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DHRC
DIC
Departmental Committee on EARP
Departmental Employment Transition Committee
Departmental Human Resources Committee
Departmental Internet Committee
Departmental Web Committee
Inter-Departmental committee on Government Hospitality
Inter-departmental committee
Intra-departmental committee
Intra-ministerial committee
Intradepartmental committee
Intraministerial committee
Shop-floor and departmental committee

Traduction de «Departmental Committee on EARP » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Departmental Committee on EARP

Comité du Ministère chargé du PEEE


Inter-Departmental committee on Government Hospitality

comité interministériel d'accueil




shop-floor and departmental committee

conseil d'atelier et de bureau


Departmental Internet Committee [ DIC | Departmental Web Committee ]

Comité Internet du Ministère


Departmental Human Resources Committee [ DHRC | Departmental Employment Transition Committee ]

Comité des ressources humaines du ministère [ CRHM | Comité ministériel de transition d'emploi ]


intra-ministerial committee | intraministerial committee | intra-departmental committee | intradepartmental committee

comité intraministériel
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The NAPs/incl also report other measures designed to improve access to the law and to justice, such as improving support for victims, training police officers and judicial officers, setting up specialist advice centres for asylum seekers, establishing a complete network of departmental legal access committees to produce initiatives aimed at helping people in danger of social exclusion, and simplifying procedures and making them easier to understand.

Les PAN/Incl font aussi état d'autres mesures pour améliorer l'accès au droit et à la justice, telles que l'amélioration de l'accueil des victimes, la formation des agents de police et judiciaires, les centres de conseil spécialisés pour demandeurs d'asile, l'établissement d'un réseau complet de comités départementaux d'accès au droit développant des actions visant les publics en danger de désinsertion, la simplification et la meilleure compréhension des procédures.


20. Urges the departmental and central management to implement the remaining ‘open actions’ without further delay; calls on them to adhere to stricter timetables on actions to be implemented; calls on the Internal Auditor to keep the Committee on Budgetary Control informed on the progress achieved on those actions; calls on them to also quantify the costs and savings of the new measures proposed in this resolution and to include them in the monitoring of the 2013 discharge;

20. prie instamment la direction des services centraux ou départementaux concernés de mettre en œuvre sans tarder les actions encore "ouvertes"; lui demande de respecter des délais plus stricts pour la mise en œuvre des actions; invite l'auditeur interne à tenir la commission du contrôle budgétaire informée des progrès accomplis en la matière; lui demande également de chiffrer les coûts et les économies découlant des nouvelles mesures proposées dans la présente résolution et d'en tenir compte dans le suivi de la décharge 2013;


33. Notes that by the end of 2012, the Internal Auditor considered that 73 actions have yet to be implemented, including two critical actions, 35 significant risk actions and 36 moderate risk actions; notes with satisfaction that during 2012, 80 actions have been fully implemented and therefore closed, including two critical actions; encourages all its Directorates-General concerned to continue their efforts to improve their respective management and control procedures; calls on the Internal Auditor to set stricter timetables on actions to be implemented; calls on the Internal Auditor to keep the Committee on Budgetary Control inform ...[+++]

33. relève qu'à la fin de 2012, l'auditeur interne considérait que 73 actions restaient à mettre en oeuvre, dont deux actions critiques, 35 actions à risque important et 36 à risque modéré; constate avec satisfaction qu'en 2012, 80 actions ont été complètement mises en oeuvre et donc clôturées, dont deux actions critiques; encourage toutes les directions générales concernées à poursuivre leurs efforts en vue d'améliorer leurs procédures respectives de gestion et de contrôle; demande à l'auditeur interne de fixer des délais plus stricts pour la mise en œuvre des actions; demande à l'auditeur interne d'informer la ...[+++]


The rules for calculating the allowances will be more extensive than those adopted for aid from the FNGCA (scheme XA 209/08) by the departmental committee set up to assess the lost income from walnut trees, but will comply with the requirement that the damage to crops is at least 30 %, and that the rate of public aid must not exceed 90 % of the amount of admissible losses in the case of mountain areas, in accordance with the Community Regulation.

Les modalités de calcul des indemnités seront plus étendues que celles définies pour arrêter les aides du FNGCA (régime XA 209/08) par le comité départemental d’expertise pour les pertes de fonds sur noyers, mais respecteront l'exigence de seuil minimal de dommages aux récoltes de 30 % ainsi que le taux maximal d’aide publique de 90 % du montant des pertes admissibles en zone de montagne, conformément au règlement communautaire.


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To close, I should like to thank all the political and departmental factors involved and to point out that our committee disagreed with the amendments proposed by the Committee on Budgets, considering that it was not right for them to be included in a regulation such as the amended regulation, for both substantive and formal reasons.

Pour terminer, je voudrais remercier toutes les parties politiques et administratives impliquées et souligner que notre commission n’a pas souscrit aux amendements proposés par la commission des budgets, car il n’est pas juste, selon nous, qu’ils soient inclus dans un règlement tel que le règlement modifié, pour des raisons à la fois substantielles et formelles.


i. Improving access to legal services and justice: This includes measures such as subsidised legal assistance, local legal advice centres for people on low incomes, specialist advice centres for asylum seekers, the establishment of a comprehensive network of regional departmental committees on access to the law, developing alternative, speedier and more accessible means of resolving disputes and accessing justice for example through separation and conflict resolution projects and small claims courts.

i. Améliorer l'accès aux services juridiques et à la justice: Il s'agit de mesures comme l'assistance juridique gratuite, les centres locaux de conseil juridique pour les personnes à faibles revenus, les centres de conseil spécialisés pour demandeurs d'asile, l'établissement d'un réseau complet de comités départementaux régionaux sur l'accès au droit, la mise en oeuvre de méthodes nouvelles, plus rapides et plus accessibles de résolution des litiges et d'accès à la justice, avec par exemple des projets visant à séparer les membres de ...[+++]


The NAPs/incl also report other measures designed to improve access to the law and to justice, such as improving support for victims, training police officers and judicial officers, setting up specialist advice centres for asylum seekers, establishing a complete network of departmental legal access committees to produce initiatives aimed at helping people in danger of social exclusion, and simplifying procedures and making them easier to understand.

Les PAN/Incl font aussi état d'autres mesures pour améliorer l'accès au droit et à la justice, telles que l'amélioration de l'accueil des victimes, la formation des agents de police et judiciaires, les centres de conseil spécialisés pour demandeurs d'asile, l'établissement d'un réseau complet de comités départementaux d'accès au droit développant des actions visant les publics en danger de désinsertion, la simplification et la meilleure compréhension des procédures.


- the number of women in internal decision-making structures is limited and just as disproportionate to the percentage of members, although an increase has actually been recorded (between 1993 and 1998, the percentage of women appointed as congress delegates increased from 23% to 28%, of those serving on executive committees from 15% to 20%, on steering committees or as members of executive bodies from 20% to 29% and of departmental heads from 23 % to 32 %).

- que dans les structures de décision internes, le nombre de femmes est limité et n'est en aucune manière proportionnel au nombre des affiliées, même si une augmentation a été enregistrée (au cours de la période de 1993 à 1998, le nombre de déléguées au congrès est passé de 23 % à 28 %, les femmes passant respectivement de 15 à 20 % et de 20 à 29 % dans les comités exécutifs et les comités directeurs et bureaux, le pourcentage de femmes chefs de division progressait pour sa part de 23 à 32 %).


To that end, and following the conclusions of the meeting between the Commission and the Monitoring Committee for the outermost regions which met in Brussels on 2 October 2002, a working party on transport will be set up within the Commission's inter-departmental group.

Dans cette optique, et faisant suite aux conclusions de la rencontre entre la Commission et le comité de suivi des régions ultra périphériques qui s'est tenue à Bruxelles le 2 octobre 2002, un groupe de travail sur les transports sera mis en place au sein du groupe inter services de la Commission.


To that end, and following the conclusions of the meeting between the Commission and the Monitoring Committee for the outermost regions which met in Brussels on 2 October 2002, a working party on transport will be set up within the Commission's inter-departmental group.

Dans cette optique, et faisant suite aux conclusions de la rencontre entre la Commission et le comité de suivi des régions ultra périphériques qui s'est tenue à Bruxelles le 2 octobre 2002, un groupe de travail sur les transports sera mis en place au sein du groupe inter services de la Commission.


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