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Aircraft on register
Business register
Commercial register
Commercial register
Commercially-registered aircraft
Register of companies
Register of companies
Register of corporations
Register of corporations
Registered Aircraft Act
Registered aircraft
Trade register
Trade register
UHCT
Ultra-high-capacity transport aircraft
Very large commercial transport aircraft
Very large transport aeroplane

Translation of "Commercially-registered aircraft " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
commercially-registered aircraft

aéronef commercial immatriculé


commercial register | register of companies | register of corporations | trade register

registre du commerce


business register | commercial register | register of companies | trade register

RCS | registre du commerce | registre du commerce et des sociétés


registered aircraft [ aircraft on register ]

aéronef immatriculé


commercial register (1) | trade register (2) | register of companies (3) | register of corporations (4)

registre du commerce


commercial register | trade register

registre du commerce


Registered Aircraft Act

Loi sur l'enregistrement des aéronefs


making false statements to the commercial register authorities | making false statements to the authorities responsible for the companies' register

fausses communications aux autorités chargées du registre du commerce


ultra-high-capacity transport aircraft [ UHCT | very large commercial transport aircraft | very large transport aeroplane ]

avion de transport à capacité ultra-élevée [ avion de transport commercial de très gros tonnage | très gros avion de transport ]


Ordinance of 3 December 1954 on Commercial Register Fees

Ordonnance du 3 décembre 1954 sur les émoluments en matière de registre du commerce
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(4) The Minister shall register an aircraft as a commercial aircraft if

(4) Le ministre immatricule un aéronef à titre d’aéronef commercial dans les cas suivants :


Notwithstanding (a)(2), for the non-commercial operator using aircraft registered in a third country, the applicable requirements under this Annex for the approval of the following operations shall not apply if these approvals are issued by a third country State of Registry:

Nonobstant le point a) 2), dans le cas de l’exploitant d’aéronefs à des fins non commerciales utilisant des aéronefs immatriculés dans un pays tiers, les exigences applicables au titre de la présente annexe pour l’agrément des opérations suivantes ne s’appliquent pas si lesdits agréments sont délivrés par un État d’immatriculation tiers:


Concerns about the safety of the operation of carriers licensed or certified in Liberia were promptly raised when on 12 March 1996 the Liberian DCA was advised by the UK civil aviation authority that all requests for permits for Liberian registered aircraft to operate commercial services to the UK would be refused until the Liberian authorities could demonstrate the existence of an effective regulatory system to ensure the airworthiness of aircraft on the Liberian register.

Des craintes concernant la sécurité d’exploitation des transporteurs licenciés ou certifiés au Libéria ont été émises peu de temps après lorsque, le 12 mars 1996, la direction de l’aviation civile du Libéria a été informée par la l’autorité de l’aviation civile du Royaume-Uni que toutes les demandes d’autorisation d’exploitation pour des vols commerciaux vers le Royaume-Uni effectués par des aéronefs immatriculés au Libéria seraient rejetées jusqu’à ce que les autorités libériennes puissent démontrer l’existence d’un système réglementaire effectif permettant de garantir la navigabilité des aéronefs figurant dans le registre libérien.


It stated that its commercial fleet is limited to one aircraft of type Challenger 604 with registration mark P4-CHV registered outside Kazakhstan (in Aruba).

Il a déclaré que sa flotte commerciale se limite à un appareil de type Challenger 604 immatriculé P4-CHV hors du Kazakhstan (à Aruba).


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Concerns about the safety of the operation of carriers licensed or certified in Liberia were promptly raised when on 12 March 1996 the Liberian DCA was advised by the UK civil aviation authority that all requests for permits for Liberian registered aircraft to operate commercial services to the UK would be refused until the Liberian authorities could demonstrate the existence of an effective regulatory system to ensure the airworthiness of aircraft on the Liberian register.

Des craintes concernant la sécurité d’exploitation des transporteurs licenciés ou certifiés au Libéria ont été émises peu de temps après lorsque, le 12 mars 1996, la direction de l’aviation civile du Libéria a été informée par la l’autorité de l’aviation civile du Royaume-Uni que toutes les demandes d’autorisation d’exploitation pour des vols commerciaux vers le Royaume-Uni effectués par des aéronefs immatriculés au Libéria seraient rejetées jusqu’à ce que les autorités libériennes puissent démontrer l’existence d’un système réglementaire effectif permettant de garantir la navigabilité des aéronefs figurant dans le registre libérien.


There are 28,000 aircraft registered in Canada and of that number 22 percent are commercially owned, 77 percent owned by private interests and the balance of one percent owned by governments.

Il y a 28 000 aéronefs enregistrés au Canada; du total, 22 p. 100 sont des appareils commerciaux, 77 p. 100 sont détenus par des intérêts privés et 1 p. 100 est constitué d’appareils appartenant aux divers gouvernements.


it is registered in the FRY, but is listed in the Regulation either as aircraft used by the Montenergo government or the relevant bodies designated by the UN Secretary General Special Representative in Kosovo, for non-commercial purposes, or as aircraft used by Montenegro Airlines for commercial purposes;

l'aéronef est immatriculé dans la République fédérale de Yougoslavie, mais figure dans la réglementation soit en tant qu'aéronef utilisé, à des fins non commerciales, par le gouvernement monténégrin ou par les instances compétentes désignées par le Représentant spécial du Secrétaire général des Nations Unies pour la province du Kosovo, soit en tant qu'aéronef utilisé à des fins commerciales par une compagnie aérienne monténégrine ;


In the present case, in prohibiting the extension of Paragraph 82f of the EStDV from 1 January 1995 to 31 December 1999, the contested decision affects the position of any natural or legal person acquiring a new aircraft registered in Germany and used commercially for the international transport of goods or persons or for other service activities performed outside Germany.

En l'espèce, il y a lieu de constater que, en interdisant la prorogation de l'article 82f de l'EStDV du 1 janvier 1995 au 31 décembre 1999, la décision litigieuse affecte la position de toute personne physique ou morale qui acquiert un nouvel aéronef immatriculé en Allemagne, utilisé à des fins commerciales pour le transport international de biens ou de personnes ou pour d'autres activités de services effectuées à l'étranger.


The mechanism applies to aircraft registered in Germany and used for international commercial passenger or cargo flights or for other services involving flights outside Germany.

Ce mécanisme s'applique aux aéronefs immatriculés en Allemagne et utilisés à des fins commerciales pour les transports internationaux de biens ou de personnes ou pour d'autres activités de service effectuées à l'étranger.




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'Commercially-registered aircraft' ->

Date index: 2021-11-04
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