Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assemble playlist
Banner
Banner headline
Banner line
Compose headlines
Compose playlist
Compose playlists
Composer
Composing playlist
Create headlines
Front page headline
Front page title
Full title
HHC
HHG
HTF Plus
HTF+
Heading
Headline
Headline Goal Task Force Plus
Headline Task Force Plus
Headliner
Headlining
Helsinki Headline Catalogue
Helsinki Headline Goal
Helsinki Headline Goal Catalogue
Hit the headlines
Main headline
Military headline goal
Singer-songwriter
Sound track composer
Theatre music composer
Write headline
Write headlines

Translation of "Compose headlines " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
create headlines | write headline | compose headlines | write headlines

rédiger des titres


front page title | headline | main headline | banner | banner line | banner headline | full title

manchette | gros titre | grand titre


Helsinki Headline Catalogue | Helsinki Headline Goal Catalogue | HHC [Abbr.]

catalogue de l'objectif d'Helsinki | HHC [Abbr.]


Helsinki Headline Goal | military headline goal | HHG [Abbr.]

objectif global militaire


Headline Goal Task Force Plus | Headline Task Force Plus | HTF Plus [Abbr.] | HTF+ [Abbr.]

HTF plus [Abbr.] | HTF+ [Abbr.]


headline | heading | front page headline

titre | gros titre


headlining | headliner

garniture de toit | garniture de pavillon | garnissage de pavillon


singer-songwriter | sound track composer | composer | theatre music composer

auteur-compositeur | compositeur | compositeur/compositrice | compositrice


assemble playlist | composing playlist | compose playlist | compose playlists

composer une liste de chansons | composer une playlist


hit the headlines

paraître en gros titres en première page
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
22. Recalls that the 3 % of GDP RD target is composed of a 2 % (private) and 1 % (public expenditure) share; notes that there are still particular shortcomings in the field of private research spending which can only be overcome by adapting the regulatory environment for companies, including SMEs; supports in particular the Commission’s work on developing a new headline indicator based on the service delivery of innovation as this would be more informative than measuring performance against numerical targets;

22. rappelle que l'objectif de 3 % du PIB destiné à la recherche et au développement est composé de 2 % de dépenses privées et d'1 % de dépenses publiques; note que d'importantes lacunes demeurent dans le domaine des investissements privés dans la recherche et que ces lacunes ne pourront être surmontées qu'en adaptant l'environnement réglementaire aux entreprises, y compris aux PME; soutient notamment le travail de la Commission visant à élaborer un nouvel indicateur clé basé sur le service d'innovation, qui serait plus instructif qu'une évaluation des performances en fonction d'objectifs chiffrés;


18. Recalls that the 3%-of-GDP RD target is composed of a 2% (private) and 1% (public expenditure) share; notes that there are still particular shortcomings in the field of private research spending which can only be overcome by adapting the regulatory environment for companies, including SMEs; supports in particular the Commission's work to develop a new headline indicator based on real innovation performance, as this would be more informative than measuring performance against numerical targets;

18. rappelle que l'objectif de 3 % du PIB pour la RD s'entend comme une contribution de 2 % du secteur privé et une contribution de 1 % du secteur public; observe que les dépenses de recherche du secteur privé présentent encore de notables déficiences, auxquelles il ne peut être remédié que par une adaptation de l'environnement réglementaire des entreprises, notamment des PME; soutient, en particulier, la Commission dans ses efforts pour mettre au point un nouvel indicateur clef fondé sur les résultats en termes d'innovation réelle, lequel serait plus parlant que la mesure des résultats par rapport à des objectifs chiffrés;


25. Calls on the Council to examine options for the setting-up of an integrated civil-military "Human Security Response Force" to carry out human security operations, composed of about 15 000 personnel, of whom at least one third would be civilian specialists (such as police officers, human rights monitors, development and humanitarian specialists and administrators); considers that the Force, building on already existing ESDP structures, could be drawn from dedicated troops and civilian capabilities already made available by Member States (such as the capabilities made available under the military and civilian ...[+++]

25. invite le Conseil à examiner les options en ce qui concerne la création d'une "force de riposte pour la sécurité humaine" intégrée civile et militaire,, qui serait chargée d'opérations de sécurité humaine et composée de quelque 15 000 membres, dont un tiers au moins seraient des spécialistes civils (notamment des officiers de police, des observateurs des droits de l'homme, des spécialistes et administrateurs du développement et de l'action humanitaire); considère qu'une telle force, faisant fond sur des structures préexistantes de la PESD, pourrait être constituée en puisant dans les troupes spécialisées et les capacités civiles déj ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'Compose headlines' ->

Date index: 2022-05-28
w