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Cash debt coverage ratio
Current cash debt coverage ratio
DSR
Debt service coverage
Debt service coverage ratios
Debt service ratio
Debt-service coverage
GDS ratio
Gross debt service ratio
Operating cash flow to current liabilities
Operating cash flow to total liabilities

Translation of "Debt service coverage ratios " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
debt service coverage ratios

ratios de couverture du service de la dette


debt-service coverage

couverture du service de la dette


debt service coverage [ debt-service coverage ]

couverture du service de la dette


current cash debt coverage ratio [ operating cash flow to current liabilities ]

ratio de couverture des passifs à court terme par les flux [ flux de trésorerie d'exploitation/passif à court terme ]


cash debt coverage ratio | operating cash flow to total liabilities

ratio de couverture des passifs par les flux | flux de trésorerie d'exploitation/passif total


current cash debt coverage ratio | operating cash flow to current liabilities

ratio de couverture des passifs à court terme par les flux | flux de trésorerie d'exploitation/passif à court terme


GDS ratio | gross debt service ratio

indice de mensualités brutes




debt service ratio | DSR [Abbr.]

coefficient du service de la dette | ratio du service de la dette
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
As a result, Implementing Decision 2013/463/EU should be updated in the areas of financial sector reform, fiscal policy and structural reforms, in particular with regard to (i) the design of a communication strategy by a joint Central Bank of Cyprus (CBC) and Ministry of Finance task force on the roadmap for the relaxation of the capital controls and on the implementation of the banking sector strategy; (ii) the timely reporting of banks’ estimates of the potential impact of the newly introduced and upcoming Union rules on capital requirements and non-performing loans (NPLs) on capital, profitability and coverage ratio; ( ...[+++]iii) the establishment of a task force to assess the magnitude of registered but untitled land sales contracts, and to provide recommendations on this issue; (iv) the reform of corporate and personal insolvency procedures; (v) the review of the Civil Procedure Code and Court Rules to ensure a smooth and effective functioning of the revised foreclosure and insolvency frameworks; (vi) a revision of the primary deficit target for 2014 to 1,8 % of GDP; (vii) the implementation of a first stage of the National Health System (NHS), having first defined and adopted a full roadmap to NHS; (viii) the revision of policies on pricing and reimbursement of medical goods and services, including those related to pharmaceutical expenditure; (ix) the establishment of a Privatisation Unit; (x) the presentation of an action plan for addressing the shortcoming identified in Phase 2 of the peer review by the Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD) Global Forum on Transparency and Exchange of Information for Tax Purposes; (xi) the development of a growth strategy based on Cyprus’ competitive advantages to help the Cypriot authorities to kick-starting the economy.

En conséquence, la décision d’exécution 2013/463/UE devrait être mise à jour dans les domaines de la réforme du secteur financier, de la politique budgétaire et des réformes structurelles, notamment en ce qui concerne: i) l’élaboration d’une stratégie de communication par un groupe de travail de la banque centrale de Chypre (BCC) et du ministère des finances concernant la feuille de route pour l’assouplissement des contrôles sur les capitaux et la mise en œuvre de la stratégie du secteur bancaire; ii) la notification en temps utile des estimations des banques concernant l’impact potentiel des règles récemment introduites et à venir de l’Union en matière de fonds propres et de prêts non productifs sur le capital, la rentabilité et l ...[+++]


This is broadly in line with the Commission services’ forecast of a debt-to-GDP ratio of 82,2 % in 2012 and 80,7 % in 2013, which does not consider potential gains from the winding-up of ‘bad banks’.

Ces chiffres correspondent globalement aux prévisions des services de la Commission, selon lesquelles le ratio de la dette au PIB serait de 82,2 % en 2012 et 80,7 % en 2013, sans tenir compte des gains potentiels provenant de la liquidation de structures de défaisance.


Now, on serviceability, obviously the world is concerned with the U.S. debt, but comparing our debt and/or GDP ratio to debt, and the debt-to-equity or debt-to-GDP ratios around the world among G-7 countries Your question, please. where would Canada be relative to the U.S. and the rest of the G-7?

Ensuite, au sujet du service de la dette, manifestement le monde se préoccupe de la dette américaine, mais en comparant notre dette et notre ratio dette-PIB et les ratios d'endettement ou dette-PIB dans les pays du G7, partout dans le monde. Votre question, s'il vous plaît.


Rating action of any kind would be unlikely, unless the BWBA were to receive official notice of the government’s intent to disallow or limit the magnitude of a toll increase proposed by the BWBA or force a reduction to existing tolls without any mitigating policy initiatives and we were to judge that such a constraint stood a reasonable chance of materially affecting the BWBA’s debt service coverage ratios.

Des changements de cote seraient peu probables, à moins que le gouvernement informe officiellement l'Administration de son intention de rejeter ou de limiter l'augmentation qu'elle proposerait aux droits de péage, ou encore de la forcer à réduire les droits de péage actuels sans mesure d'atténuation, et que nous jugions que cette décision risque de façon raisonnable d'avoir une incidence sur la capacité de l'Administration de rembourser ses dettes.


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However, according to the Commission services’ January 2009 interim forecast, the general government debt-to-GDP ratio is projected to increase significantly reaching 53 % in 2010.

Toutefois, selon les prévisions intermédiaires de janvier 2009 des services de la Commission, le ratio dette publique/PIB devrait augmenter de manière significative et atteindre 53 % en 2010.


The EU guarantee would not eliminate the risk for senior lenders, but it would offer greater debt service coverage for the senior tranche and thus boost the creditworthiness of the projects.

La garantie de l'UE n'éliminerait pas le risque pour les créanciers privilégiés, mais elle offrirait une meilleure couverture du service de la dette pour la tranche privilégiée et renforcerait ainsi la capacité d'emprunt des opérateurs des projets.


In view of these developments and the Commission services' Spring 2007 Forecast, the Commission considers that the excessive deficit has been corrected with a credible and sustainable reduction of the budget deficit below 3% of GDP and the debt-to-GDP ratio diminishing towards the reference value of 60%.

Compte tenu de cette évolution et des prévisions du printemps 2007 des services de la Commission, cette dernière estime que le déficit excessif a été corrigé au moyen d'une réduction crédible et durable du déficit budgétaire sous le seuil de 3 % du PIB et que le taux d'endettement diminue en direction de la valeur de référence de 60 % du PIB.


Moreover, the projected debt figures for the years 2005 to 2007, contained in the June 2005 stability programme update, and broadly in line with the debt projections of the Commission services Spring 2005 forecast, suggest a further sharp increase in the debt ratio up to a peak of just below 68 % in 2007.

De plus, les objectifs en matière de dette des années 2005 à 2007 que contient le programme de stabilité actualisé de juin 2005, qui sont globalement semblables aux projections d’évolution de la dette des prévisions du printemps 2005 des services de la Commission, laissent anticiper une nouvelle et vive hausse du ratio de la dette, lequel culminerait juste en dessous de 68 % en 2007.


He appears to be happy with it now because the debt-to-GDP ratio has gone down a little, from 63 per cent to 60 per cent, and the debt-servicing ratio in the budget has fallen from 30 per cent to 27 per cent. It is obvious that Canadians' efforts for one year will lead to this kind of result, by simple growth of the GDP.

Le ministre est content, semble-t-il, maintenant parce que le ratio de la dette au PIB baisse un peu (60 p. 100 au lieu de 63 p. 100) ou que le ratio des frais de service au budget baisse de 30 p. 100 à 27 p. 100. C'est évident que l'effort des Canadiens durant une année conduit à ce genre de résultats, pas la simple croissance du produit intérieur brut.


Exit strategies need to be found for countries with particularly high levels of multilateral debt, but with good track records The IMF and World Bank should take the lead in developing a comprehensive multilateral approach to assist countries with multilateral debt and debt- service ratios above prudent levels in addressing their debt burdens, through the flexible implementation of existing instruments, and new mechanisms where necessary Thought should be given to the mobilisation of existing IMF resources [throug ...[+++]

Il conviendrait de mettre au point des stratégies de dégagement à l'intention des pays dont la dette multilatérale est particulièrement élevée, mais dont les antécédents sont bons Le FMI et la Banque mondiale devraient faire preuve d'initiative et élaborer une approche multilatérale globale pour venir en aide aux pays dont la dette multilatérale et le ratio d'endettement atteignent des niveaux inquiétants, en s'attaquant au fardeau de leurs dettes par ...[+++]




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'Debt service coverage ratios' ->

Date index: 2021-07-27
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