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Airport safety officer
Airport safety supervisor
Aviation safety officer
Aviation security officer
Company Aviation Safety Management Program
Company Aviation Safety Officer
Company Aviation Safety Officer Course

Translation of "Company Aviation Safety Officer " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Company Aviation Safety Officer

agent de la sécurité aérienne de compagnie [ CASO | agente de la sécurité aérienne de compagnie ]


Company Aviation Safety Officer Course

cours de spécialiste de la sécurité aérienne


airport safety officer | aviation security officer | airport safety supervisor | aviation safety officer

agent de sûreté aérienne | agent de sûreté aérienne/agente de sûreté aérienne | agente de sûreté aérienne


Company Aviation Safety Management Program

Programme de gestion de la sécurité aérienne de compagnie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- those empowered to adopt individual decisions which are legally binding on third parties (cf. Office for Harmonisation in the Internal Market, Community Plant Variety Office and the European Aviation Safety Agency).

- les agences dotées du pouvoir d'adopter des décisions individuelles, qui produisent des effets juridiques contraignants à l'égard des tiers (voir l'Office de l'harmonisation du marché intérieur, l'Office communautaire des variétés végétales et l'Agence européenne de la sécurité aérienne).


Boards of appeal - Provision should be made in decision-making agencies' internal organisation for boards of appeal to deal with any complaints by third parties arising from decisions they adopt, as is already the case with the Office for Harmonisation in the Internal Market, the Community Plant Variety Office and the European Aviation Safety Agency.

Chambres de recours - Dans la mesure où les décisions adoptées par les agences décisionnelles peuvent faire grief à des tiers, des chambres de recours devraient être prévues dans l'organisation interne de ces agences, comme c'est déjà le cas pour l'Office de l'harmonisation du marché intérieur, l'Office communautaire des variétés végétales et l'Agence européenne pour la sécurité aérienne.


On the other hand, the airlines Med-View (Nigeria), Mustique Airways (St. Vincent and the Grenadines), Aviation Company Urga (Ukraine) and Air Zimbabwe (Zimbabwe) were added to the list due to unaddressed safety deficiencies that were detected by the European Aviation Safety Agency during the assessment for a third country operator authorisation.

En revanche, les compagnies Med-View (Nigeria), Mustique Airways (Saint-Vincent-et-les-Grenadines), Aviation Company Urga (Ukraine) et Air Zimbabwe (Zimbabwe) ont été ajoutées à la liste, étant donné que les lacunes en matière de sécurité décelées par l'Agence européenne de la sécurité aérienne dans le cadre de son évaluation des demandes d'autorisation d'exploitant de pays tiers présentées par ces compagnies n'avaient pas été comblées.


174 airlines certified in 16 states[1], due to a lack of safety oversight by the aviation authorities from these states. Seven individual airlines, based on safety concerns with regard to these airlines themselves: Iran Aseman Airlines (Iran), Iraqi Airways (Iraq) and Blue Wing Airlines (Suriname), Med-View Airlines (Nigeria), Mustique Airways (St Vincent and the Grenadines), Aviation Company Urga (Ukraine) and Air Zimbabwe (Zimbab ...[+++]

174 compagnies aériennes certifiées dans 16 pays[1], en raison d'un manque de supervision de la sécurité par les autorités de l'aviation de ces pays; sept compagnies, en raison de préoccupations en matière de sécurité concernant les compagnies elles-mêmes: Iran Aseman Airlines (Iran), Iraqi Airways (Iraq), Blue Wing Airlines (Suriname), Med-View Airlines (Nigeria), Mustique Airways (Saint-Vincent-et-les-Grenadines), Aviation Company Urga (Ukraine) et Air Zimbabwe (Zimbabwe).


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for organisations providing ATM/air navigation services in the airspace of the territory to which the Treaty applies and having their principal place of operation and, if any, their registered office located outside the territory subject to the provisions of the Treaty, the European Aviation Safety Agency (‘the Agency’).

pour les organismes prestataires de services de gestion du trafic aérien/services de navigation aérienne à l’intérieur de l’espace aérien du territoire auquel s’applique le traité et dont le principal établissement et, le cas échéant, le siège social sont situés en dehors du territoire soumis aux dispositions du traité, l’Agence européenne de la sécurité aérienne («l’Agence»).


On adopting Regulation (EC) No 1592/2002, laying down common rules in relation to airworthiness and establishing the European Aviation Safety Agency, it was agreed that an optimum and uniform level of safety could only be secured by extending the scope of this text and, therefore, extending the powers of the European Aviation Safety Agency to air operations, pilots’ licences and safety of airline companies in third countries: this is the purpose of the ...[+++]

En approuvant le règlement (CE) n° 1592/2002, qui instaure des règles communes en matière de navigabilité des aéronefs et institue l'Agence européenne de sécurité aérienne, il avait été convenu qu'un niveau optimal et uniforme de sécurité ne pourrait être atteint qu'en étendant le champ d'application de ce texte et, donc, en étendant les compétences de l'Agence européenne de sécurité aérienne aux opérations aériennes, aux licences de pilote et également à la sécurité des compagnies aériennes des pays tiers: c'est bien l'objet de la mo ...[+++]


The Commission has continuously taken actions to improve aviation safety; it has regularly published a black list of companies that do not meet the safety standards imposed by the European Union.

La Commission n'a cessé d'agir pour améliorer la sécurité aérienne; elle a régulièrement publié la liste noire des compagnies qui ne répondent pas aux normes de sécurité imposées par l'Union européenne.


on the proposal for a regulation of the European Parliament and of the Council amending Regulation (EC) No 1592/2002 as regards the term of office of the Executive Director and the Directors of the European Aviation Safety Agency

sur la proposition de règlement du Parlement européen et du Conseil modifiant le règlement (CE) n° 1592/2002 en ce qui concerne le mandat du directeur exécutif et des directeurs de l'Agence européenne de la sécurité aérienne


Proposal for a regulation of the European Parliament and of the Council amending Regulation (EC) No 1592/2002 as regards the term of office of the Executive Director and the Directors of the European Aviation Safety Agency

Proposition de règlement du Parlement européen et du Conseil modifiant le règlement (CE) n° 1592/2002 en ce qui concerne le mandat du directeur exécutif et des directeurs de l'Agence européenne de la sécurité aérienne


The airline disaster at Sharm el-Sheikh, where a Boeing 737 belonging to the company Flash Airlines crashed into the Red Sea killing 148 people, underlines the urgent need to address the issue of aviation safety.

La catastrophe aérienne de Charm el-Cheikh, où un Boeing 737 de la compagnie Flash Airlines s'est écrasé en mer Rouge faisant 148 morts, souligne l'urgence avec laquelle se pose la question de la sécurité aérienne.




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Date index: 2024-03-02
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