Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Administrative appropriations
Appropriate forms of co-operation
Appropriation for operations
Corporate activity
Deal with changing operational demand
Departmental activity
Departmental business
Departmental operating appropriation
Departmental operation
Ensure safe operation of Mode S radar systems
Handle changing operational demand
Ongoing corporate activity
Ongoing departmental activity
Ongoing departmental operation
Operating appropriation
Operating appropriations
Respond to changing operational demands

Traduction de «Departmental operating appropriation » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
operating appropriation [ departmental operating appropriation ]

crédit de fonctionnement [ crédit de fonctionnement d'un ministère ]


departmental operation [ departmental activity | corporate activity | departmental business ]

activité ministérielle


administrative appropriations | operating appropriations

crédits administratifs | crédits de fonctionnement


ongoing corporate activity [ ongoing departmental activity | ongoing departmental operation ]

activité ministérielle en cours


handle changing operational demand | take appropriate action to meet changing operational demand | deal with changing operational demand | respond to changing operational demands

faire face à l'évolution de la demande






configure Mode S radars with appropriate Interrogator Codes | ensure safe operation of Mode S radar systems | coordinate the allocation of Mode S radars to Interrogator Codes | match Mode S radar systems with allocated Interrogator Codes

coordonner l'attribution des radars Mode S aux codes d'interrogateur
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
On a full accrual basis of appropriating funds, departmental operations would be charged with the cost of resources consumed in running a department or program, including the portion of capital asset costs used during the year, or the depreciation.

Si les fonds étaient affectés selon la méthode de comptabilité d'exercice intégrale, les ministères se verraient imputer les coûts des ressources consommées dans la gestion d'un ministère ou d'un programme, y compris la portion des coûts des immobilisations utilisées au cours de l'exercice, ou l'amortissement.


At present the cost of acquiring such assets is fully charged to departmental operations in the year acquired, through what are called budgetary appropriations.

À l'heure actuelle, les coûts d'acquisition de ces biens sont entièrement imputés aux opérations des ministères au cours de l'exercice où ils sont acquis au moyen de ce qu'on a appelé les affectations budgétaires.


As departmental management understandably places a high priority on the demands of Parliament, the basis on which Parliament appropriates resources will heavily influence the way departmental management plans and manages its operations.

Comme la direction des ministères accorde, à juste titre, une grande priorité aux besoins du Parlement, la méthode d'affectation des ressources par le Parlement influera fortement sur la façon dont les gestionnaires ministériels planifient et gèrent leurs activités.


Adepartmental corporation” is defined under the Financial Administration Act as having: a mandate; a corporate board of management with more autonomy than a regular department; a CEO or president appointed by the Governor in Council for a five-year term, with the rank of a deputy minister who would direct the daily operations; a board of directors, but not a large one—perhaps five to nine members, appointed by the Governor in Council, after consultation with the provinces and territorial governments; accountability reporting directly to the Minister ...[+++]

D'après la Loi sur la gestion des finances publiques, un «établissement public» se définit comme suit: un mandat; un conseil de gestion d'entreprise doté d'une plus grande autonomie qu'un ministère ordinaire; un chef de direction ou président nommé par le gouverneur en conseil pour un mandat de cinq ans, avec rang de sous-ministre, chargé de diriger les opérations quotidiennes; un conseil d'administration de taille modeste—de cinq à neuf membres tout au plus, nommés par le gouverneur en conseil après consultation avec les gouvernements des provinces et des territoires; l'obligation de faire rapport directement au ministère de la Sant ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Vote 1b—Operating expenditures and, pursuant to paragraph 29.1(2)(a) of the Financial Administration Act, authority to expend revenues received during the fiscal year from the sale of forestry and information products, and fees for research, consultation, testing, analysis, and administration services as part of the departmental operations and the payment to each member of the Queen’s Privy Council for Canada who is a Minister without Portfolio or a Minister of State who does not preside over a Ministry of State of a salary not to exceed the salary paid to Ministers of State who preside over Ministries of State under the Salaries Act, as ...[+++]

Crédit 1b —Dépenses de fonctionnement et, aux termes du paragraphe 29.1(2) de la Loi sur la gestion des finances publiques, autorisation de dépenser les recettes reçues pendant l'exercice par suite de la vente de produits d'information et de produits forestiers, et de la perception de frais pour les services de recherche, de consultation, d'évaluation, d'analyse et d'administration dans le cadre des activités du Ministère et le versement, à chacun des membres du Conseil privé de la Reine pour le Canada qui a qualité de ministre sans portefeuille ou de ministre d'État, d'un traitement n'excédant pas celui versé aux ministres d'État qui di ...[+++]


w