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Barf e-mail
Barfmail
Bounce e-mail
Bounce e-mail message
Bounce mail
Bounce message
Bounced e-mail
Bounced e-mail message
Bounced mail
Bounced message
CDMA
Canadian Direct Mail Association
Canadian Direct Marketing Association
DMA
Direct Mail Advertising Association
Direct Mail Marketing Association
Direct Marketing Association
Direct mail
Direct mail advertiser
Direct mail agency
Direct mail marketing
Direct mail message
Direct mailing
Direct marketing
E-mail
E-mail message
E-message
Electronic mail message
Electronic message
Email
Email message
Mail
Mail advertising
Mail marketing
Returned e-mail
Returned mail
Returned message

Translation of "Direct mail message " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


bounce message | bounced message | bounce e-mail | bounced e-mail | bounce mail | bounced mail | bounce e-mail message | bounced e-mail message | returned e-mail | returned message | returned mail | barf e-mail | barfmail

message retourné | message renvoyé | avis de non-livraison | avis de non-distribution


e-mail | email | email message | e-mail message | electronic mail message | electronic message | e-message | mail

courriel | courrier électronique | message électronique | courriélec | e-mail | mail | courriél


direct mail | mail advertising | mail marketing

mailing direct | publipostage | publipostage direct


Direct Marketing Association [ DMA | Direct Mail Marketing Association | Direct Mail Advertising Association ]

Direct Marketing Association


Canadian Direct Marketing Association [ CDMA | Canadian Direct Mail Association | Canadian Direct Mail/Marketing Association ]

Association canadienne du marketing direct [ ACMD | Association canadienne de publicité postale ]


direct mail advertiser [ direct mail agency ]

entreprise de publipostage [ agence de publipostage ]


direct mail marketing | direct marketing

marketing direct | méthode de'vente active'




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This information shall be made easily, directly, prominently and permanently accessible on the insurance intermediaries' website and if the offer is made by e-mail or another textual message transmitted by electronic means, in that message.

L'accès à ces informations est simple, direct, évident et permanent sur les sites web des intermédiaires d'assurance ainsi que dans le message électronique ou un autre message textuel transmis par des moyens électroniques si l'offre est présentée à l'aide de tels messages.


This information shall be made easily, directly, prominently and permanently accessible on the insurance intermediaries' website and if the offer is made by e-mail or another textual message transmitted by electronic means, in that message.

L'accès à ces informations est simple, direct, évident et permanent sur les sites web des intermédiaires d'assurance ainsi que dans le message électronique ou un autre message textuel transmis par des moyens électroniques si l'offre est présentée à l'aide de tels messages.


This information shall be made easily, directly, prominently and permanently accessible on the traders' websites and, if the offer is made by e-mail or another textual message transmitted by electronic means, in that message.

L’accès à ces informations doit être simple, direct, évident et permanent sur les sites web des professionnels ainsi que dans le message électronique ou un autre message textuel transmis par des moyens électroniques si l’offre est présentée à l’aide de tels messages.


However, according to Sweden Post, the relevant market to evaluate its markets position against, would be a larger ‘Messages Market’, which, in addition to addressed letters of all categories and types, priority and non-priority newspapers and periodicals as well as addressed direct mail, would include ‘all electronic alternatives to physical distribution of postal items (.) Examples include e-mail, EDI, communication via websites (with information submission, transaction execution, etc.), business systems (which generate communication and service applications, such as e-invoicing systems) and te ...[+++]

Toutefois, d’après la poste suédoise, le marché pertinent par rapport auquel ses parts de marché devraient être évaluées serait un vaste «marché des messages» qui comprendrait non seulement les lettres adressées de toutes catégories et tous types, les journaux et périodiques prioritaires et non prioritaires et le publipostage avec adresse, mais aussi «toutes les alternatives électroniques à la distribution physique d’envois postaux. [.] Il s’agit par exemple du courrier électronique, de l’échange de données informatisé, de la communic ...[+++]


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Failing that, Sweden Post argues that the relevant market would be a ‘market for addressed physical messages’, that is one single market covering all forms and categories of letters (priority and non-priority, express and ‘normal’), addressed direct mail, newspapers and periodicals.

À défaut, la poste suédoise affirme que le marché pertinent serait un «marché des messages physiques avec adresse», autrement dit un marché unique englobant toutes les formes et catégories de lettres (prioritaires et non prioritaires, exprès et«normales»), le publipostage avec adresse, les journaux et périodiques.


Direct mail consisting solely of advertising, marketing or publicity material and comprising an identical message, except for the addressee's name, address and identifying number, may be considered as an item of correspondence.

Le publipostage consistant uniquement en matériel de publicité ou de marketing et contenant un message identique, à l’exception du nom, de l’adresse et du numéro d’identification du destinataire, peut être considéré comme un envoi de correspondance.


1. The use of automated calling and communication systems without human intervention (automatic calling machines), facsimile machines (fax) or electronic mail (including short message services (SMS) and multimedia messaging services (MMS)) for the purposes of direct marketing may be allowed only in respect of subscribers who have given their prior consent.

1. L'utilisation de systèmes automatisés d'appel et de communication sans intervention humaine (automates d'appel), de télécopieurs, ou de courrier électronique (notamment les services de transmission de messages courts (SMS) et les services de messagerie multimédias (MMS)) à des fins de prospection directe ne peut être autorisée que si elle vise des abonnés ayant donné leur consentement préalable.


Article 13 of this Directive requires Member States to prohibit the sending of unsolicited commercial e-mail or other electronic messaging systems such as SMS and Multi media Messaging services unless the prior consent of the subscriber to such services has been obtained.

L’article 13 de cette directive invite les États membres à interdire l’envoi de courriers électroniques commerciaux non sollicités ou d’autres systèmes de messagerie électronique tels que les services SMS et multimédia, à moins que le consentement préalable de l’abonné à de tels services ait été obtenu.


(28) The Member States' obligation not to subject access to the activity of an information society service provider to prior authorisation does not concern postal services covered by Directive 97/67/EC of the European Parliament and of the Council of 15 December 1997 on common rules for the development of the internal market of Community postal services and the improvement of quality of service(23) consisting of the physical delivery of a printed electronic mail message and does not affect vol ...[+++]

(28) L'obligation faite aux États membres de ne pas soumettre l'accès à l'activité d'un prestataire de services de la société de l'information à une autorisation préalable ne concerne pas les services postaux couverts par la directive 97/67/CE du Parlement européen et du Conseil du 15 décembre 1997 concernant des règles communes pour le développement du marché intérieur des services postaux de la Communauté et l'amélioration de la qualité du service(23), consistant dans la remise physique d'un message imprimé par courrier électronique ...[+++]


8. direct mail: a communication consisting solely of advertising, marketing or publicity material and comprising an identical message, except for the addressee's name, address and identifying number as well as other modifications which do not alter the nature of the message, which is sent to a significant number of addressees, to be conveyed and delivered at the address indicated by the sender on the item itself or on its wrapping.

8) «publipostage»: une communication consistant uniquement en matériel de publicité ou de marketing et contenant un message identique, à l'exception du nom, de l'adresse et du numéro d'identification du destinataire ainsi que d'autres variables qui ne modifient pas la nature du message, qui est envoyée à un nombre significatif de personnes et qui doit être acheminée et remise à l'adresse indiquée par l'expéditeur sur l'envoi lui-même ou sur son conditionnement.


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