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BTIA
Broad based SECU study
Broad support
Broad-base terrace
Broad-based SECU study
Broad-based Trade and Investment Agreement
Broad-based open competition
Broad-based support
Broad-based training
Broadly based social program
Broadly based social programme
Broadly-based form of training
EU-India Broad-based Trade and Investment Agreement
Overwhelming support
Tremendous support
Wide support
Widespread support

Translation of "Broad-based training " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


broadly-based form of training

formation à caractère large


Broad-based Trade and Investment Agreement | EU-India Broad-based Trade and Investment Agreement | BTIA [Abbr.]

accord étendu sur le commerce et les investissements


broadly based social program [ broadly based social programme ]

programme social à grande échelle


broad support [ widespread support | wide support | overwhelming support | tremendous support | broad-based support ]

important appui [ appui massif | appui généralisé ]


A rare genetic neurological disorder characterized by infant hypotonia and feeding difficulties, global development delay, mild to moderate intellectual disability, delayed independent ambulation, broad-based gait with arms upheld and flexed at the e

retard de développement avec trouble du spectre de l'autisme et démarche instable


broad-based open competition

concours général à grande dominante






broad-based SECU study

étude relative au SEASEC généralisé
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Other entries are based on the country-specific assessments made in the following reports: the Broad Economic Policy Guidelines Implementation Report (Com(2004) 20) and the Country Notes (SEC(2004) 44), the Internal Market Implementation Report and notably the Scoreboard (Com(2004) 22), the Education and Training 2010 Report (COM(2003) 685), and the Environmental Policy Review (COM(2003) 745).

D'autres indications reposent sur les évaluations par pays figurant dans les rapports suivants: le rapport sur la mise en oeuvre des grandes orientations de politique économique (COM (2004) 20) et les notes par pays (SEC (2004) 44), le rapport sur la mise en oeuvre de la Stratégie pour le marché intérieur et notamment le Tableau d'affichage (COM (2004) 22), le rapport "Éducation formation 2010" (COM (2003) 685), et l'Examen de la politique de l'environnement (COM (2003) 745).


incorporate the development of creative and innovative capacity through education and training into the European education cooperation beyond 2010 and the broad-based European innovation policy.

intégrer le développement de capacités créatives et innovantes par l'éducation et la formation dans le programme de coopération européenne en matière d'éducation après 2010 et à la politique européenne pour l'innovation au sens large.


in the process of designing a new strategic framework for European cooperation in education and training beyond 2010, continue efforts to raise the level of understanding on issues associated with the development of creative and innovative capacity through education and training within the overall context of a broad-based innovation policy for the EU.

à poursuivre, lors de l'élaboration d'un nouveau cadre stratégique pour une coopération européenne dans le domaine de l'éducation et de la formation au-delà de 2010, les efforts destinés à mieux faire comprendre les questions liées au développement de la créativité et de la capacité d'innover dans le cadre de l'éducation et de la formation dans le contexte global d'une vaste politique de l'innovation pour l'UE.


The 2008 joint progress report of the Council and the Commission on the implementation of the ‘Education Training 2010’ work programme ‘Delivering lifelong learning for knowledge, creativity and innovation’, which emphasised that research and innovation need a broad skills base in the population and that excellence and the key competences must be developed in all systems and levels of education and training

le rapport d'étape conjoint 2008 du Conseil et de la Commission sur la mise en œuvre du programme de travail «Éducation et formation 2010» intitulé «L'éducation et la formation tout au long de la vie au service de la connaissance, de la créativité et de l'innovation», dans lesquels ils font valoir que la recherche et l'innovation doivent trouver auprès de la population un large socle de compétences et qu'il convient de développer l'excellence et les compétences clés dans tous les systèmes et à tous les niveaux de l'éducation et de la formation


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Communication in foreign languages broadly shares the main skill dimensions of communication in the mother tongue: it is based on the ability to understand, express and interpret concepts, thoughts, feelings, facts and opinions in both oral and written form (listening, speaking, reading and writing) in an appropriate range of societal and cultural contexts (in education and training, work, home and leisure) according to one's wants or needs.

Pour la communication en langues étrangères, les compétences de base sont globalement les mêmes que pour la communication dans la langue maternelle: elle s'appuie sur l'aptitude à comprendre, exprimer et interpréter des concepts, des pensées, des sentiments, des faits et des opinions, à la fois oralement et par écrit (écouter, parler, lire et écrire) dans diverses situations de la vie en société et de la vie culturelle (éducation et formation, travail, maison et loisirs) selon les désirs et les besoins de chacun.


Examples of effective measures implemented by Member States are: enforcement of restrictions on sales, on availability and on marketing likely to influence young people, broad community-based action to prevent harm and risky behaviour, involving teachers, parents, stakeholders and young people themselves[26], and supported by media messages and life-skills training programmes.

Parmi les mesures efficaces appliquées par les États membres, on peut citer, par exemple: les restrictions à la vente d'alcool, à l'accès aux boissons alcoolisées et aux pratiques commerciales susceptibles d'influencer les jeunes, les vastes actions de proximité visant à prévenir les dommages et les comportements à risque, associant les enseignants, les parents, les parties prenantes et les jeunes eux-mêmes[26] et s'accompagnant de messages dans les médias et de programmes d'acquisition des aptitudes à la vie quotidienne.


- by supporting investment in human capital and lifelong learning; the ESF can assist the development of quality training systems geared to local needs and based on a broad partnership;

- le soutien à l'investissement dans le capital humain et la formation tout au long de la vie; le FSE pourra à ce titre aider au développement de systèmes de formation de qualité, ciblés sur les besoins au niveau local et basés sur un large partenariat;


Other entries are based on the country-specific assessments made in the following reports: the Broad Economic Policy Guidelines Implementation Report (Com(2004) 20) and the Country Notes (SEC(2004) 44), the Internal Market Implementation Report and notably the Scoreboard (Com(2004) 22), the Education and Training 2010 Report (COM(2003) 685), and the Environmental Policy Review (COM(2003) 745).

D'autres indications reposent sur les évaluations par pays figurant dans les rapports suivants: le rapport sur la mise en oeuvre des grandes orientations de politique économique (COM (2004) 20) et les notes par pays (SEC (2004) 44), le rapport sur la mise en oeuvre de la Stratégie pour le marché intérieur et notamment le Tableau d'affichage (COM (2004) 22), le rapport "Éducation formation 2010" (COM (2003) 685), et l'Examen de la politique de l'environnement (COM (2003) 745).


A better articulation with related policy co-ordination processes - either well established and Treaty based in the case of the Broad Economic Policy Guidelines (BEPGs) - or more recent such as in the area of education and training, entrepreneurship, social inclusion, pensions and immigration- will be a priority for the future of the EES.

Une meilleure articulation avec les processus de coordination politique concernés - soit bien établis et fondés sur le traité comme c'est le cas des grandes orientations de politique économique (GOPE), soit plus récents comme dans le domaine de l'éducation et de la formation, de la création d'entreprises, de l'inclusion sociale, des retraites et de l'immigration - constituera une priorité pour la future SEE.


A better articulation with related policy co-ordination processes - either well established and Treaty based in the case of the Broad Economic Policy Guidelines (BEPGs) - or more recent such as in the area of education and training, entrepreneurship, social inclusion, pensions and immigration- will be a priority for the future of the EES.

Une meilleure articulation avec les processus de coordination politique concernés - soit bien établis et fondés sur le traité comme c'est le cas des grandes orientations de politique économique (GOPE), soit plus récents comme dans le domaine de l'éducation et de la formation, de la création d'entreprises, de l'inclusion sociale, des retraites et de l'immigration - constituera une priorité pour la future SEE.




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'Broad-based training' ->

Date index: 2023-01-29
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