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Acronym
COMS
Committee on Maritime Safety
Communicate using the GMDSS
Communicating alerts using the GMDSS
Coverage of GMDSS
EMSA
European Maritime Safety Agency
Experts Group on Maritime Safety and Road Safety
Global Maritime Distress and Safety System
MSC
Manage safety standards for maritime water transport
Maritime Safety Committee
Maritime safety
Safety at sea
Sea transport safety
Sending alerts using the GMDSS
Ship safety

Traduction de «Committee on Maritime Safety » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Committee on Maritime Safety | COMS [Abbr.]

Commission sur la sûreté maritime | COMS [Abbr.]


maritime safety [ safety at sea | sea transport safety | ship safety ]

sécurité maritime [ sécurité des navires | sécurité des transports maritimes ]


manage standards of safety for maritime water transport | supervise safety standards for maritime water transport | ensure compliance with maritime safety regulations and standards | manage safety standards for maritime water transport

gérer les normes de sécurité relatives au transport maritime


Maritime Safety Committee | MSC [Abbr.]

Comité de la sécurité maritime


Maritime Safety Committee

Comité de la sécurité maritime


European Maritime Safety Agency [ EMSA [acronym] ]

Agence européenne pour la sécurité maritime [ EMSA [acronym] ]


Constitution of the Maritime Safety Committee of the Inter-Governmental Maritime Consultative Organisation

Composition du Comité de la sécurité maritime de l'Organisation intergouvernementale consultative de la navigation maritime


Experts Group on Maritime Safety and Road Safety

Groupe d'experts en sécurité routière et maritime


coverage of GMDSS | features of Global Maritime Distress and Safety System | coverage of Global Maritime Distress and Safety System | Global Maritime Distress and Safety System

Système mondial de détresse et de sécurité en mer


communicate using the GMDSS | sending alerts using the GMDSS | communicate using the global maritime distress and safety system | communicating alerts using the GMDSS

communiquer au moyen du Système mondial de détresse et de sécurité en mer
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In addition, ships carrying oil or oil fuel, as defined in Annex I of Marpol, in bulk or bunkering oil fuel are required, before loading, to be provided with a “material safety data sheet” in accordance with the IMO's Maritime Safety Committee (MSC) resolution “Recommendations for Material Safety Data Sheets (MSDS) for Marpol Annex I Oil Cargo and Oil Fuel” (MSC.286(86)).

En outre, les navires transportant du pétrole ou du mazout, tel que défini à l'annexe I de la convention Marpol, en vrac ou du mazout en soute sont tenus de disposer, avant le chargement, d'une “fiche de données de sécurité” en conformité avec la résolution “Recommendations for Material Safety Data Sheets (MSDS) for MARPOL Annex I Oil Cargo and Oil Fuel” du comité de la sécurité maritime de l'OMI (MSC) [MSC.286(86)].


3. Such an amendment shall enter into force on a date to be determined by the Maritime Safety Committee at the time of its adoption unless, by a prior date determined by the Maritime Safety Committee at the same time, one-fifth or five of the Contracting Parties, whichever number is less, notify the Secretary-General of their objection to the amendment.

3. Cet amendement entrera en vigueur à une date qui sera fixée par le Comité de la sécurité maritime au moment de son adoption, à moins qu’à une date antérieure, que le Comité de la sécurité maritime fixera en même temps, un cinquième des Parties Contractantes, ou cinq Parties Contractantes si ce chiffre est inférieur, aient notifié au Secrétaire général qu’elles élèvent des objections contre ledit amendement.


Maritime Safety Committee (MSC) Circular 803 on the participation of non-SOLAS ships in the Global Maritime Distress and Safety System (GMDSS) and Resolution MSC.131 (75) of the International Maritime Organisation (IMO) invite States to apply the Guidelines for the participation of non-SOLAS ships in the GMDSS and urges States to require certain features to be implemented in relation to the GMDSS on radio equipment to be used on all vessels.

La circulaire 803 du comité de la sécurité maritime (CSM) relative à la participation des navires non soumis à la convention SOLAS au système mondial de détresse et de sécurité en mer (SMDSM) et la résolution MSC.131 (75) de l’Organisation maritime internationale (OMI) invitent les États à appliquer les directives en vue de la participation au SMDSM des navires non soumis à la convention SOLAS et demandent instamment aux États d’exiger la mise en œuvre de certaines caractéristiques du SMDSM en matière d’équipements hertziens destinés ...[+++]


Loyola de Palacio expressed satisfaction with recent developments at IMO concerning maritime safety and security and protection of the marine environment (in particular, the successful outcome of the December session of the IMO Marine Environment Protection Committee) and pledged her support to a successful outcome to next month's conference on ballast water management.

Loyola de Palacio a exprimé sa satisfaction concernant les derniers travaux de l'OMI relatifs à la sûreté et la sécurité maritimes et à la protection du milieu marin (en particulier, les résultats positifs de la séance de décembre du Comité de protection du milieu marin de l'OMI) et s'est engagée à œuvrer pour la réussite de la conférence sur la gestion des eaux de ballast qui a lieu le mois prochain.


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1. The Commission shall be assisted by the Committee on Safe Seas and the Prevention of Pollution from Ships (COSS) set up by Article 3 of Regulation (EC) No 2099/2002 of the European Parliament and of the Council of 5 November 2002 establishing a Committee on Safe Seas and the Prevention of Pollution from Ships (COSS) and amending the Regulations on maritime safety and the prevention of pollution from ships [10] (Committee).

1. La Commission est assistée par le comité pour la sécurité maritime et la prévention de la pollution par les navires (COSS) institué par l'article 3 du règlement (CE) no 2099/2002 du Parlement européen et du Conseil du 5 novembre 2002 instituant un comité pour la sécurité maritime et la prévention de la pollution par les navires (COSS) et modifiant les règlements en matière de sécurité maritime et de prévention de la pollution par les navires [10], ci-après dénommé "comité".


(3) The role of COSS is to centralise the tasks of the committees set up under the Community legislation on maritime safety, the prevention of pollution from ships and the protection of shipboard living and working conditions and to assist and advise the Commission on all matters of maritime safety and prevention or reduction of pollution of the environment by shipping activities.

(3) Le COSS a pour rôle de centraliser les tâches des comités institués dans le cadre de la législation communautaire en matière de sécurité maritime, de prévention de la pollution par les navires et de protection des conditions de vie et de travail à bord ainsi que d'assister et de conseiller la Commission pour toutes les questions de sécurité maritime et de prévention ou de réduction de la pollution de l'environnement par les activités maritimes.


In the interests of preventing the recurrence of maritime disasters such as the sinking of the oil tanker Erika, the European Economic and Social Committee (ESC) adopted an opinion at its plenary session in October on three legislative proposals addressing a number of major aspects of maritime safety relating to the transport of petroleum products and the prevention of accidental pollution which may occur as a result. The rapporteu ...[+++]

Soucieux que ne se reproduisent plus les catastrophes maritimes tel le naufrage du pétrolier Erika, le Comité économique et social européen (CES) a adopté, lors de sa session plénière du mois d'octobre, un avis de M. Daniel Retureau, rapporteur, (Groupe des Travailleurs, France) et de Mme Anna Bredima-Savopoulou, corapporteuse, (Groupe des Employeurs, Grèce) sur trois projets législatifs au sujet de certains aspects majeurs de la sécurité maritime du transport de produits pétroliers et de la prévention des pollutions accidentelles qui ...[+++]


Also in the area of maritime safety, at the same plenary session the Committee adopted an opinion on safe loading and unloading of bulk carriers (rapporteur, Ms Anna Bredima-Savopoulou), in which it considers that the implementation of the proposed directive will enhance the safety of bulk carriers in EU ports and could give a strong signal for the commitment of Member Sates to support measures decided at international level.

Toujours dans le cadre de la sécurité maritime, le Comité a adopté lors de la même session plénière un avis (rapporteuse : Mme Anna Bredima-Savopoulou) sur la sécurité d'exploitation des vraquiers, dans lequel il estime que la mise en oeuvre du projet de directive en améliorera la situation dans les ports communautaires et qu'elle pourra constituer un signal fort de la part des États membres en direction des structures internationales.


The European Economic and Social Committee is working on improving the regulatory framework for maritime safety

Le Comité économique et social européen dirige ses travaux vers une amélioration du cadre réglementaire de la sécurité maritime


The aim is to simplify the committee procedures through the replacement of the various committees set up under the EU legislation on maritime safety and the prevention of pollution from ships with a single committee.

Il s'agit de simplifier les procédures de comités en remplaçant les divers comités créés dans le cadre de la législation de l'UE sur la sécurité maritime et la prévention de la pollution par les navires par un seul comité.




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'Committee on Maritime Safety' ->

Date index: 2021-07-13
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