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DEE
Department for Education and Employment
Department of Advanced Education and Employment
Department of Education
Department of work and pensions manager
DfEE
Director of Education
EAER
GS-EAER
General Secretariat EAER
Head of the Department of Education
Jobcentre manager
National careers service manager
Public employment service manager
Saskatchewan Education

Translation of "Department for Education and Employment " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Department for Education and Employment | DEE [Abbr.] | DfEE [Abbr.]

Ministère de l'éducation nationale et de l'emploi


Department of Post-Secondary Education and Skills Training [ Saskatchewan Post-Secondary Education and Skills Training | Saskatchewan Education, Training and Employment | Saskatchewan Education | Department of Education ]

Department of Post-Secondary Education and Skills Training [ Saskatchewan Post-Secondary Education and Skills Training | Saskatchewan Education, Training and Employment | Saskatchewan Education | Department of Education ]


Ministry of Advanced Education, Employment and Labour [ Department of Advanced Education and Employment ]

Ministry of Advanced Education, Employment and Labour [ Ministère de l'Enseignement supérieur, de l'Emploi et du Travail | Department of Advanced Education and Employment | Ministère de l'Enseignement supérieur et de l'Emploi ]


Department of Education, Culture and Employment

ministère de l'Éducation, de la Culture et de la Formation


Minister of State at the Department of Health, at the Department of Education and at the Department of Justice

ministre adjoint aux ministères de la santé, de l'éducation et de la justice


Minister of State at the Department of Education with special responsibility for Youth and Sport and at the Department of the Environment with special responsibility for Local Government Reform and urban traffic management

ministre adjoint au ministère de l'éducation, chargé de la jeunesse et des sports, et au ministère de l'environnement, chargé de la réforme des administrations locales et de la gestion du trafic urbain


Head of the Department of Education | Director of Education

président du Département de l'instruction publique (1) | chef du Département de l'éducation (2) | chef du Département de l'instruction publique et des affaires culturelles (3) | chef du Département de la formation et de la jeunesse (4) | chef du Département de l'éducation, de la culture et du sport (5) | directeur de l'instruction publique (6) | directeur de l'instruction publique et des affaires culturelles (7)


Federal Department of Economic Affairs, Education and Research [ EAER ]

Département fédéral de l'économie, de la formation et de la recherche [ DEFR ]


General Secretariat of the Federal Department of Economic Affairs, Education and Research | General Secretariat EAER [ GS-EAER ]

Secrétariat général du Département fédéral de l'économie, de la formation et de la recherche | Secrétariat général DEFR [ SG-DEFR ]


department of work and pensions manager | jobcentre manager | national careers service manager | public employment service manager

directrice d'agence publique pour l'emploi | directeur d'agence publique pour l'emploi | directeur d'agence publique pour l'emploi/directrice d'agence publique pour l'emploi
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Examples in the field of housing Belgium - In January 2013, 38 mediators/bridge figures (i.e. intercultural mediators), neighbourhood stewards, project leaders, and consultants worked in the Region of Brussels Capital and the Flanders Region (employed by the Public Centres for Social Welfare, Department of Education, Employment Agency, Police, Integration Services or local NGOs) to gain the support of both Roma and non Roma for housing interventions.

Exemples dans le domaine du logement Belgique - En janvier 2013, 38 médiateurs/personnes habilitées à faire le pont entre les communautés (médiateurs interculturels), «stewards de quartier», chefs de projets et consultants ont travaillé dans la région Bruxelles-Capitale et dans la région flamande (embauchés par les centres publics d’aide sociale, le ministère de l’éducation, l’agence pour l’emploi, la police, les services d’intégration ou des ONG locales) en vue de s’assurer le soutien des Roms et non-Roms pour des interventions en m ...[+++]


Within the Equality Pillar the Monitoring Committee approved a transfer of funds from the Department of Education and Science to the Department of Justice, Equality and Law Reform.

En ce qui concerne l'égalité, le comité de suivi a approuvé un transfert de fonds du ministère de l'éducation et des sciences au ministère de la justice, de l'égalité et de la réforme législative.


Employment: The growing proportion of young Roma who are not in education, employment or training (63% in 2016, up from 56% in 2011) is an alarming sign that the transition from education to employment and other areas is not effective.

Emploi: la proportion grandissante de jeunes Roms ne travaillant pas et ne suivant pas d'études ni de formation (63 % en 2016, en hausse par rapport à 56 % en 2011) est un signal alarmant de l'inefficacité de la transition de l'éducation à l'emploi et à d'autres domaines.


whereas low participation of women and girls in ICT-related education, and later in employment, is a result of a complex interplay of gender stereotyping that starts in the early stages of life and education and continues into professional careers; whereas factors limiting women and girls from participating in ICT education and employment include: lifelong stereotyping, segregation into ‘t ...[+++]

considérant que le faible niveau de participation des femmes et des filles à l'éducation en matière de TIC, ainsi qu'à l'emploi dans ce domaine, est le résultat d'une interaction complexe entre les stéréotypes sexistes qui débute aux premiers stades de la vie et de l'éducation et se poursuit pendant la carrière professionnelle; que les facteurs entravant la participation des femmes et des filles à la formation et à l'emploi dans le domaine des ...[+++]


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1. The ESF shall promote high levels of employment and job quality, improve access to the labour market, support the geographical and occupational mobility of workers and facilitate their adaptation to industrial change and to changes in production systems needed for sustainable developments, encourage a high level of education and training for all and support the transition between education and employment for young people, combat poverty, enhance social inclusion, and promote gender equality ...[+++]

1. Le FSE favorise des niveaux d'emploi élevés et de qualité d'emploi, améliore l'accès au marché du travail, soutient la mobilité géographique et professionnelle des travailleurs et facilite l'adaptation de ces derniers aux mutations industrielles et aux changements que le développement durable imposent au système de production, encourage un niveau élevé d'éducation et de formation de tous, facilite le passage des jeunes du système éducatif au monde du travail, lutte contre la pauvreté, améliore l'inclusion sociale et favorise l'égal ...[+++]


17. Recalls that young people have great potential and a crucial role to play in achieving the Europe 2020 targets for education and employment; reminds the Member States of the close link between early school leaving, lack of employment-related skills and youth unemployment; also recalls that early childhood education and care and the significant role played by parents lay the foundation for future learning and the development of young people, bu ...[+++]

17. rappelle que les jeunes représentent un énorme potentiel et ont un rôle décisif à jouer dans la réalisation des objectifs de la stratégie Europe 2020 en matière d'enseignement et d'emploi; rappelle aussi aux États membres le lien étroit qui existe entre l'abandon scolaire, le manque de compétences utiles sur le marché du travail, et le chômage des jeunes; rappelle ensuite que l'éducation et l'accueil du jeune enfant et le rôle essentiel jou ...[+++]


38. Notes that some progress has been made in improving the general framework for education, but reiterates its call on the Council of Ministers, inter alia, to improve coordination amongst the 12 ministries of education and the Department for Education in the Brcko district and reduce the fragmentation of the educational system;

38. prend note des progrès constatés dans l'amélioration du cadre général de l'éducation, mais invite à nouveau le Conseil des ministres, entre autres, à améliorer la coordination entre les douze ministères de l'éducation et le ministère de l'éducation du district de Brčko, et à réduire le morcellement du système éducatif;


12. Emphasises that adapting education systems and vocational training to the future skill requirements of the labour market is one of the keys to combating youth unemployment, and therefore the transition from school, vocational education and training or higher education to employment must be better prepared and must follow on directly from education or training; takes the view that better cooperation needs to be encouraged between educational establishments, youth organ ...[+++]

12. souligne que l'une des clés pour combattre le chômage des jeunes est l'adaptation des systèmes éducatifs et de formation professionnelle aux besoins futurs en qualifications du marché du travail; fait par conséquent observer qu'il est nécessaire de mieux préparer la transition entre l'école, la formation professionnelle ou l'enseignement supérieur et l'emploi, et qu'elle doit suivre directement l'éducation ou la formation; estime qu'il convient d'encourager une meilleure coopération entre les établissements d'enseignement, les o ...[+++]


60. Emphasises that adapting education systems and vocational training to the future skills requirements of the labour market is one of the keys to combating youth unemployment, and therefore that the transition from school, vocational education and training or higher education to employment must be better prepared and must foll ...[+++]

60. souligne que l'une des clés pour combattre le chômage des jeunes est l'adaptation des systèmes éducatifs et de formation professionnelle aux besoins futurs en qualifications du marché du travail; fait par conséquent observer qu'il est nécessaire de mieux préparer la transition entre l'école, la formation professionnelle ou l'enseignement supérieur et l'emploi, et qu'elle doit suivre directement l'éducation ou la formation; estime qu'il convient d'encourager une meilleure coopération entre les établissements d'enseignement, les o ...[+++]


60. Emphasises that adapting education systems and vocational training to the future skills requirements of the labour market is one of the keys to combating youth unemployment, and therefore that the transition from school, vocational education and training or higher education to employment must be better prepared and must foll ...[+++]

60. souligne que l'une des clés pour combattre le chômage des jeunes est l'adaptation des systèmes éducatifs et de formation professionnelle aux besoins futurs en qualifications du marché du travail; fait par conséquent observer qu'il est nécessaire de mieux préparer la transition entre l'école, la formation professionnelle ou l'enseignement supérieur et l'emploi, et qu'elle doit suivre directement l'éducation ou la formation; estime qu'il convient d'encourager une meilleure coopération entre les établissements d'enseignement, les o ...[+++]




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'Department for Education and Employment' ->

Date index: 2023-04-01
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