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Blotted print
Create impression for ear moulds
Dab print
Denting
Direct impression
Direct impression smear
Direct impression typesetting
Direct-impression composition
Direct-impression technology
Embossment
Fixed impression
Flat impression
Hard impression
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Indention
Inked fingerprint
Inked fingerprint impression
Make ear impression for ear moulds
Over-impression
Overimpression
Plain fingerprint
Plain impression
Plain print
Pressure
Produce impression for ear mould
Produce impressions for ear moulds
Sample meter impression
Simultaneous impressions
Specimen impression of a postal franking machine
Strike-on typesetting
Typewritten composition

Traduction de «Direct impression » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


direct impression typesetting | strike-on typesetting

composition directe


direct impression smear

examen direct de frottis par impression


direct-impression technology

technique d'impression à percussion


typewritten composition [ direct-impression composition ]

composition sur machine à écrire


strike-on typesetting [ direct impression typesetting ]

composition directe


create impression for ear moulds | make ear impression for ear moulds | produce impression for ear mould | produce impressions for ear moulds

aliser des empreintes pour les moulages d’oreille


plain impression | fixed impression | flat impression | simultaneous impressions | plain fingerprint | inked fingerprint | inked fingerprint impression | plain print | dab print

empreinte encrée | impressions quadridactylaires simultanées | impression par simple contact


sample meter impression | specimen impression of a postal franking machine

impression type de machine à affranchir


hard impression | overimpression | over-impression | heavy impression | embossment | blotted print | denting | indention | pressure

foulage | relief au verso du papier
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Must Directive 2005/29/EC (1) of the European Parliament and of the Council of 11 May 2005 concerning unfair business-to-consumer commercial practices in the internal market and amending Council Directive 84/450/EEC, Directives 97/7/EC, 98/27/EC and 2002/65/EC of the European Parliament and of the Council and Regulation (EC) No 2006/2004 of the European Parliament and of the Council (‘Unfair Commercial Practices Directive’) (OJ 2005 L 149, p. 22) be interpreted as meaning that conduct of the provider of the consumer credit consisting in presenting contractual terms to the consumer so as to create the formal impression ...[+++]

Convient-il d’interpréter la directive 2005/28/CE (1) du Parlement européen et du Conseil, du 11 mai 2005, relative aux pratiques commerciales déloyales des entreprises vis-à-vis des consommateurs dans le marché intérieur et modifiant la directive 84/450/CEE du Conseil et les directives 97/7/CE, 98/27/CE et 2002/65/CE du Parlement européen et du Conseil et le règlement (CE) no 2006/2004 du Parlement européen et du Conseil («directive sur les pratiques commerciales déloyales») en ce sens que l’on peut considérer comme pratique commerciale déloyale également le comportement d’un établissement de crédit à la consommation qui consiste à prés ...[+++]


In any event, it should be ensured in accordance with Directive 2005/29/EC of the European Parliament and of the Council of 11 May 2005 concerning unfair business-to-consumer commercial practices in the internal market that advertising of credit agreements should not create a misleading impression of the product.

En tout état de cause, il convient, conformément à la directive 2005/29/CE du Parlement européen et du Conseil du 11 mai 2005 relative aux pratiques commerciales déloyales des entreprises vis-à-vis des consommateurs dans le marché intérieur , de veiller à ce que la publicité des contrats de crédit ne donne pas une impression trompeuse du produit.


In any event, it should be ensured in accordance with Directive 2005/29/EC of the European Parliament and of the Council of 11 May 2005 concerning unfair business-to-consumer commercial practices in the internal market (10) that advertising of credit agreements should not create a misleading impression of the product.

En tout état de cause, il convient, conformément à la directive 2005/29/CE du Parlement européen et du Conseil du 11 mai 2005 relative aux pratiques commerciales déloyales des entreprises vis-à-vis des consommateurs dans le marché intérieur (10), de veiller à ce que la publicité des contrats de crédit ne donne pas une impression trompeuse du produit.


In the Case C-428/11 (Purely Creative e.a., 18 October 2012), the ECJ was for the first time called on to interpret a provision of Annex I to the Directive, and in particular point 31, which prevents traders from giving consumers the impression that they have already won a prize, when claiming such prize is subject to paying money or incurring a cost.

Dans l’affaire C-428/11 (Purely Creative e.a., 18 octobre 2012), la Cour était, pour la première fois, appelée à interpréter une disposition de l’annexe I de la directive, plus précisément son point 31 qui interdit aux professionnels de donner aux consommateurs l’impression qu’ils ont déjà gagné un prix lorsque la réclamation de ce prix est subordonnée à l’obligation de verser de l’argent ou de supporter un coût.


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However, the overall impression is that the main provisions of the Directive, which go beyond international obligations, have been incorporated into the national legislation and regulations of the Member States.

Cependant, l’impression globale qui se dégage, est que les principales dispositions de la directive, qui vont au-delà des obligations internationales, ont été intégrées dans les ordres législatifs et règlementaires du droit interne des États membres.


Such practices are already forbidden by the Directive which, in its Annex I, point 22, bans the practice of ‘Falsely claiming or creating the impression that the trader is not acting for purposes relating to his trade, business, craft or profession, or falsely representing oneself as a consumer’. [39] Preventing such practices is, therefore, more a question of enforcement rather than a gap in the UCPD.

De telles pratiques sont déjà interdites par la directive qui, au point 22 de son annexe I, prohibe la pratique consistant à «faussement affirmer ou donner l’impression que le professionnel n’agit pas à des fins qui entrent dans le cadre de son activité commerciale, industrielle, artisanale ou libérale, ou [à] se présenter faussement comme un consommateur»[39] La prévention de ces pratiques tient, dès lors, davantage à la bonne application de la DPCD qu’à une lacune que présenterait ce texte.


[88] As stated in Recital 10 of the Directive, it indeed ‘provides protection for consumers where there is no specific sectoral legislation at Community level and prohibits traders from creating a false impression of the nature of products’.

[88] Ainsi que l'indique son considérant 10, la directive «apporte une protection aux consommateurs lorsqu'il n'existe aucune législation sectorielle spécifique à l'échelon communautaire et [elle] interdit aux professionnels de donner une fausse impression de la nature des produits».


In this connection, ‘Falsely claiming or creating the impression that the trader is not acting for purposes relating to his trade, business, craft or profession, or falsely representing oneself as a consumer’ is prohibited in all circumstances by Annex I, point 22 of the Directive.

À cet égard, «faussement affirmer ou donner l’impression que le professionnel n’agit pas à des fins qui entrent dans le cadre de son activité commerciale, industrielle, artisanale ou libérale, ou se présenter faussement comme un consommateur» est interdit en toutes circonstances par le point 22 de l’annexe I à la directive.


In the Case C-428/11 (Purely Creative e.a., 18 October 2012), the ECJ was for the first time called on to interpret a provision of Annex I to the Directive, and in particular point 31, which prevents traders from giving consumers the impression that they have already won a prize, when claiming such prize is subject to paying money or incurring a cost.

Dans l’affaire C-428/11 (Purely Creative e.a., 18 octobre 2012), la Cour était, pour la première fois, appelée à interpréter une disposition de l’annexe I de la directive, plus précisément son point 31 qui interdit aux professionnels de donner aux consommateurs l’impression qu’ils ont déjà gagné un prix lorsque la réclamation de ce prix est subordonnée à l’obligation de verser de l’argent ou de supporter un coût.


The impression is that conversion to e.g. arable crops has been possible because the hopgrower has with the grubbing-up compensation received a slightly higher degree of support than that provided by the direct aids received for arable crops.

L'impression est que la reconversion des producteurs par exemple vers les grandes cultures a été possible car le producteur du houblon a pu bénéficier, avec la compensation de l'arrachage, d'un soutien légèrement supérieur aux aides directes perçues pour les cultures arables.


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