Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Commercial Air Service Standards
Commercial Air Service Standards -- General
Commercial air service

Translation of "Commercial Air Service Standards " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Commercial Air Service Standards

Normes de service aérien commercial


Commercial Air Service Standards -- General

Normes de service aérien commercial -- généralités


Commercial Air Service Standards -- Airline Operations -- Aeroplanes

Normes de service aérien commercial -- exploitation d'une entreprise de transport aérien -- avions






Multilateral Agreement on Commercial Rights of Non-scheduled Air Services in Europe

Accord multilatéral sur les droits commerciaux pour les transports aériens non réguliers en Europe
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(b) approved by the Minister in accordance with the Commercial Air Service Standards and, in respect of flight attendants, in accordance with the Commercial Air Service Standards and the Flight Attendant Training Standard.

b) est approuvé par le ministre conformément aux Normes de service aérien commercial et, en ce qui concerne les agents de bord, conformément aux Normes de service aérien commercial et à la Norme de formation des agents de bord.


706.12 An air operator shall implement a training program to ensure that persons who are authorized to perform a function under this Subpart are trained in respect of the regulations, standards and air operator procedures applicable to that function, as specified in the Commercial Air Service Standards.

706.12 L’exploitant aérien doit mettre en oeuvre un programme de formation afin que les personnes autorisées à exercer une fonction en vertu de la présente sous-partie connaissent les règlements, les normes et les procédures de l’exploitant aérien qui s’appliquent à cette fonction, comme le précisent les Normes de service aérien commercial.


(iii) section 723.07 of Standard 723 — Air Taxi — Helicopters of the Commercial Air Service Standards,

(iii) de l’article 723.07 de la norme 723 — Exploitation d’un taxi aérien — Hélicoptères des Normes de service aérien commercial,


(ii) section 723.07 of Standard 723 — Air Taxi — Aeroplanes of the Commercial Air Service Standards,

(ii) de l’article 723.07 de la norme 723 — Exploitation d’un taxi aérien — Avions des Normes de service aérien commercial,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
However, there is a regulatory requirement for air operators to establish a carry-on baggage control program in accordance with TC’s commercial air service standards, as seen here: [http ...]

Par contre, il ya une exigence réglementaire pour les exploitants aériens d'établir un programme de contrôle des bagages de cabine, qui soit en conformité avec les standards du Règlement de l’aviation canadien de TC. On peut consulter à ce sujet le lien suivant: [http ...]


3. Without prejudice to Article 10(2), in a situation where not all slot requests cannot can be accommodated to the satisfaction of the air carriers concerned, preference shall be given to all types of commercial air services and in particular to scheduled air services and programmed non-scheduled air services.

3. Sans préjudice de l'article 10, paragraphe 2, lorsque toutes les demandes de créneaux horaires formulées par les transporteurs aériens concernés ne peuvent être satisfaites, la préférence est donnée aux à tous les types de services aériens commerciaux et, en particulier, aux services aériens réguliers et aux services aériens non réguliers programmés .


3. Without prejudice to Article 10(2), in a situation where not all slot requests cannot can be accommodated to the satisfaction of the air carriers concerned, preference shall be given to all types of commercial air services and in particular to scheduled air services and programmed non-scheduled air services.

3. Sans préjudice de l'article 10, paragraphe 2, lorsque toutes les demandes de créneaux horaires formulées par les transporteurs aériens concernés ne peuvent être satisfaites, la préférence est donnée aux à tous les types de services aériens commerciaux et, en particulier, aux services aériens réguliers et aux services aériens non réguliers programmés .


3. Without prejudice to Article 10(2), in a situation where all slot requests cannot be accommodated to the satisfaction of the air carriers concerned, preference shall be given to commercial air services and in particular to scheduled air services and programmed non-scheduled air services.

3. Sans préjudice de l'article 10, paragraphe 2, lorsque toutes les demandes de créneaux horaires formulées par les transporteurs aériens concernés ne peuvent pas être satisfaites, la préférence est donnée aux services aériens commerciaux et, en particulier, aux services aériens réguliers et aux services aériens non réguliers programmés.


"airport" means any area of land specially adapted for the landing, taking-off and manoeuvres of aircraft, including ancillary installations which these operations may involve for the requirements of aircraft traffic and services including installations needed to assist commercial air services;

"aéroport" : tout terrain spécialement aménagé pour l'atterrissage, le décollage et les manœuvres d'aéronefs, y compris les installations annexes que ces opérations peuvent comporter pour les besoins du trafic et le service des aéronefs, y compris les installations nécessaires pour assister les services commerciaux de transport aérien;


3. Without prejudice to Article 10(2), in a situation where all slot requests cannot be accommodated to the satisfaction of the air carriers concerned, preference shall be given to commercial air services and in particular to scheduled services and programmed non-scheduled air services.

3. Sans préjudice de l'article 10, paragraphe 2, lorsque toutes les demandes de créneaux horaires formulées par les transporteurs concernés ne peuvent pas être satisfaites, la préférence est donnée aux services aériens commerciaux et, en particulier, aux services réguliers et aux services non réguliers programmés.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'Commercial Air Service Standards' ->

Date index: 2024-02-18
w