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Business creator
Business founder
Credit required for launching a farm business
Credit required for starting a business
Entrepreneur
Entrepreneurial possibility
Firm-creating entrepreneur
Leave of absence to start a business
Possibility of business creation
Possibility of entrepreneurship
Possibility to start a business
Promoter of a new business
Start-up creator
Startuper

Translation of "Credit required for starting a business " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
credit required for starting a business

crédit de démarrage


possibility of entrepreneurship | possibility to start a business | possibility of business creation | entrepreneurial possibility

possibilité de création d'entreprise | possibilité de créer une entreprise | possibiilté de fonder une entreprise | possibilité entrepreneuriale


Starting a Business in Canada: a guide for new Canadians

Établir une entreprise au Canada : un guide pour les néo-canadiens


Starting a Business in Canada: A Guide for New Canadians

Établir une entreprise au Canada : un guide pour les néo-Canadiens


Connections: An immigrants' guide to starting a business in Nova Scotia

Contacts : Guide à l'intention des immigrants désireux de lancer une entreprise en Nouvelle-Écosse


leave of absence to start a business

congé pour création d'entreprise | congé création d'entreprise | congé création


credit required for launching a farm business

crédit de démarrage


entrepreneur | business founder | business creator | startuper | start-up creator | firm-creating entrepreneur | promoter of a new business

créateur d'entreprise | créatrice d'entreprise | fondateur d'entreprise | fondatrice d'entreprise | entrepreneur | entrepreneuse | entrepreneure | créateur de start-up | startuper | femme entrepreneur | femme entrepreneuse | femme entrepreneure
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Member States have substantially improved the business environment for SMEs, taking inspiration from best practice exchanged in the context of the European Charter for Small Enterprises endorsed in Feira in 2000 and by implementing the 2006 Spring European Council conclusions, e.g. by introducing one-stop shops for company registration and reducing the time and costs required to start a business.

Les États membres ont sensiblement amélioré l’environnement commercial des PME, en s’inspirant des meilleures pratiques échangées dans le contexte de la Charte européenne des petites et moyennes entreprises, approuvée à Feira en 2000, et en mettant en œuvre les conclusions du Conseil européen du printemps 2006, par exemple en créant des guichets uniques pour l’enregistrement des entreprises et en réduisant les délais et le coût de la constitution d’une société.


The implementation of Sapard started only mid–2002 and faced serious difficulties, mainly related to the lack of administrative capacity and credits for farms or rural businesses.

La mise en œuvre de SAPARD n'a démarré qu'au milieu de l'année 2002 et a rencontré de graves difficultés, liées principalement à la faiblesse de la capacité administrative et à la rareté des crédits accordés aux exploitations agricoles et aux entreprises rurales.


43. Regrets that stringent requirements still apply in some Member States for business start-ups; calls on the Commission to ensure that Member States shorten to one month the time taken to grant the licences and other permits required to start a business;

43. regrette que certains États membres continuent de soumettre la création d'entreprises à des contraintes strictes; invite la Commission à veiller à ce que les États membres réduisent à un mois le délai pour l'octroi des licences et autres autorisations nécessaires à la création d'une entreprise;


43. Regrets that stringent requirements still apply in some Member States for business start-ups; calls on the Commission to ensure that Member States shorten to one month the time taken to grant the licences and other permits required to start a business;

43. regrette que certains États membres continuent de soumettre la création d'entreprises à des contraintes strictes; invite la Commission à veiller à ce que les États membres réduisent à un mois le délai pour l'octroi des licences et autres autorisations nécessaires à la création d'une entreprise;


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23. Stresses the need to ease existing administrative and financial requirements when starting and managing businesses, through the simplification of procedures, easier access to credit, venture capital and microfinance for start-ups, guaranteed high-speed internet access, multidisciplinary tailor-made counselling, the introduction of incentive measures for entrepreneurs employing young unemployed when possible; underlines the importance of microfinance and the EU Employm ...[+++]

23. souligne la nécessité d'assouplir les conditions administratives et financières applicables à la création et à la gestion d'entreprises, par la simplification des procédures, un accès plus aisé des jeunes entreprises au crédit, au capital-risque et au microfinancement, un accès garanti à l'internet à haut débit, des conseils multidisciplinaires personnalisés et la mise en place de mesures d'incitation pour les entrepreneurs qui emploient des jeunes dans la mesure du possible; estime que l ...[+++]


24. Stresses the need to ease existing administrative and financial requirements when starting and managing businesses, through the simplification of procedures, easier access to credit, venture capital and microfinance for start-ups, guaranteed high-speed internet access, multidisciplinary tailor-made counselling, the introduction of incentive measures for entrepreneurs employing young unemployed when possible; underlines the importance of microfinance and the EU Employm ...[+++]

24. souligne la nécessité d'assouplir les conditions administratives et financières applicables à la création et à la gestion d'entreprises, par la simplification des procédures, un accès plus aisé des jeunes entreprises au crédit, au capital-risque et au microfinancement, un accès garanti à l'internet à haut débit, des conseils multidisciplinaires personnalisés et la mise en place de mesures d'incitation pour les entrepreneurs qui emploient des jeunes dans la mesure du possible; estime que l ...[+++]


The credit intermediary may start business one month after the date on which he was informed by the competent authorities of the home Member State of the notification referred to in the second subparagraph.

L’intermédiaire de crédit peut commencer son activité un mois après la date à laquelle il a été informé par les autorités compétentes de l’État membre d’origine de la notification visée au deuxième alinéa.


– (RO) Improving access to micro-credit enabling small entrepreneurs, the unemployed and the disadvantaged who are keen to start up their own business and do not have access to traditional banking credit instruments to develop a business, combined with the recent decision to reduce VAT for certain services, are solutions which the European Union is providing to Member S ...[+++]

– (RO) L’amélioration de l’accès au microcrédit pour les petits entrepreneurs, les sans-emploi et les personnes défavorisées désireuses de monter leur propre entreprise mais qui n’ont pas accès aux instruments de crédit bancaire traditionnels, conjuguée à la récente décision de réduire la TVA pour certains services, sont des solutions mises à la disposition des États membres par l’Union européenne pour les aider à surmonter la crise.


The ESF can quickly intervene to ease transitions by providing specialised training, personal job counselling, apprenticeship, subsidised employment as well as grants and small credits for self-employment and business start-ups.

Le FSE peut intervenir rapidement afin de faciliter les périodes de transition en soutenant une formation spécialisée, un accompagnement personnalisé, un programme d'apprentissage, un emploi subventionné ainsi que des aides et de petits crédits destinés aux travailleurs indépendants et aux jeunes pousses ( start-ups ).


These deficiencies are accentuated by the rarity of networks or geographic concentrations of high-technology SMEs and by a legal and regulatory environment (intellectual property rules, administrative requirements for starting a company) scarcely conducive to innovation and business start-ups.

Cette pénurie est accentuée par la rareté des réseaux ou concentrations géographiques de PME de haute technologie et par un environnement juridique et réglementaire (règles en matière de propriété intellectuelle et exigences administratives lors de la création d'entreprises) peu favorable à l'innovation et à la création d'entreprises.




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Date index: 2023-12-06
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