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Assess danger in risk areas
Check danger in risk areas
Determine potential threat in risk areas
Determine terrorism threats
Determine terrorist risks
Identify danger in risk areas
Identify terrorism threats
Uncover terrorist risks

Translation of "Determine potential threat in risk areas " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
determine potential threat in risk areas | identify danger in risk areas | assess danger in risk areas | check danger in risk areas

évaluer des dangers dans des zones à risque


determine terrorism threats | determine terrorist risks | identify terrorism threats | uncover terrorist risks

détecter des menaces de terrorisme
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A European Systemic Risk Board was established to monitor and assess potential threats to financial stability that arise from macro-economic developments and from developments within the financial system as a whole.

Un comité européen du risque systémique a été mis en place afin de surveiller et d’évaluer les menaces potentielles à la stabilité financière qui résultent des évolutions macroéconomiques et des évolutions du système financier dans son ensemble.


selective monitoring of designated pre-frontier areas at the external borders which have been identified through risk analysis and information as being potential departure or transit areas for illegal immigration or cross-border crime.

d'une surveillance sélective de zones désignées situées en amont des frontières extérieures, qui, sur la base d'analyses des risques et d'informations, ont été identifiées comme étant des zones potentielles de départ ou de transit pour l'immigration illégale ou la criminalité transfrontalière.


5. Notes, however, that a European Maritime Security Strategy is needed to ensure an integrated and comprehensive approach, focusing specifically on the threats, risks, challenges and opportunities present at sea; that the EMSS, while grounded in European values and principles, must develop synergies and joint responses mobilising all relevant institutions and actors, both civilian and military; that the EMSS should identify all potential threats, from conventional security threats ...[+++]

5. note toutefois qu'une stratégie européenne en matière de sécurité maritime (SESM) est nécessaire afin de garantir une approche intégrée et intégrale, qui se concentre spécifiquement sur les menaces, les risques, les défis et les possibilités présents en mer; que la SESM, bien que fondée sur les valeurs et principes européens, doit mettre en place des synergies et des réponses communes qui mobilisent toutes les institutions et tous les acteurs concernés, tant civils que militaires; que la SESM devrait définir toutes les menaces potentielles, des menaces sécuri ...[+++]


28. Suggests that the Commission launch a public pan-European education initiative, geared towards educating and raising awareness among both private and business end-users about potential threats on the internet and fixed and mobile ICT devices at every level of the utility chain and towards promoting safer individual online behaviours; recalls, in this regard, the risks associated with outdated IT equipment and software;

28. suggère à la Commission de lancer une initiative publique paneuropéenne en matière d'éducation, axée sur l'éducation et la sensibilisation des utilisateurs finaux, privés et commerciaux, aux menaces potentielles sur l'internet et les appareils TIC fixes et mobiles à chaque niveau de la chaîne d'utilisation et d'encourager des comportements individuels en ligne plus sûrs; rappelle, à cet égard, les risques liés aux équipements et logiciels informatiques obsolètes;


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56. Considers that further exploitation of the opportunities offered in the context of the European Territorial Objective is of crucial importance; believes, in this connection, that the European Grouping of Territorial Cooperation (EGTC) can constitute an important instrument for further strengthening transnational, cross-border and interregional cooperation, even with countries which are not EU Member States; sees the development of interregional cooperation across national borders as evidence of the particularly important contribution made by the regions to rapid assistance for the purposes of civil protection; considers that this fruitful cooperation extends, inter alia, to the shared aim of mapping risks ...[+++]assessing potential threats, and that it is here that the EU can make a valuable and visible contribution to even more effective and efficient cooperation, above all by improving coordination;

56. estime qu'il est essentiel d'exploiter davantage les possibilités offertes dans le cadre de l'objectif de coopération territoriale européenne; estime à cet égard que le Groupement européen de coopération territoriale (GECT) peut contribuer de façon décisive au renforcement de la coopération transnationale, transfrontalière et interrégionale, y compris avec des États non membres de l'Union européenne; considère le développement de la coopération interrégionale, au-delà des frontières nationales, comme une preuve que les régions apportent une contribution majeure lorsqu'il s'agit de prêter assistance rapidement dans le cadre de la protection civile; est d'avis que cette coopération fructueuse concerne, notamment, l'objectif commun d'ét ...[+++]


The Commission proposal recommends, firstly, the establishment of a network of national supervisors which would work in tandem with a new European Supervisory Authority (ESA) formed of three pillars: one pillar for Banks (EBA), one pillar for Insurance and Occupational Pensions (EIOPA), and one pillar for Securities and Markets (ESMA). A ‘Joint Committee of the European Supervisory Authorities’ is proposed to ensure rules are correctly consolidated and to supervise the European financial markets. Secondly, the Commission proposal recommends setting up a European Systematic Risk ...[+++]

La proposition de la Commission recommande, en deuxième lieu, de créer un comité européen du risque systémique (CERS), qui sera chargé de surveiller et d'analyser les risques potentiels pour la stabilité financière que posent les évolutions macro-économiques. Le Parlement souscrit à cette approche à deux réserves près: l'intégration du CERS au sein des Autorités européennes de surveillance (AES) et l'élargissement des compétences d ...[+++]


– Establish a European Systemic Risk Board (ESRB), to monitor and assess potential threats to financial stability that arise from macro-economic developments and from developments within the financial system as a whole.

– création d'un Comité européen du risque systémique (CERS), afin de surveiller et d’analyser les risques que les évolutions macroéconomiques et du système financier dans son ensemble font peser sur la stabilité du système financier.


In the first instance, a risk analysis of the supporter group from the country concerned should determine which of the five areas of police cooperation should be requested by the police force of the organising country.

L’analyse des risques relative au groupe de supporters du pays concerné devrait permettre en premier lieu aux services de police du pays organisateur de déterminer pour lequel des cinq domaines visés ils demandent une coopération policière.


The programme should include helping industrial sectors to determine the terrorist threat and potential consequences in their risk assessments.

Ce programme devrait notamment aider les secteurs industriels à déterminer la menace terroriste et ses conséquences potentielles dans leur analyse du risque.


- In the first instance, a risk analysis of the fan group from the country concerned should determine which of the four areas of police cooperation should be requested by the police force of the organising country.

- L'analyse des risques relative au groupe de supporters du pays concerné devrait permettre en première instance aux services de police du pays organisateur de décider pour lequel des quatre domaines visés ils demandent une coopération policière.




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'Determine potential threat in risk areas' ->

Date index: 2023-11-22
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