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CCNR
CCR
CCR service-provider
CCR service-user
CCRS
CRC
Central Commission for the Navigation of the Rhine
Central Consultancy Register
Central Credit Register
Central Rhine Commission
Continuity of care record
Control console reading sheet
PS
Patient summary

Translation of "CCR " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below






patient summary | continuity of care record [ PS | CCR ]

Patient Summary


control console reading sheet | CCRS

pupitre de commande avec écran de visualisation


commitment, concurrency and recovery | CCR | Commitment, Concurrency, Recovery

protocole CCR | CCR | engagement, concurrence et reprise


Central Credit Register | CCR [Abbr.]

Centrale de risques


Central Commission for the Navigation of the Rhine | Central Rhine Commission | CCNR [Abbr.] | CCR [Abbr.] | CRC [Abbr.]

Commission centrale pour la navigation du Rhin | CCNR [Abbr.]


Central Consultancy Register | CCR [Abbr.]

registre central des consultants | CCR [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
I'm going to limit my comments to a few of the issues that are set out in the CCR brief, and I look forward to an opportunity to address those issues as well as some of the others during the question and answer session. Overall, the CCR is concerned that Bill C-43 contains a number of provisions that will lead to less fairness in the refugee and immigration system, that do not honour Canada's international legal obligations, and that deny people the right to appear before an independent decision-maker for decisions that go to fundamental rights and interests.

De façon globale, le CCR est préoccupé du fait que le projet de loi C-43 contient un certain nombre de dispositions qui nuiront à l’équité du système d’immigration et de détermination du statut de réfugié, qui font fi des obligations juridiques internationales du Canada et qui bafouent le droit des gens de comparaître devant un décideur indépendant pour des questions qui se rattachent à leurs droits et à leurs intérêts fondamentaux.


While the CCR welcomes changes that improve protection for refugees in Canada, the majority of the CCR’s key concerns with the bill remain, including:

Alors que le CCR accueille des changements qui améliorent la protection des réfugiés au Canada, la majorité des préoccupations clés du CCR persistent:


the CCR multiplier applicable to each hedging set created for one of the reference debt instruments of an “nth to default” derivative is 0,3 % for reference debt instruments that have a credit assessment from a recognised ECAI equivalent to credit quality step 1 to 3 and 0,6 % for other debt instruments’.

le multiplicateur du risque de crédit de contrepartie applicable à chaque ensemble de couverture créé pour l’un des titres de créance de référence d’un dérivatif “au énième défaut” est égal à 0,3 % pour les titres de créance de référence qui ont une évaluation de crédit établie par un OEEC reconnu équivalente à un échelon 1 à 3 de qualité de crédit, et est égal à 0,6 % pour les autres titres de créance».


In those cases, and where the option in the second sentence of point 11 in Annex II of Directive 2006/49/EC is not applied, the exposure value for CCR for those credit derivatives is set to zero.

Dans ces cas, et lorsque l’option prévue à l’annexe II, point 11, deuxième phrase, de la directive 2006/49/CE n’est pas appliquée, la valeur exposée au risque en ce qui concerne le risque de crédit de la contrepartie pour ces dérivés de crédit est fixée à zéro.


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However, an institution may choose consistently to include for the purposes of calculating capital requirements for counterparty credit risk all credit derivatives not included in the trading book and purchased as protection against a non-trading book exposure or against a CCR exposure where the credit protection is recognised under this Directive’.

Toutefois, un établissement peut choisir d’inclure de façon cohérente, aux fins du calcul des exigences minimales de fonds propres afférentes au risque de crédit de la contrepartie, tous les dérivés de crédit non inclus dans le portefeuille de négociation et achetés pour servir de protection contre une exposition inhérente à des activités autres que de négociation ou contre une exposition de crédit de contrepartie, lorsque la protection du crédit est reconnue en vertu de la présente directive».


When a credit institution purchases credit derivative protection against a non-trading book exposure, or against a CCR exposure, it may compute its capital requirement for the hedged asset in accordance with Annex VIII, Part 3, points 83 to 92, or subject to the approval of the competent authorities, in accordance with Annex VII, Part 1, point 4 or Annex VII, Part 4, points 96 to 104.

Lorsqu’un établissement de crédit achète une protection fondée sur des dérivés de crédit contre une exposition inhérente à des activités autres que de négociation, ou contre une exposition de crédit de contrepartie, il peut calculer ses exigences de fonds propres afférentes à l’actif couvert conformément à l’annexe VIII, partie 3, points 83 à 92, ou, sous réserve de l’accord des autorités compétentes, conformément à l’annexe VII, partie 1, point 4, ou à l’annexe VII, partie 4, points 96 à 104.


Alternatively, an institution may consistently include for the purposes of calculating capital requirements for counterparty credit risk all credit derivatives included in the trading book forming part of internal hedges or purchased as protection against a CCR exposure where the credit protection is recognised under Directive 2006/48/EC’.

Alternativement, tout établissement peut inclure, aux fins du calcul des exigences de fonds propres pour le risque de contrepartie, tous les dérivés de crédit figurant dans le portefeuille de négociation faisant partie des couvertures internes ou achetés en couverture d’une exposition au risque de crédit de la contrepartie lorsque la protection du crédit est reconnue au titre de la directive 2006/48/CE».


The CCR says very clearly that Bill C-57 takes the wrong approach to the problem of trafficking.

Le Conseil déclare sans ambages que le projet de loi C-57 aborde mal le problème de la traite des personnes.


Like many other organizations, the CCR has been calling for this policy change for several years – we are very pleased.

Comme bien d’autres organismes, le CCR demande depuis plusieurs années au gouvernement de faire cette modification de la politique nous nous réjouissons [.]


“This bill does nothing to protect the rights of trafficked persons already here in Canada,” said Loly Rico, chair of the CCR's Anti-Trafficking Committee.

« Ce projet de loi ne fait rien pour protéger les droits des personnes victimes de la traite se trouvant déjà au Canada » a dit Loly Rico, présidente du Comité anti-traite du CCR.




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Date index: 2021-10-04
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