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CFC
Capital consumption
Consumer's capital
Consumption capital
Consumption categorie
Consumption component
Consumption of controlled drugs
Consumption of energy
Consumption of fixed capital
Consumption of narcotic substances
Consumption of narcotics
Consumption of power
Consumption per capita
Consumption per head
Energy consumption
Fixed capital consumption
Overall consumption
Possession for personal use
Power consumption
Simple use

Translation of "Consumption capital " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
consumer's capital [ consumption capital ]

compte créditeur des biens de la consommation


fixed capital consumption | consumption of fixed capital | CFC

consommation de capital fixe


consumption of fixed capital

consommation de capital fixe




energy consumption | consumption of energy | power consumption | consumption of power

consommation d'énergie


consumption per head | consumption per capita | overall consumption

consommation par habitant


consumption of narcotics | consumption of narcotic substances | consumption of controlled drugs

consommation de stupéfiants | consommation de drogues | consommation de drogue | usage de stupéfiants




consumption component | consumption categorie

catégorie de consommation


possession for personal use (1) | possession for personal consumption (2) simple consumption (3) | simple use (4)

simple consommation
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Providing the tools and services to consumers to control energy consumption that allow them to compare the (capital) costs of investments in energy efficiency with the (operational) costs for energy consumption.

fournir aux consommateurs des outils et des services de contrôle de la consommation d'énergie pour les aider à comparer les coûts des investissements dans l'efficacité énergétique (coût en capital) avec les coûts de la consommation d'énergie (coûts opérationnels).


During the period 1970-1999, effective taxation on labour has increased while taxes on both capital and consumption have remained broadly stable.

De 1970 à 1999, l’imposition effective du travail a augmenté, tandis que celle du capital et de la consommation est globalement restée stable.


In the High Renewables scenario, which implies a 97% share for renewable sources in electricity consumption, the modelled electricity prices continue to rise but at a decelerated rate - due to high capital costs and assumptions about high needs for balancing capacity, storage and grid investments in this "near 100% RES power" scenario.

Dans le scénario «part élevée de SER», qui suppose une part de 97 % de sources renouvelables dans la consommation d'électricité, les prix de l'électricité modélisés continuent d'augmenter mais à un rythme moindre – en raison de coûts de capital élevés et des hypothèses de ce scénario «part d'électricité à base de SER voisine de 100 %» tablant sur des besoins d'investissement importants dans les capacités d'équilibrage, le stockage et les réseaux.


This is especially relevant in capital intensive industries with complex assembly methods such as the production and assembly of modern aircraft which involves the whole spectrum of manufacturing technologies from the simulation and programming of robotic assembly lines to reducing energy and materials consumption.

Ils présentent une utilité particulière dans les industries à forte intensité de capitaux qui sont caractérisées par des méthodes de montage complexes, telles que la production et le montage d’avions modernes, qui impliquent toute la gamme des technologies de fabrication, allant de la simulation et la programmation de chaînes de montage robotisées à la réduction de la consommation d’énergie et de matériaux.


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90. Notes the importance of reducing taxation on labour, especially by low-paid and low-skilled workers, the long-term unemployed and other vulnerable groups, while ensuring the long-range sustainability of public pension systems; calls on the Member States to shift taxes from labour to consumption, capital and environmental taxes, while paying due regard to potential redistributive effects;

90. souligne l'importance de baisser la taxation sur le travail, en particulier des travailleurs à bas salaires et peu qualifiés, des chômeurs de longue durée et des autres groupes vulnérables, tout en garantissant la durabilité à long terme des systèmes publics de retraite; demande aux États membres de réduire la charge fiscale du travail en faveur d'une fiscalité de la consommation, du capital et des atteintes à l'environnement tout en tenant dûment compte des effets redistributifs possibles;


90. Notes the importance of reducing taxation on labour, especially by low-paid and low-skilled workers, the long-term unemployed and other vulnerable groups, while ensuring the long-range sustainability of public pension systems; calls on the Member States to shift taxes from labour to consumption, capital and environmental taxes, while paying due regard to potential redistributive effects;

90. souligne l'importance de baisser la taxation sur le travail, en particulier des travailleurs à bas salaires et peu qualifiés, des chômeurs de longue durée et des autres groupes vulnérables, tout en garantissant la durabilité à long terme des systèmes publics de retraite; demande aux États membres de réduire la charge fiscale du travail en faveur d'une fiscalité de la consommation, du capital et des atteintes à l'environnement tout en tenant dûment compte des effets redistributifs possibles;


91. Notes the importance of reducing taxation on labour, especially by low-paid and low-skilled workers, the long-term unemployed and other vulnerable groups, while ensuring the long-range sustainability of public pension systems; calls on the Member States to shift taxes from labour to consumption, capital and environmental taxes, while paying due regard to potential redistributive effects;

91. souligne l'importance de baisser la taxation sur le travail, en particulier des travailleurs à bas salaires et peu qualifiés, des chômeurs de longue durée et des autres groupes vulnérables, tout en garantissant la durabilité à long terme des systèmes publics de retraite; demande aux États membres de réduire la charge fiscale du travail en faveur d'une fiscalité de la consommation, du capital et des atteintes à l'environnement tout en tenant dûment compte des effets redistributifs possibles;


C. whereas Commission studies have concluded that fully integrated financial markets could, in the medium to long term, lower the cost of capital for EU companies by about 0.5 percentage points; lead to an increase in GDP of 1.1% and a 6% increase in the level of investment; as well as a 0.8% increase in private consumption; and increase the level of employment by 0.5%; whereas if EU companies would have the same access to finance and especially risk capital as US companies, it is estimated that value-added growth in EU manufactur ...[+++]

C. considérant que les études de la Commission ont conclu que des marchés financiers pleinement intégrés pourraient, à moyen ou long terme, abaisser le coût des capitaux pour les entreprises européennes d'environ 0,5 %; conduire à une augmentation du PIB de 1,1 % et à une augmentation du 6 % du niveau des investissements ainsi qu'à une augmentation de 0,8 % de la consommation privée; augmenter le niveau d'emploi de 0,5 %; considérant que si les entreprises de l'UE avaient le même accès au financement et en particulier au capital risque que les soci ...[+++]


‘Cost of a product’ shall mean the addition of total purchases of goods and services plus personnel costs plus the consumption of fixed capital, at the level of the business, as defined in Article 11.

On entend par «coût d'un produit» l'addition de la totalité des achats de biens et services et des dépenses de personnel, augmentée de la consommation de capital fixe au niveau de l'entreprise, définie à l'article 11.


We talk about changing production and consumption standards, we talk about eradicating poverty, we talk about mainstreaming the environment in all policies, in farming, fisheries, industry, energy, tourism, water and air policies, but we have no objectives, timetables, indicators to tell us if we have reached our targets, mechanisms, capital, and the means to move and control the use of resources.

Nous parlons de changement des modèles de production et de consommation, d’éradication de la pauvreté, d’intégration de l’environnement dans toutes les politiques, dans l’agriculture, la pêche, l’industrie, l’énergie, le tourisme, l’eau, l’air, mais ce qui manque, ce sont les objectifs, les calendriers, les indicateurs qui montrent si nous avons atteint nos objectifs, ce sont les moyens, les capitaux, les transferts de ressources, le contrôle de l’utilisation des ressources.




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'Consumption capital' ->

Date index: 2020-12-30
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