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Accident boarding aircraft
Advisory Board on Compensation Claims
Advisory Board on compensation claims
Body claimed by anatomic board
Claims Board
Headquarters Claims Board
Pensions and Claims Board
Preparation of routine medical insurance claim
Process health insurance claims
Process medical insurance claim
Process medical insurance claims
Submit claim to patient's health insurance

Translation of "Claims Board " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below




Pensions and Claims Board

Commission des pensions et des réclamations


Headquarters Claims Board

Comité du Siège pour les demandes d'indemnisation


Body claimed by anatomic board

Body claimed by anatomic board


Advisory Board on Compensation Claims

Comité consultatif pour les demandes d'indemnisation en cas de maladie, d'accident ou de décès


Advisory Board on compensation claims

Comité consultatif pour les questions d'indemnités


process medical insurance claim | submit claim to patient's health insurance | process health insurance claims | process medical insurance claims

traiter les demandes des assurances médicales


Preparation of routine medical insurance claim

préparation d'une demande habituelle de règlement de frais médicaux


Accident boarding aircraft

accident à l'embarquement d'un avion
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
2. The Board of Directors shall take appropriate measures to ensure apportionment between the holders of direct claims and the holders of contingent claims pro rata according to their respective legal rights.

2. Le conseil d’administration prend des mesures appropriées pour que soit assurée, entre les titulaires de créances directes et les titulaires de créances conditionnelles, une répartition au prorata de leurs droits respectifs.


To this end, the liaison bodies shall notify the Audit Board, by the deadlines and according to the procedures laid down by the latter, of the amount of the claims introduced, settled or contested (creditor position) and the amount of claims received, settled or contested (debtor position).

À cette fin, les organismes de liaison notifient à la commission des comptes, dans les délais et selon les modalités fixés par elle, le montant des créances introduites, réglées ou contestées (position créditrice), d’une part, et le montant des créances reçues, réglées ou contestées (position débitrice), d’autre part.


I am, and have been for the last five years, the legal adviser to the Nunavut Wildlife Management Board, also known as the NWMB, a land claims board operating under the Nunavut Land Claims Agreement, a land claims agreement that applies to an almost two-million square kilometre area in Canada's eastern Arctic, including a significant portion of Canada's territorial sea.

Je suis, depuis cinq ans, le conseiller juridique du Conseil consultatif de gestion de la faune de Nunavut, c'est-à-dire du NWMB, un bureau d'administration des revendications territoriales prévu dans l'Accord sur les revendications territoriales du Nunavut. Cet accord s'applique à une superficie de presque deux millions de kilomètres carrés dans la partie est de l'Arctique canadien, y compris à une partie importante de la mer territoriale du Canada.


The adequate implementation of the land claims board is a matter of concern not only to industry but also to the Sahtu, Dene, and Métis.

La mise en oeuvre satisfaisante des offices dont la création est prévue par l'Entente sur la revendication territoriale préoccupe non seulement l'industrie, mais aussi les Dénés et Métis du Sahtu.


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Compatible with its commitments under the Rio Convention, then, in both the Oceans Act and in CESPA, the Government of Canada has clearly recognized that aboriginal peoples and relevant land claims boards are vital to wildlife and wildlife habitat conservation efforts in this country.

Pour éviter l'incompatibilité avec les engagements pris dans la Convention de Rio, le gouvernement du Canada a clairement reconnu dans la Loi sur les océans et dans la Loi sur la protection des espèces menacées que les peuples autochtones et les organes pertinents d'administration des revendications territoriales sont essentiels à la conservation des habitats de la faune et de la flore au Canada.


1. Where the Board decides to apply a resolution tool to an entity or group referred to in Article 7(2) or to an entity or group referred to in Article 7(4)(b) and (5) where the conditions for the application of those paragraphs are met, and that resolution action would result in losses being borne by creditors or their claims being converted, the Board shall instruct the national resolution authorities to exercise the power to write down and convert relevant capital instruments in accordance with Article 21 immediately before or toge ...[+++]

1. Lorsque le CRU décide d'appliquer un instrument de résolution à une entité ou un groupe visé à l'article 7, paragraphe 2, ou à une entité ou un groupe visé à l'article 7, paragraphe 4, point b), et paragraphe 5, lorsque les conditions d'applications de ces paragraphes sont remplies, et que cette mesure de résolution se traduirait par des pertes à charge des créanciers ou par une conversion de leurs créances, le CRU donne instruction aux autorités de résolution nationales d'exercer le pouvoir de dépréciation et de conversion des instruments de fonds propres pertinents conformément à l'article 21 immédiatement avant l'application de l'i ...[+++]


1. Where the Board decides to apply a resolution tool to an entity referred to in Article 2, and that resolution action would result in losses being borne by creditors or their claims being converted, the Board shall exercise the power under Article 18 immediately before or together with the application of the resolution tool.

1. Lorsque le CRU décide d'appliquer un instrument de résolution à une entité visée à l'article 2 et que cette mesure de résolution se traduirait par des pertes à charge des créanciers ou par une conversion de leurs créances, le CRU exerce le pouvoir prévu à l'article 18 immédiatement avant l'application de l'instrument de résolution ou simultanément.


By stating, in paragraph 58 of the judgment under appeal, that the Board of Appeal was able to base its decision on facts arising from practical experience generally acquired and by approving those unsubstantiated claims of that Board, the Court of First Instance failed to have regard for OHIM’s obligation under Article 74(1) of Regulation No 40/94 to examine the facts of its own motion.

44 En déclarant, au point 58 de l’arrêt attaqué, que la chambre de recours avait pu se fonder sur des faits résultant de l’expérience pratique généralement acquise et en approuvant les allégations non étayées de cette chambre, le Tribunal aurait méconnu l’obligation d’instruire les faits qui incombe à l’OHMI en vertu de l’article 74, paragraphe 1, du règlement n° 40/94.


Bill C-6 fails the test of being able to introduce a commission that is truly fair, impartial and expeditious (1300) There is deep concern, and we expressed it from the very outset, with the conflict of interest in the minister's role in managing the independent claims board process.

Le projet de loi C-6 ne permet pas de mettre en place une commission qui soit véritablement équitable, impartiale et rapide (1300) Comme nous l'avons indiqué dès le départ, le rôle du ministre dans la gestion de la commission indépendante le place en conflit d'intérêts, et cela nous inquiète au plus haut point.


With me today are Ron Maurice, legal counsel for Tsuu T'ina Nation claims, Stanley Big Plume, councillor for Tsuu T'ina Nation, and Gilbert Crowchild, councillor and chairman of the Specific Claims Board for the Tsuu T'ina Nation.

Je suis accompagné aujourd'hui de Ron Maurice, conseiller juridique pour les revendications de la nation Tsuu T'ina, de Stanley Big Plume, conseiller de la nation Tsuu T'ina, et de Gilbert Crowchild, conseiller et président de la Commission des revendications particulières pour la nation Tsuu T'ina.




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'Claims Board' ->

Date index: 2021-02-02
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