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Assemble stationary sprinkler system
CBS
Coastal system
Commission drip irrigation system
Commission for Basic Systems
Commission on Coastal Systems
Commissioning drip irrigation system
Drainage well system installing
Drainage well systems commissioning
ECLAS
European Commission Library Automated System
Install drainage well systems
Install stationary sprinkler system
Installing drainage well systems
Littoral system
REACH
REACH system
Royal Commission on Coastal Trade
Set up drip irrigation system
Setting up of drip irrigation system
Stationary sprinkler system assembly
Stationary sprinkler system commissioning

Translation of "Commission on Coastal Systems " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Commission on Coastal Systems

Commission sur les Systèmes Côtiers


commissioning drip irrigation system | setting up of drip irrigation system | commission drip irrigation system | set up drip irrigation system

mettre en place un système d’irrigation au goutte-à-goutte


Royal Commission on Coastal Trade

Commission d'enquête sur le cabotage


littoral system [ coastal system ]

système littoral [ système côtier ]


European Commission Library Automated System | ECLAS [Abbr.]

ECLAS [Abbr.]


Commission for Basic Systems | CBS [Abbr.]

Commission des systèmes de base | CSB [Abbr.]


assemble stationary sprinkler system | stationary sprinkler system commissioning | install stationary sprinkler system | stationary sprinkler system assembly

installer un système d’arrosage fixe


drainage well systems commissioning | installing drainage well systems | drainage well system installing | install drainage well systems

installer des systèmes de puits de drainage


coastal surveillance, notification and mandatory reporting system

système côtier de surveillance, de signalement et de compte rendu obligatoire


Regulation (EC) No 1907/2006 of the European Parliament and of The Council of 18 December 2006 concerning the Registration, Evaluation, Authorisation and Restriction of Chemicals (REACH), establishing a European Chemicals Agency, amending Directive 1999/45/EC and repealing Council Regulation (EEC) No 793/93 and Commission Regulation (EC) No 1488/94 as well as Council Directive 76/769/EEC and Commission Directives 91/155/EEC, 93/67/EEC, 93/105/EC and 2000/21/EC | REACH system [ REACH ]

Règlement (CE) no 1907/2006 du Parlement européen et du Conseil du 18 décembre 2006 concernant l'enregistrement, l'évaluation et l'autorisation des substances chimiques, ainsi que les restrictions applicables à ces substances (REACH), instituant une agence européenne des produits chimiques, modifiant la directive 1999/45/CE et abrogeant le règlement (CEE) no 793/93 du Conseil et le règlement (CE) no 1488/94 de la Commission ainsi que la directive 76/769/CEE du Conseil et les directives 91/155/CEE, 93/67/CEE, 93/105/CE et 2000/21/CE de la Commission | système REACH [ R ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The natural processes and dynamics of coastal systems are in continual, and sometimes sudden, flux.

Les processus naturels et la dynamique des systèmes littoraux sont en constante évolution, celle-ci prenant parfois un tour plus soudain.


It would also, however, seem appropriate to ensure that there is a publicly identified focal point within the Commission for coastal issues; the Environment DG will be this point of reference, with however, the understanding that in many cases, there will be a need to redirect queries to other services.

Cependant, il paraît nécessaire de veiller à la mise en place, au sein de la Commission, d'un pôle clairement identifié de traitement des problèmes côtiers. C'est à la DG Environnement qu'incombera cette responsabilité, sachant que dans de nombreux cas, les questions et autres demandes d'informations devront être transférées vers d'autres services.


The PESETA study focuses in particular on the impacts in Europe on agriculture, public health, tourism, river basins and coastal systems.

L'étude PESETA porte en particulier sur les impacts en Europe sur l'agriculture, la santé humaine, le tourisme, les bassins hydrographiques et les côtes.


54. Considers that studies on the degradation of coastal systems (pollution and loss of biodiversity), ecosystem resilience and restoration, coastal erosion, mitigation of its causes and maritime works to protect the coastline (including natural-based solutions such as Green Infrastructures) are key blue economy areas that are becoming more important in the light of climate change; calls for greater EU support for these areas and flexibility for areas with distinct coastline profile and repeated occurrences of disasters due to coastal erosion;

54. estime que les études sur l'érosion côtière, la détérioration des systèmes côtiers (pollution et perte de biodiversité), la résilience et la restauration des écosystèmes, l'érosion côtière et la réduction de ses causes, ainsi que la réalisation d'ouvrages maritimes et de défense du littoral (notamment des solutions naturelles telles que les infrastructures vertes) constituent un secteur important de l'économie bleue, qui tend à devenir plus important dans le contexte des changements climatiques; appelle au renforcement du soutien de l'Union à ces secteurs et à une certaine souplesse à l'égard des régions ...[+++]


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54. Considers that studies on the degradation of coastal systems (pollution and loss of biodiversity), ecosystem resilience and restoration, coastal erosion, mitigation of its causes and maritime works to protect the coastline (including natural-based solutions such as Green Infrastructures) are key blue economy areas that are becoming more important in the light of climate change; calls for greater EU support for these areas and flexibility for areas with distinct coastline profile and repeated occurrences of disasters due to coastal erosion;

54. estime que les études sur l'érosion côtière, la détérioration des systèmes côtiers (pollution et perte de biodiversité), la résilience et la restauration des écosystèmes, l'érosion côtière et la réduction de ses causes, ainsi que la réalisation d'ouvrages maritimes et de défense du littoral (notamment des solutions naturelles telles que les infrastructures vertes) constituent un secteur important de l'économie bleue, qui tend à devenir plus important dans le contexte des changements climatiques; appelle au renforcement du soutien de l'Union à ces secteurs et à une certaine souplesse à l'égard des régions ...[+++]


54. Considers that studies on the degradation of coastal systems (pollution and loss of biodiversity), ecosystem resilience and restoration, coastal erosion, mitigation of its causes and maritime works to protect the coastline (including natural-based solutions such as Green Infrastructures) are key blue economy areas that are becoming more important in the light of climate change; calls for greater EU support for these areas and flexibility for areas with distinct coastline profile and repeated occurrences of disasters due to coastal erosion;

54. estime que les études sur l'érosion côtière, la détérioration des systèmes côtiers (pollution et perte de biodiversité), la résilience et la restauration des écosystèmes, l'érosion côtière et la réduction de ses causes, ainsi que la réalisation d'ouvrages maritimes et de défense du littoral (notamment des solutions naturelles telles que les infrastructures vertes) constituent un secteur important de l'économie bleue, qui tend à devenir plus important dans le contexte des changements climatiques; appelle au renforcement du soutien de l'Union à ces secteurs et à une certaine souplesse à l'égard des régions ...[+++]


The PESETA study focuses in particular on the impacts in Europe on agriculture, public health, tourism, river basins and coastal systems.

L'étude PESETA porte en particulier sur les impacts en Europe sur l'agriculture, la santé humaine, le tourisme, les bassins hydrographiques et les côtes.


14. Welcomes the priorities identified by the Commission for coastal and maritime tourism in the abovementioned Agenda for a Sustainable and Competitive European Tourism; suggests that the recently-created European Tourist Destinations Portal could include specific information on coastal destinations and networks, especially those which are less well-known and less publicised, with a view to their promotion beyond the EU's borders, including at regional and local level;

14. se félicite des priorités définies par la Commission en matière de tourisme côtier et maritime dans l'agenda pour un tourisme européen compétitif et durable précité; suggère d'inclure dans le portail, récemment créé, des destinations touristiques en Europe, des informations spécifiques sur les destinations côtières et les réseaux, notamment les destinations les moins connues et dont on parle le moins, de façon à les promouvoir au-delà des frontières de l'Union, y compris aux échelons régional et local;


14. Welcomes the priorities identified by the Commission for coastal and maritime tourism in the Agenda for a Sustainable and Competitive European Tourism; suggests that the recently-created European Tourist Destinations Portal could include specific information on coastal destinations and networks, especially those which are less well-known and less publicised, with a view to their promotion beyond the EU's borders, including at regional and local level;

14. se félicite des priorités définies par la Commission en matière de tourisme côtier et maritime dans l'agenda pour un tourisme européen compétitif et durable; suggère d'inclure sur le portail, récemment créé, des destinations touristiques en Europe, des informations spécifiques sur les destinations côtières et les réseaux, notamment les destinations les moins connues et les moins diffusées, de façon à les promouvoir au-delà des frontières de l'UE, et d'y associer également les échelons régional et local;


2. Within a period of three years from the adoption by the Commission of the system of certification of maintenance referred to in Article 14a(5) of the Railway Safety Directive, the Agency shall send to the Commission a report evaluating the implementation of such system.

2. Dans un délai de trois ans à compter de l'adoption par la Commission du système de certification d'entretien visé à l'article 14 bis, paragraphe 5, de la directive sur la sécurité ferroviaire, l'Agence adresse à la Commission un rapport évaluant la mise en œuvre de ce système.


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