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Component management
Dialog component
Dialog management component
Dialog management module
Dialog manager
Dialog module
Dialogue Management Facility
Dialogue between management and labour
Dialogue between management and labour at Union level
Dialogue between the social partners
Dialogue management component
Dialogue manager
Dialogue module
Language processor
Manager's Kit Dialogue and Ethical Decision Making
Social dialogue

Translation of "Dialogue management component " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
dialog management component | dialogue management component | language processor

interface linguistique | module de dialogue en langage pseudo-naturel | processeur de langage


dialogue between management and labour at Community level | dialogue between management and labour at Union level

dialogue entre partenaires sociaux au niveau communautaire | dialogue entre partenaires sociaux au niveau de l'Union


dialog component [ dialogue module | dialog module | dialog management module | dialog manager ]

module de dialogue [ module d'interface | module dialogueur | dialogueur | composante dialogue | gestionnaire de dialogue ]


dialogue between management and labour | dialogue between the social partners | social dialogue

dialogue entre les partenaires sociaux | dialogue social


dialogue manager | dialog manager

gestionnaire de dialogues


Manager's Kit: Dialogue and Ethical Decision Making

La trousse du gestionnaire : Le dialogue et la prise de décision en matière d'éthique


Building on Dialogue: The Leader's Kit for Managers, Supervisors and Employees

Miser sur le dialogue : Trousse du leader à l'intention des gestionnaires, des superviseurs et des employés


Dialogue Management Facility

fonction de gestion des dialogues


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- Implementation phase (2004-2006) focusing on: (i) a structured dialogue between users and providers; (ii) the development of cost-beneficial services capable of reaching an operational status; (iii) space component design activities, leading to their procurement; (iv) in-situ component assessment and subsequent upgrading; (v) enabling data integration and information management activities, with the objective of improving cohe ...[+++]

- phase de démarrage (2004-2006) axée sur i) un dialogue structuré entre utilisateurs et fournisseurs; ii) le développement de services rentables capables d'atteindre un stade opérationnel; iii) des activités de conception des composantes spatiales en vue de leur acquisition; iv) l'évaluation et l'amélioration ultérieure de la composante in situ; v) l'encouragement des activités d'intégration des données et de gestion des informations en vue d'améliorer la cohérence et l'accès; vi) l'élaboration d'une stratégie de ...[+++]


The Commission will: (29) Use its structured dialogue with leading international and European sport organisations and other sport stakeholders to encourage them and their members to participate in the Eco Management Audit Scheme (EMAS) and Community Eco-Label Award schemes, and promote these voluntary schemes during major sport events; (30) Promote green procurement in its political dialogue with Member States and other concerned parties; (31) Raise awareness, through guidance developed in cooperation with relevant stakeholders (pol ...[+++]

La Commission va: 29) utiliser le dialogue structuré qu'elle a développé avec les principales organisations sportives internationales et européennes et avec les autres acteurs du sport pour les encourager ainsi que leurs membres à participer au système communautaire de management environnemental et d'audit (EMAS) et aux systèmes communautaires d'attribution de labels écologiques, et promouvoir ces systèmes volontaires au cours de manifestations sportives importantes; 30) promouvoir une politique d'achats écologique dans le cadre de s ...[+++]


5. Calls for interfaith dialogue to be taken into account as a component of intercultural dialogue, a precondition for peace, and an essential tool of conflict management, focusing on the dignity of the individual and on the need to uphold human rights around the world, with particular reference to freedom of thought, conscience and religion and religious minorities’ right to protection;

5. demande que le dialogue interconfessionnel soit pris en compte, en tant que partie intégrante du dialogue interculturel, mais également en tant que condition nécessaire à la paix et outil essentiel de gestion des conflits, axé sur le thème de la dignité de chaque être humain, ainsi que sur le respect des droits de l'homme dans le monde, avec une référence particulière à la liberté de pensée, de conscience et de religion et au dr ...[+++]


53. Is concerned by the Court of Auditors’ finding that the design and implementation of the four components of GBS programmes (i.e. funding, capacity-building support, condi­tions and dialogue) do not ensure that their potential impact is optimised; calls on the Commission to follow the Court of Auditors’ recommendations by determining the amounts to be allocated to individual GBS programmes in a better supported and more transparent manner, by focusing its capacity-building on priority needs, by strengthening its ...[+++]

53. se dit préoccupé par la conclusion de la Cour des comptes selon laquelle la conception et la mise en œuvre des quatre éléments des programmes d'ABG (à savoir le financement, l'aide en matière de renforcement des capacités, les conditions de décaissement et le dialogue) ne garantissent pas l'optimisation de leur incidence potentielle; invite la Commission à suivre les recommandations de la Cour des comptes en déterminant, d'une ...[+++]


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53. Is concerned by the Court of Auditors' finding that the design and implementation of the four components of GBS programmes (i.e. funding, capacity-building support, conditions and dialogue) do not ensure that their potential impact is optimised; calls on the Commission to follow the Court of Auditors' recommendations by determining the amounts to be allocated to individual GBS programmes in a better supported and more transparent manner, by focusing its capacity-building on priority needs, by strengthening its ...[+++]

53. se dit préoccupé par la conclusion de la Cour des comptes selon laquelle la conception et la mise en œuvre des quatre éléments des programmes d'ABG (à savoir le financement, l'aide en matière de renforcement des capacités, les conditions de décaissement et le dialogue) ne garantissent pas l'optimisation de leur incidence potentielle; invite la Commission à suivre les recommandations de la Cour des comptes en déterminant, d'une ...[+++]


36. Calls on the Council and the Commission to use bilateral and regional trade negotiations to address trade commitments that have direct environmental benefits; considers that the EU, together with the Member States, needs to intensify dialogue with emerging economies in order to turn the dialogue in areas of mutual concern, such as climate change, waste management and illegal logging, into the implementation of joint programmes; supports the Commission's proposal to establish a Sustainable Development Forum, open to the participa ...[+++]

36. invite le Conseil et la Commission à profiter des négociations commerciales bilatérales et régionales pour se pencher sur les engagements commerciaux qui ont des effets positifs directs sur l'environnement; estime que l'Union doit, conjointement avec les États membres, intensifier le dialogue avec les pays émergents pour faire en sorte que les échanges sur des sujets d'intérêt commun, tels que le changement climatique, la gestion des déchets et l'exploitation illégale du bois, se traduisent par la mise en œuvre de programmes conj ...[+++]


34. Calls on the Council and the Commission to use bilateral and regional trade negotiations to address trade commitments that have direct environmental benefits, such as boosting trade in sustainable goods and services, as well as a commitment to the effective implementation of MEAs; considers that, either within or outside these negotiations, the EU, together with the Member States, needs to intensify dialogue with emerging economies to turn dialogue in areas of mutual concern, such as climate change, waste management and illegal logging ...[+++]

34. invite le Conseil et la Commission à profiter des négociations commerciales bilatérales et régionales pour se pencher sur les engagements commerciaux qui ont des effets positifs directs sur l'environnement, comme la stimulation du commerce de biens et de services durables, ainsi que sur l'engagement de mettre réellement en œuvre les accords multilatéraux sur l'environnement (AME); estime, que ce soit dans le cadre de ces négociations ou en-dehors de celles-ci, que l'Union européenne doit, conjointement avec les États membres, intensifier le dialogue avec les ...[+++]


It includes four program components: development of the capacities of parliamentarians, namely deputies and senators and parliamentary staff; the improvement of relations between the executive and the legislative branches through the promotion of dialogue between these two arms of the state; the opening of Parliament to citizens; and more effective management and operations of the two houses of Parliament.

Elle comprend quatre composantes de programmation: le développement des capacités des parlementaires, soit les députés et sénateurs et l'effectif fonctionnaire parlementaire; l'amélioration des relations entre l'exécutif et le législatif par la promotion du dialogue entre ces deux corps de l'État; l'ouverture du Parlement aux citoyens et citoyennes; une gestion et un fonctionnement plus efficaces des deux chambres parlementaires.


Consultation before major UN debates on peacekeeping and peace-building and in the preparation of major peace conferences; Establishing a dialogue at official level on UN peacekeeping and peace-building to exchange perspectives on conceptual and operational aspects of Peacekeeping Operations, including post-conflict reconstruction and rehabilitation, in order to identify and develop specific areas of cooperation in the following sectors: Training for military and civilian components of peacekeeping missions, including Police and othe ...[+++]

consultation avant les grands débats des Nations Unies sur le maintien et la consolidation de la paix et lors de la préparation des grandes conférences sur la paix; instauration, au niveau des fonctionnaires, d'un dialogue sur les activités de maintien et de consolidation de la paix des Nations Unies en vue d'un échange de points de vue sur les aspects conceptuels et opérationnels des opérations de maintien de la paix, y compris la reconstruction et le relèvement après un conflit, afin de définir et de mettre en place des domaines de coopération spécifiques dans les secteurs suivants: formation pour les éléments militaires et civils des ...[+++]


The action plan has five components: a freshwater monitoring program, a marine monitoring program, an active salmon farm management approach, a long term research plan and a public consultation and dialogue process.

Le plan s'articule autour des cinq volets suivants: un programme de surveillance en eau douce; un programme de surveillance en mer; une approche visant la gestion des piscifactures; un plan de recherche à long terme; et un processus de consultation et de dialogue avec le public.




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'Dialogue management component' ->

Date index: 2020-12-14
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