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Advance against collateral
Advance against securities
Advance in current account secured
Advance on securities
Advance to client secured
Advance to customer secured
Advance upon collateral
CSEC
Chief Communications Security Establishment
Communications Security - Advanced
Communications Security Establishment
Communications Security Establishment Canada
Communications protection
Communications security
Communications security keylock feature
Credit on securities
Credit on security
Current account advance secured
Current secured loan
ICT security advisor
ICT security consultant
IT security expert
Loan and advance to customer secured
Secured advance
Telecommunications security

Traduction de «Communications Security - Advanced » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Communications Security - Advanced

Sécurité des communications - Niveau avancé


advance in current account secured | advance to client secured | advance to customer secured | current account advance secured | current secured loan | loan and advance to customer secured

compte courant débiteur gagé


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avance sur titres | avance sur valeurs mobilières | prêt sur titres | prêt sur valeurs mobilières | crédit gagé par des titres | crédit garanti par des titres | crédit sur titres | crédit documentaire | avance contre nantissement


advance against collateral | secured advance

avance garantie | avance sur cautionnement | avance sur nantissement


advance against collateral | secured advance

avance garantie | avance sur cautionnement | avance sur nantissement


Chief, Communications Security Establishment Canada [ Chief Communications Security Establishment ]

Chef, Centre de la sécurité des télécommunications Canada [ Chef - Centre de la sécurité des télécommunications ]


Communications Security Establishment Canada [ CSEC | Communications Security Establishment ]

Centre de la sécurité des télécommunications Canada [ CSTC | Centre de la sécurité des télécommunications ]


communications security | communications protection | telecommunications security

sécurité des communications


communications security keylock feature

dispositif de verrouillage des communications


ICT security advisor | information communications technology security consultant | ICT security consultant | IT security expert

conseiller sur la sécurité des technologies de l'information et de la communication | consultant en sécurité des technologies de l'information et de la communication | conseillère sur la sécurité des technologies de l'information et de la communication | consultant en sécurité informatique/consultante en sécurité informatique
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In June 2012, CSEC, Communications Security Establishment Canada, made a presentation entitled " Advanced Network Tradecraft" for the Five Eyes partners—Canada, the United States, the U.K., Australia and New Zealand—which described a reconnaissance mission using the technology called Olympia directed at the Brazilian Energy Ministry.

En juin 2012, le CSTC, c'est-à-dire le Centre de la sécurité des télécommunications du Canada, a fait une présentation intitulée « Advanced Network Tradecraft » pour les cinq pays partenaires — soit le Canada, les États-Unis, le Royaume-Uni, l'Australie et la Nouvelle-Zélande — dans laquelle on décrivait une mission de reconnaissance faisant appel à une technologie appelée « Olympia ». Cette mission était dirigée contre le ministère de l'Énergie du Brésil.


There's the development or access into U.S. secure, advance high-frequency communications, and there's the development of—I can't remember the name of the project off the top of my head—a system for ground forces to have space awareness, which will affect their operations.

Il y a aussi l'accès que nous avons aux communications à très haute fréquence sécurisée américaines, sans parler de l'élaboration d'un système — désolé je ne me souviens pas du nom du projet — visant à permettre aux forces terrestres d'avoir une plus grande spatio sensibilité, ce qui aura un impact sur leurs opérations. Ce sont là de véritables avancées.


Question No. 578 Ms. Jinny Jogindera Sims: With regard to the planned reductions in departmental spending for the International Assistance Envelope announced in Budget 2012, for the each of the fiscal years between 2012-2013 and 2014-2015: (a) what is the total dollar amount of reductions in official development assistance; (b) what is the total dollar amount of reductions in non-official development assistance; (c) what is the total dollar amount of reductions to administrative costs at the Canadian International Development Agency (CIDA); (d) when will the restructuring plans for CIDA be announced; (e) what is total dollar amount of reductions to each of the 2011-2012 countries of focus; (f) what is the total dollar amount of reducti ...[+++]

Question n 578 Mme Jinny Jogindera Sims: En ce qui concerne les réductions prévues dans les dépenses ministérielles au titre de l’enveloppe de l’aide internationale et annoncées dans le budget 2012, pour chaque exercice allant de 2012-2013 à 2014-2015: a) quel est le total en argent des réductions de l’aide publique au développement; b) quel est le total en argent des réductions de l’aide autre que l’aide publique au développement; c) quel est le total en argent des réductions touchant les coûts administratifs de l’Agence canadienne de développement international (ACDI); d) quand les plans de restructuration de l’ACDI seront-ils annoncés; e) quel est le total en argent des réductions applicables à chacun des pays d’action convergente de ...[+++]


The latter represent important advances in these areas, but advances that could be even more significant should the Community method be applied to the sectors of the area of freedom, security and justice coming under the third pillar.

Ce sont des progrès importants dans ces domaines, mais qui pourraient être encore plus significatifs si la méthode communautaire s’appliquait aux secteurs du domaine justice, liberté, sécurité relevant du troisième pilier.


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Agreements recognising that the security standards applied in a third country are equivalent to Community standards should be included in global aviation agreements between the Community and a third country in accordance with Article 300 of the Treaty, in order to advance the goal of "one-stop security" for all flights between the European Union and third countries.

Des accords reconnaissant que les normes de sûreté appliquées dans un pays tiers sont équivalentes aux normes communautaires devraient être inclus dans les accords généraux sur l'aviation conclus entre la Communauté et un pays tiers, conformément à l'article 300 du traité, de façon à promouvoir l'objectif du "contrôle unique de sûreté" pour tous les vols entre l'Union européenne et les pays tiers.


Agreements recognising that the security standards applied in a third country are equivalent to Community standards should be included in global aviation agreements between the Community and a third country in accordance with Article 300 of the Treaty in order to advance the goal of "one-stop security" for all flights between the European Union and third countries.

Des accords reconnaissant que les normes de sûreté appliquées dans un pays tiers sont équivalentes aux normes communautaires doivent être inclus dans les accords généraux sur l'aviation conclus entre la Communauté et un pays tiers, conformément à l’article 300 du traité, de façon à promouvoir l'objectif du "contrôle de sûreté unique" pour tous les vols entre l'Union européenne et les pays tiers.


Agreements recognising that the security standards applied in a third country are equivalent to Community standards should be included in global aviation agreements between the Community and a third country in accordance with Article 300 of the Treaty in order to advance the goal of "one-stop security" for all flights between the European Union and third countries .

Des accords reconnaissant que les normes de sûreté appliquées dans un pays tiers sont équivalentes aux normes communautaires devraient être inclus dans les accords généraux sur l'aviation conclus entre la Communauté et un pays tiers, conformément à l'article 300 du traité, de façon à promouvoir l'objectif du "point de sûreté unique" pour tous les vols entre l'Union européenne et les pays tiers.


Agreements recognising that the security standards applied in a third country are equivalent to Community standards should be included in global aviation agreements between the Community and a third country in accordance with Article 300 of the Treaty in order to advance the goal of "one-stop security" for all flights between the European Union and third countries.

Des accords reconnaissant que les normes de sûreté appliquées dans un pays tiers sont équivalentes aux normes communautaires doivent être inclus dans les accords généraux sur l'aviation conclus entre la Communauté et un pays tiers, conformément à l’article 300 du traité, de façon à promouvoir l'objectif du "contrôle de sûreté unique" pour tous les vols entre l'Union européenne et les pays tiers.


There is an important role for the international community in advancing the cause of peace and restoring some order to a situation that so clearly threatens the security of the region.

La communauté internationale a un rôle important à jouer pour promouvoir la cause de la paix et le rétablissement de l'ordre dans un contexte où la sécurité de la région est clairement menacée.


The basis for humanitarian intervention in Sudan and in countries where gross human rights abuses have taken place, such as in Rwanda, Kosovo, and Afghanistan, should come, I believe, from the concept of the responsibility to protect, a concept supported by the Canadian government, a concept that involves a rethinking of the traditional notion of state sovereignty, a concept that advances the idea that states are responsible for the protection and security of their own citizens, a concept that also advances the principle that when sta ...[+++]

Les interventions humanitaires au Soudan et dans les pays où il y a eu de graves violations des droits de la personne comme au Rwanda, au Kosovo et en Afghanistan devraient, selon moi, reposer sur le principe de la responsabilité de protéger, un principe auquel souscrit le gouvernement canadien et qui oblige à repenser la notion traditionnelle de la souveraineté des États. Selon ce principe, les États ont la responsabilité de protéger leurs propres citoyens et d'assurer leur sécurité, et lorsqu'ils ne peuvent pas ou ne veulent pas assurer cette protection et cette sécurité, le principe traditionnel de la non-intervention dans les affaire ...[+++]


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