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Action programme for Community customs
Action programme for customs in the Community
CRM
Clientele
Clients
Community customs action programme
Community customs code
Customer directional speed system
Customer management
Customer relations
Customer relationship management
Customer satisfaction
Customer service
Customers
Customs 2000
Customs 2000 programme
Customs legislation
Customs policy
Customs regulations
Customs treatment
Direct-to-consumer
Direct-to-customer
Map out customer requirements into pragmatic action
Map out customer requirements into pragmatic actions
Map out pragmatic actions of customer requirements
Relationship marketing
T1204 - Direct Request by Customer Department
Tariff policy
Teller prompt system
Warehouse under direct customs control

Traduction de «Direct-to-customer » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
direct-to-consumer [ direct-to-customer ]

directement au consommateur


customs regulations [ community customs code | customs legislation | customs treatment ]

réglementation douanière [ code des douanes communautaires | législation douanière ]


customers [ clientele | clients | CRM | customer management | customer relations | customer relationship management | customer satisfaction | Customer service(ECLAS) | Customer satisfaction(STW) | Relationship marketing(STW) ]

clientèle [ gestion de la clientèle | gestion de la relation client | GRC | relation avec la clientèle | satisfaction de la clientèle ]


tariff policy [ customs policy ]

politique tarifaire [ politique douanière ]


merchandise admitted through customs directly into free circulation

marchandises admises en libre pratique




action programme for Community customs | action programme for customs in the Community | Community customs action programme | Customs 2000 | Customs 2000 programme

Douane 2000 | programme Douane 2000 | programme d'action de la douane communautaire


map out customer requirements into pragmatic action | map out pragmatic actions of customer requirements | map out customer requirements into pragmatic actions | mapping out customer requirements into pragmatic actions

traduire les exigences de clients en actions concrètes


customer directional speed system [ teller prompt system ]

réseau directionnel pour ligne d'attente


T1204 - Direct Request by Customer Department

T1204 - demande directe du ministère client
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In order to provide a customer with information on the insurance distribution services provided, regardless of whether the customer purchases through an intermediary or directly from an insurance undertaking, and to avoid distortion of competition by encouraging insurance undertakings to sell directly to customers rather than via intermediaries in order to avoid information requirements, insurance undertakings should also be required to provide information to customers about the nature of the remuneration their employees receive for the sale of insurance products.

Pour que le client dispose d’informations sur les services de distribution d’assurances qui lui sont proposés, qu’il les acquière en passant par un intermédiaire ou directement auprès d’une entreprise d’assurance, et pour éviter de fausser la concurrence en encourageant les entreprises d’assurance à vendre directement aux clients plutôt que par des intermédiaires afin de se soustraire aux obligations d’information, il convient d’exiger aussi des entreprises d’assurance qu’elles fournissent aux clients des informations sur la nature de la rémunération que leur personnel reçoit pour la vente de produits d’assurance.


In order to provide a customer with information on the insurance distribution services provided, regardless of whether the customer purchases through an intermediary or directly from an insurance undertaking, and to avoid distortion of competition by encouraging insurance undertakings to sell directly to customers rather than via intermediaries in order to avoid information requirements, insurance undertakings should also be required to provide information to customers about the nature of the remuneration their employees receive for the sale of insurance products.

Pour que le client dispose d’informations sur les services de distribution d’assurances qui lui sont proposés, qu’il les acquière en passant par un intermédiaire ou directement auprès d’une entreprise d’assurance, et pour éviter de fausser la concurrence en encourageant les entreprises d’assurance à vendre directement aux clients plutôt que par des intermédiaires afin de se soustraire aux obligations d’information, il convient d’exiger aussi des entreprises d’assurance qu’elles fournissent aux clients des informations sur la nature de la rémunération que leur personnel reçoit pour la vente de produits d’assurance.


The statistical information on dispatches and arrivals of goods which are the subject of a single administrative document for customs or fiscal purposes shall be provided directly by customs to the national authorities, at least once a month’.

Les informations statistiques relatives aux expéditions et aux arrivées de marchandises faisant l’objet d’un document administratif unique à des fins douanières ou fiscales sont fournies directement par les douanes aux autorités nationales, au moins une fois par mois».


– Administrative sanctions: in line with Commission policy to align administrative sanctions, the revised Directive contains a range of sanctions that Member States should ensure are available for systematic breaches of key requirements of the Directive, namely customer due diligence, record keeping, suspicious transaction reporting and internal controls.

– Sanctions administratives: conformément à la politique d’harmonisation des sanctions administratives appliquée par la Commission, la directive révisée prévoit un ensemble de sanctions, qui devraient exister dans tous les États membres pour les cas de violation systématique des exigences fondamentales de la directive (vigilance à l’égard de la clientèle, conservation des documents, déclaration des transactions suspectes et contrôles internes).


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These documents will provide a clear direction for customs services’ operations in 2013 – 2019.

Ces documents définiront clairement l’orientation à adopter par les services douaniers pour la période 2013-2019.


These documents will provide a clear direction for customs services’ operations in 2013 – 2019.

Ces documents définiront clairement l’orientation à adopter par les services douaniers pour la période 2013-2019.


2. The statistical information on dispatches and arrivals of goods which are the subject of a single administrative document for customs or fiscal purposes shall be provided directly by customs to the national authorities, at least once a month.

2. Les informations statistiques relatives aux expéditions et aux arrivées de marchandises faisant l’objet d’un document administratif unique à des fins douanières ou fiscales sont fournies directement par les douanes aux autorités nationales, au moins une fois par mois.


With the agreement of the customs authorities, this information may be provided directly to customs by the declarant, the holder or the owner of the goods.

Avec l'accord des autorités douanières, cette information peut être communiquée directement aux douanes par le déclarant, le détenteur ou le propriétaire des marchandises.


With the agreement of the customs authorities, this information may be provided directly to customs by the declarant, the holder or the owner of the goods.

Avec l'accord des autorités douanières, cette information peut être communiquée directement aux douanes par le déclarant, le détenteur ou le propriétaire des marchandises.


Advertising by dealers in a medium which is directed at customers outside the contract territory should not be prevented, because it does not run counter to the obligation to promote sales within the contract territory. The acceptable means of advertising do not include direct personal contact with the customer, whether by telephone or other form of telecommunication, doorstep canvassing or by individual letter.

Le distributeur ne doit pas être empêché d'utiliser des moyens publicitaires par lesquels il s'adresse aux demandeurs hors du territoire convenu, étant donné qu'une telle publicité n'affecte pas l'obligation de mieux promouvoir les ventes dans le territoire convenu. Parmi les moyens publicitaires admissibles ne figurent pas les contacts directs et personnalisés avec le client, que ce soit par démarchage à domicile ou par communication téléphonique ou télématique ou par lettre individuelle.




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'Direct-to-customer' ->

Date index: 2023-05-02
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