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Alteration of land boundaries
Common
Common land
Common land boundary
Common land cooperative
Common land which has been rented out
Commonage
Free and common soccage
Freehold land system
Land boundary case
Relevant part of the land boundary

Translation of "Common land boundary " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below




relevant part of the land boundary

segment pertinent de la frontière terrestre




common land cooperative

société d'allmends | allmends


common | common land | commonage

propriétés foncières communales | terres communales


common | common land | commonage

propriétés foncières communales




common land which has been rented out

superficie commune qui a été louée


freehold land system | free and common soccage

franc et commun soccage | tenure en soc
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In recognition of this link, the Common Agricultural Policy (CAP) and rural development provide instruments and measures to encourage GI and to enhance areas with a high nature value in the countryside. This applies to large-scale direct support for farmers in the CAP’s first pillar, preventing land abandonment and fragmentation, and to smaller-scale measures supported through rural development programmes in the second pillar, including non-productive investments, agro-environmental measures (e.g. farmed landscape conservation measure ...[+++]

Reconnaissant ce lien, la politique agricole commune (PAC) et le développement rural fournissent des instruments et des mesures visant à encourager le recours à l'infrastructure verte et à valoriser les zones à haute valeur naturelle dans les espaces ruraux, tant en ce qui concerne le soutien direct à grande échelle accordé aux agriculteurs dans le cadre du premier pilier de la PAC, afin de prévenir l'abandon et la fragmentation des terres, qu'en ce qui concerne des mesures à plus petite échelle bénéficiant du soutien de programmes de ...[+++]


Mr. Paul Forseth (New Westminster—Coquitlam—Burnaby, Canadian Alliance): Mr. Speaker, certainly environmental protection and pollution of the air and lands of the commons knows no boundaries, but the Bloc always brings up the jurisdictional argument repeatedly.

M. Paul Forseth (New Westminster—Coquitlam—Burnaby, Alliance canadienne): Monsieur le Président, la protection de l'environnement et la pollution de l'air et des terres fédérales ne connaissent certainement pas de frontière, mais le Bloc québecois nous ressert inlassablement l'argument relatif à la question des compétences.


In recognition of this link, the Common Agricultural Policy (CAP) and rural development provide instruments and measures to encourage GI and to enhance areas with a high nature value in the countryside. This applies to large-scale direct support for farmers in the CAP’s first pillar, preventing land abandonment and fragmentation, and to smaller-scale measures supported through rural development programmes in the second pillar, including non-productive investments, agro-environmental measures (e.g. farmed landscape conservation measure ...[+++]

Reconnaissant ce lien, la politique agricole commune (PAC) et le développement rural fournissent des instruments et des mesures visant à encourager le recours à l'infrastructure verte et à valoriser les zones à haute valeur naturelle dans les espaces ruraux, tant en ce qui concerne le soutien direct à grande échelle accordé aux agriculteurs dans le cadre du premier pilier de la PAC, afin de prévenir l'abandon et la fragmentation des terres, qu'en ce qui concerne des mesures à plus petite échelle bénéficiant du soutien de programmes de ...[+++]


The objectives of chapter 11 are as follows: to encourage the development of a common Yukon land use planning process outside community boundaries; to minimize actual or potential land use conflicts, both within and between settlement lands and non-settlement lands; to recognize and promote the cultural values of Yukon Indian people; to utilize the knowledge and experience of Yukon Indian people in order to achieve effective land use planning; to recognize Yukon first ...[+++]

Les objectifs de ce chapitre sont les suivants: encourager l'élaboration et l'application, à l'extérieur des limites des collectivités, d'un processus commun d'aménagement du territoire au Yukon; réduire au minimum les conflits réels ou potentiels en matière d'aménagement du territoire, tant les conflits mettant en cause des terres visées par un règlement ou des terres non visées par un règlement que les conflits mettant à la fois en cause ces deux types de terres; reconnaître et promouvoir les valeurs culturelles des Indiens du Yuk ...[+++]


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The EU ICZM Recommendation[32] sets out common principles (including coherence of spatial planning across the land-sea boundary) and calls on Member States to develop ICZM strategies. It encourages Member States to cooperate with neighbouring third countries.

La recommandation relative à la gestion intégrée des zones côtières (GIZC)[32] énonce des principes communs (au nombre desquels la cohérence de la planification du territoire de part et d'autre de la frontière terre-mer) et plaide en faveur de l'élaboration de stratégies GIZC par les États membres, qui se voient encouragés à coopérer avec les pays tiers voisins.


The EU ICZM Recommendation[32] sets out common principles (including coherence of spatial planning across the land-sea boundary) and calls on Member States to develop ICZM strategies. It encourages Member States to cooperate with neighbouring third countries.

La recommandation relative à la gestion intégrée des zones côtières (GIZC)[32] énonce des principes communs (au nombre desquels la cohérence de la planification du territoire de part et d'autre de la frontière terre-mer) et plaide en faveur de l'élaboration de stratégies GIZC par les États membres, qui se voient encouragés à coopérer avec les pays tiers voisins.


Secondly, subclauses 1(5) and 2(3) of the proposed legislation should be amended to explicitly require the House of Commons to take into account the views of aboriginal peoples of Canada and in particular the views of those aboriginal peoples residing in the province whose government is proposing a referendum on secession or whose land claim boundaries or political boundaries may be affected by the secession.

En second lieu, les paragraphes 1(5) et 2(3) de la législation envisagée devraient être modifiés pour obliger expressément la Chambre des communes à tenir compte de l'opinion des peuples autochtones du Canada et, en particulier, de l'opinion des peuples autochtones qui résident dans la province où le gouvernement propose un référendum sur la sécession ou dont les limites en matière de revendications territoriales ou de territoires politiques pourraient être touchées par la sécession.




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'Common land boundary' ->

Date index: 2023-07-13
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