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ACCUTE
Association of Canadian University Teachers of English
CARHE
Canadian Association for Research in Home Economics
Canadian Association of University Teachers of French
Canadian University Teachers of Home Economics
Home economics teacher
Secondary school head of department
Secondary school schoolteacher
Secondary school teacher
Teacher in rural home economics

Traduction de «Canadian University Teachers Home Economics » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Canadian Association for Research in Home Economics [ CARHE | Canadian University Teachers of Home Economics ]

Association canadienne pour la recherche en économie familiale [ ACREF | Professeurs d'économie domestique des universités canadiennes ]


Association of Canadian College and University Teachers of English [ ACCUTE | Association of Canadian University Teachers of English ]

Association of Canadian College and University Teachers of English [ ACCUTE | Association of Canadian University Teachers of English ]


Canadian Association of University and College French Professors [ Canadian Association of University Teachers of French ]

Association des professeurs de français des universités et collèges canadiens [ APFUCC | Association des professeurs de français des universités canadiennes ]


home economics teacher | secondary school schoolteacher | secondary school head of department | secondary school teacher

enseignant/enseignante du second degré | professeure de collège et de lycée | chargé/chargée d'enseignement général du second degré | professeur de collège et de lycée


teacher in rural home economics

professeur d'économie familiale rurale


home economics teacher

instituteur d'économie familiale
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Issues such as socio-economic background of the pupils and specific aspects like migrant status, language spoken at home; whether learning the foreign language is compulsory or voluntary; whether the teacher has formal education in teaching languages or is a native speaker; "streaming" of pupils and gender can all affect the results and data on them should be collected.

Les résultats peuvent être influencés par des paramètres tels que le milieu socioéconomique des élèves et certains aspects particuliers comme le statut migratoire, la langue parlée au domicile, l’obligation éventuelle d’apprentissage de la langue étrangère – par opposition à une démarche volontaire –, le type d’enseignant – formé à l’enseignement des langues ou locuteur natif –, l’orientation éventuelle des élèves dans des «filières» ou encore le sexe de l’élève. Il convient donc de recueillir des données à cet égard.


James Turk, Executive Director, Canadian Association of University Teachers: The Canadian Association of University Teachers represents more than 48,000 academics at more than 100 universities and colleges across Canada, and we are pleased to have the opportunity to be with you today.

James Turk, directeur administratif, Association canadienne des professeures et professeurs d'université : L'Association canadienne des professeures et des professeurs d'université représente plus de 48 000 universitaires dans une centaine d'universités et de collèges au Canada, et nous sommes heureux d'avoir l'occasion de nous adresser à vous aujourd'hui.


In November, the Canadian Association of University Teachers, the CAUT, which represents 60,000 university teachers, publicly expressed concern about overt political manipulation of the museum.

Au mois de novembre dernier, l'Association canadienne des professeures et professeurs d'université, qui représente 60 000 professeurs universitaires, s'est publiquement inquiétée de voir le musée être instrumentalisé politiquement et publiquement.


A number of major stakeholders have reacted. These include the Federation of Canadian Municipalities, the Association francophone pour le savoir, the Fédération québécoise des professeures et professeurs d'université, the Canadian Association of University Teachers, the Association francophone des municipalités du Nouveau-Brunswick, the New Brunswick Advisory Council on the Status of Women and the Canadian Association for ...[+++]

Certains intervenants importants ont réagi, dont la Fédération canadienne des municipalités, l'Association francophone pour le savoir, la Fédération québécoise des professeures et professeurs d'université, l’Association canadienne des professeures et professeurs d’université, l'Association francophone des municipalités du Nouveau-Brunswick, le Conseil consultatif sur la condition de la femme au Nouveau-Brunswick et le Canadian Association for Business Economics.


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The Canadian Association of University Teachers said, “We are deeply concerned about the disastrous consequences this will have for the scientific understanding of Canadian society, and for the ability to make informed decisions about social and economic policies”.

L'Association canadienne des professeures et professeurs d'université a déclaré: « Nous sommes gravement préoccupés par les conséquences désastreuses que cette mesure aura sur la compréhension scientifique de la société canadienne et sur la capacité de prendre des décisions éclairées relatives aux politiques sociales et économiques».


(b) promoting research and exchanges by university teachers, research staff and students in fields which help to consolidate economic and scientific relations between the EU and the US, bearing in mind in particular their cooperation programme in higher education and vocational education and training [16];

b) la promotion de la recherche et les échanges de professeurs d'université, de chercheurs et d'étudiants dans des matières qui contribuent à consolider les relations économiques et scientifiques entre l'Union européenne et les États-Unis, en tenant compte notamment de leur programme de coopération dans le domaine de l'enseignement supérieur et de la formation professionnelle [16],


The potential to promote research as well as exchanges of university teachers, researchers and students in areas which contribute to the deepening of EU-US economic relations should be examined.

Il convient d'explorer les possibilités de promouvoir la recherche et les échanges de professeurs d'université, de chercheurs et d'étudiants dans des matières qui contribuent à consolider les relations économiques UE/États-Unis.


The potential to promote research as well as exchanges of university teachers, researchers and students in areas which contribute to the deepening of EU-US economic relations should be examined.

Il convient d'explorer les possibilités de promouvoir la recherche et les échanges de professeurs d'université, de chercheurs et d'étudiants dans des matières qui contribuent à consolider les relations économiques UE/États-Unis.


Issues such as socio-economic background of the pupils and specific aspects like migrant status, language spoken at home; whether learning the foreign language is compulsory or voluntary; whether the teacher has formal education in teaching languages or is a native speaker; "streaming" of pupils and gender can all affect the results and data on them should be collected.

Les résultats peuvent être influencés par des paramètres tels que le milieu socioéconomique des élèves et certains aspects particuliers comme le statut migratoire, la langue parlée au domicile, l’obligation éventuelle d’apprentissage de la langue étrangère – par opposition à une démarche volontaire –, le type d’enseignant – formé à l’enseignement des langues ou locuteur natif –, l’orientation éventuelle des élèves dans des «filières» ou encore le sexe de l’élève. Il convient donc de recueillir des données à cet égard.


I want to take this opportunity to welcome Professor Herbert Grubel, professor of economics from Simon Fraser University; Professor Thomas A. Wilson, director, policy and economic analysis program, University of Toronto; Dr. Thomas J. Courchene, economist, department of law, Queen's University; Dr. Mario Fortin, professor of economics from the University of Sherbrooke; and Mr. David Robinson, director of public policy and communications from the Canadian ...[+++]

J'en profite pour souhaiter la bienvenue au professeur Herbert Grubel, professeur d'économie à l'université Simon Fraser; au professeur Thomas A. Wilson, directeur, Institut pour l'analyse des politiques et de l'économie, Université de Toronto; à M. Thomas J. Courchene, économiste, Département des sciences politiques, université Queen's; à M. Mario Fortin, professeur d'économie à l'Université de Sherbrooke; enfin, à M. David Robinson, directeur des Politiques publiques ...[+++]




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'Canadian University Teachers Home Economics' ->

Date index: 2021-08-03
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