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Choose coating compression levels
Design pressure
Design pressure limit
Design working pressure
Designate coating compression levels
Force feed lubrication
Force-feed lubrication
Force-feed lubrication system
Forced feed lubrication
Forced lubrication
Forced lubrication by oil
Forced-feed lubrication
Initial system design pressure
Low oil pressure warning lamp
Lubrication under pressure
Nominal pressure
Oil pressure indicator lamp
Oil pressure light
Oil pressure tell-tale
Oil-pressure warning
Oil-pressure warning lamp
Oil-pressure warning light
PN
Pressure feed
Pressure feed lubrication
Pressure feed lubrication by oil
Pressure greasing
Pressure lubrication
Pressure lubrication by oil
Pressure oiling
Select spraying pressure
Set spraying pressure

Traduction de «Design pressure » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous








design working pressure [ design pressure ]

pression de service maximale


initial system design pressure

pression nominale à froid


nominal pressure [ PN | design pressure ]

pression nominale [ PN | pression de calcul ]


designate coating compression levels | set spraying pressure | choose coating compression levels | select spraying pressure

choisir une pression de pulvérisation


pressure lubrication | pressure feed lubrication by oil | pressure feed lubrication | pressure feed | pressure lubrication by oil | pressure oiling | pressure greasing | forced lubrication by oil | forced lubrication | forced feed lubrication | forced-feed lubrication | force-feed lubrication system | force feed lubrication | force-feed lubrication | lubrication under pressure

graissage sous pression | graissage à l'huile sous pression | graissage par huile sous pression | graissage forcé avec circulation d'huile | graissage forcé | graissage par canalisation sous pression | lubrification sous pression


oil-pressure warning light | oil pressure light | oil-pressure warning | oil-pressure warning lamp | oil pressure indicator lamp | oil pressure tell-tale | low oil pressure warning lamp

témoin de pression d'huile | voyant de pression d'huile | lampe témoin de pression d'huile
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Safety of machinery — Pressure-sensitive protective devices — Part 1: General principles for design and testing of pressure-sensitive mats and pressure-sensitive floors (ISO 13856-1:2013)

Sécurité des machines — Dispositifs de protection sensibles à la pression — Partie 1: Principes généraux de conception et d’essai des tapis et planchers sensibles à la pression (ISO 13856-1:2013)


Safety of machinery — Pressure-sensitive protective devices — Part 2: General principles for design and testing of pressure-sensitive edges and pressure-sensitive bars (ISO 13856-2:2013)

Sécurité des machines — Dispositifs de protection sensibles à la pression — Partie 2: Principes généraux de conception et d’essai des bords et barres sensibles à la pression (ISO 13856-2:2013)


Safety of machinery — Pressure-sensitive protective devices — Part 3: General principles for design and testing of pressure-sensitive bumpers, plates, wires and similar devices (ISO 13856-3:2013)

Sécurité des machines — Dispositifs de protection sensibles à la pression — Partie 3: Principes généraux de conception et d’essai des pare-chocs, plaques, câbles et dispositifs analogues sensibles à la pression (ISO 13856-3:2013)


(2) The maximum amount of anhydrous ammonia that may be charged into a refrigerated storage container shall be that which theoretically would make the container liquid-full at a pressure equal to 120 per cent of the design pressure of the container under equilibrium conditions of temperature and pressure.

(2) La quantité maximale d’ammoniac anhydre dont pourra être chargé un récipient de stockage réfrigéré sera celle qui, théoriquement, remplirait le récipient de liquide à une pression égale à 120 pour cent de la pression nominale du récipient dans des conditions d’équilibre entre la température et la pression.


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(a) has a bursting pressure of not less than four times its maximum design pressure;

a) il a une pression de rupture d’au moins quatre fois sa pression de calcul maximale;


(a) has a bursting pressure of not less than five times its maximum design pressure;

a) il a une pression de rupture d’au moins cinq fois sa pression de calcul maximale;


(c) has successfully passed, during the year before its use, a hydrostatic test to a pressure equal to one and one-half times its maximum design pressure.

c) il a subi avec succès, au cours de l’année précédant son utilisation, un essai hydrostatique à une pression égale à une fois et demie sa pression de calcul maximale.


(7) The bursting strength of any pipe or tubing and fittings shall be not less than four times the design pressure of the tank to which they are connected and not less than four times that pressure to which in any instance they may be subjected in service by the action of a pump or other device.

(7) La résistance à l’éclatement de tout tuyau, tube et accessoire sera au moins égale à quatre fois la pression nominale du réservoir auquel ils sont raccordés, et au moins égale à quatre fois la pression à laquelle, en toutes circonstances, ils pourraient être soumis en service par suite du fonctionnement d’une pompe ou autre dispositif.


The directive applies to the design, manufacture and conformity of pressure equipment with a maximum allowable pressure greater than 0.5 bar.

La directive concerne la conception, la fabrication et la conformité des équipements sous pression dont la pression maximale admissible est supérieure à 0,5 bar.


The energy storage has to be designed in such way that after a brake application with the maximum brake cylinder pressure and the maximum unit specific brake cylinder stroke at any load state the pressure in the auxiliary reservoir must be at least 0,3 bar more than the brake cylinder pressure without the addition of any further energy.

le stockage d’énergie doit être conçu de telle manière qu’après un serrage à la pression maximale du cylindre de frein et avec la course maximale du cylindre de frein spécifique à l’unité, dans toute situation de charge, la pression dans le réservoir auxiliaire soit impérativement supérieure d’au moins 0,3 bar à la pression du cylindre de frein sans apport supplémentaire d’énergie.


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