image de marque de qualité, réaffirment pour la gestion de l'Internet les principes de non-ingérence, d'autogestion et d'autoréglementation régulièrement prônés par notre Parlement, obligent le registre à gérer le domaine ".EU" dans l'intérêt général, à observer des procédures transparentes et non discriminatoires et à se conformer aux meilleures pratiques nationales.


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