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CISP
CTSI
Centre for International Security Policy
DG Pol Ops
DGIS Pol
Director General International Security Policy
Director General Policy Operations
GCSP
Geneva Centre for Security Policy
ICHRP
INTERIGHTS
ISF Borders and Visa instrument
Internal Security Fund - Borders and Visa
Internal Security Technical Centre
International Council on Human Rights Policy

Translation of "Centre for International Security Policy " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Centre for International Security Policy [ CISP ]

Centre de politique de sécurité internationale [ CPSI ]


Director General International Security Policy [ DGIS Pol | Director General Policy Operations | DG Pol Ops ]

Directeur général - Politique de sécurité internationale [ DG Pol SI | Directeur général - Politiques (Opérations) | DG Pol Ops ]


Assistant Secretary of Defense (International Security Policy)

Assistant Secretary of Defense (International Security Policy


Bureau of International Security Policy and Arms Control Affairs

Direction de la politique de la sécurité internationale et du contrôle des armements


Internal Security Technical Centre | CTSI [Abbr.]

Centre technique de sécurité intérieure | CTSI [Abbr.]


Geneva Centre for Security Policy [ GCSP ]

Centre politique de sécurité, Genève (1) | Centre genevois de sécurité (2)


Ukrainian Centre for International Security Studies in Kiev

Centre ukrainien pour les études de sécurité internationale de Kiev


instrument for financial support for the management of external borders and the common visa policy | Internal Security Fund - Borders and Visa | ISF Borders and Visa instrument

FSI-Frontières et visas | instrument de soutien financier à la gestion des frontières extérieures et à la politique commune des visas | instrument de soutien financier dans le domaine des frontières extérieures et des visas


International Centre for the Legal Protection of Human Rights | International Council on Human Rights Policy | ICHRP [Abbr.] | INTERIGHTS [Abbr.]

Centre international pour la protection judiciaire des droits de l'homme
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
55. Recalls that the European Parliament is now a fully fledged institutional actor in the field of security policies, and is therefore entitled to participate actively in determining the features and priorities of those policies and in evaluating instruments in this field, a process to be conducted jointly by the European Parliament, national parliaments and the Council; believes that the European Parliament ...[+++]

55. rappelle que le Parlement européen est à présent un véritable acteur institutionnel dans le domaine des politiques de sécurité et qu'il a donc le droit de participer activement à la détermination des caractéristiques et des priorités de ces politiques et à l'évaluation des instruments mis en place dans ce domaine, ce processus devant être mené conj ...[+++]


3. Recalls that the European Parliament is now a fully fledged institutional actor in the field of security policies, and is therefore entitled to participate actively in determining the features and priorities of those policies and in evaluating instruments in this field, a process to be conducted jointly by the European Parliament, national parliaments and the Council; believes that the European Parliament o ...[+++]

3. rappelle que le Parlement européen est à présent un véritable acteur institutionnel dans le domaine des politiques de sécurité et qu'il a donc le droit de participer activement à la détermination des caractéristiques et des priorités de ces politiques et à l'évaluation des instruments mis en place dans ce domaine, ce processus devant être mené conj ...[+++]


26. Criticises the fact that the Internal Security Strategy (ISS) focuses on security to the detriment of civil liberties, fundamental rights and the adoption of preventive measures; deplores the widening gulf between stated objectives and the way policies are actually implemented; believes that Parliament should play a decisive role in the evaluation and framing of internal security policies, given that they have serious consequences for the fundamental freedoms and rig ...[+++]

26. regrette l'orientation sécuritaire de la stratégie de sécurité intérieure de l'Union (SSI) aux dépens des libertés civiles, des droits fondamentaux et de l'adoption de mesures préventives; déplore l'écart grandissant entre les objectifs des politiques et la manière dont elles sont mises en œuvre; estime que le Parlement européen doit jouer un rôle déterminant dans l'évaluation et la définition des politiques de sécurité intérieure, celles-ci ayant des conséquences graves sur les libertés et droits fondamentaux de toutes les pers ...[+++]


26. Criticises the fact that the Internal Security Strategy (ISS) focuses on security to the detriment of civil liberties, fundamental rights and the adoption of preventive measures; deplores the widening gulf between stated objectives and the way policies are actually implemented, ; believes that Parliament should play a decisive role in the evaluation and framing of internal security policies, given that they have serious consequences for the fundamental freedoms and r ...[+++]

26. regrette l'orientation sécuritaire de la stratégie de sécurité intérieure de l'Union (SSI) aux dépens des libertés civiles, des droits fondamentaux et de l'adoption de mesures préventives; déplore l'écart grandissant entre les objectifs des politiques et la manière dont elles sont mises en œuvre; estime que le Parlement européen doit jouer un rôle déterminant dans l'évaluation et la définition des politiques de sécurité intérieure, celles-ci ayant des conséquences graves sur les libertés et droits fondamentaux de toutes les pers ...[+++]


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7. Recalls that one of the major threats to the EU’s internal security is organised crime, including mafias; notes with satisfaction the progress made by the Member States and the Commission as part of the EU policy cycle on organised and serious international crime and calls on the Member States for renewed commitment and appropriate resources; takes the view that common legal standards and operating tools should be promoted, su ...[+++]

7. rappelle que l'un des principaux risques posés à la sécurité intérieure de l'Union européenne est le fait de la criminalité organisée, y compris des mafias; observe avec satisfaction les avancées réalisées par les États membres et la Commission dans le contexte du cycle politique de l'Union sur la lutte contre la criminalité organisée et la grande criminalité internationale et demande aux États membres de renouveler leur engage ...[+++]


The internal security policy is based on a shared agenda involving all actors: EU institutions, Member States and EU agencies.

La politique de sécurité intérieure est fondée sur un programme commun associant tous les acteurs, à savoir: les institutions de l'UE, les États membres et les agences de l’UE.


Even with a less ambitious approach, the EDPS recommends, at a minimum, that the Regulation contains the following requirements: (i) the creation of an internal security policy following a comprehensive risk assessment and taking into account international standards and best practices in Member States, (ii) the appointment of a security officer in charge of implementing the policy with the adequate resources and authority, (iii) the approval of this policy after a close ex ...[+++]

Même avec une approche moins ambitieuse, le CEPD recommande, au minimum, que le règlement contienne les exigences suivantes: i) la création d’une politique de sécurité interne faisant suite à une évaluation approfondie des risques et tenant compte des normes internationales et des meilleures pratiques appliquées dans les États membres; ii) la nomination d’un délégué à la sécurité chargé de mettre en œuvre cette politique et dispos ...[+++]


Notes that the existing EU Civil Protection Mechanism, as defined in Council Decision 2007/779/EC, is currently the appropriate instrument to deal with CBRN disasters, and stresses that this structure should be the forum where emergency decisions concerning CBRN disaster preparedness and response should be taken; notes, however, that in order to achieve this goal and to ensure proper prevention and detection, cooperation must be established with civil protection bodies, with the intelligence and law-enforcement authorities, as well as with security-service, ...[+++]

fait observer que le mécanisme de protection civile de l'UE existant, tel qu'il est prévu par la décision 2007/779/CE, Euratom du Conseil, est pour l'heure l'instrument approprié pour faire face aux catastrophes CBRN, et souligne que cette structure devrait constituer l’enceinte où prendre les décisions urgentes sur les préparatifs et les réactions aux catastrophes CBRN; souligne toutefois que pour atteindre ces objectifs et assurer comme il convient prévention et détection, une coopération doit être mise en place avec les organismes ...[+++]


The terrorist attacks in the United States in 2001, in Madrid in 2004 and in London in 2005 led to a new approach to internal security policies.

Les attentats terroristes perpétrés aux États-Unis en 2001, à Madrid en 2004 et à Londres en 2005 ont conduit à définir une nouvelle approche des politiques en matière de sécurité intérieure.


The Commission will ensure that the requirements of the European Security Strategy, the Common Foreign and Security Policy (CFSP), the European Security and Defence Policy (ESDP) and other relevant Commission policies associated with internal security are fully taken into account in the development of security research.

La Commission veillera à ce que les exigences de la stratégie de sécurité européenne, la politique étrangère et de sécurité commune (PESC) et la politique européenne de sécurité et de défense (PESD) et d'autres politiques importantes de la Commission liées à la sécurité interne soient entièrement prises en considération dans le développement de la recherche sur la sécurité.




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Date index: 2021-09-24
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