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D H Svcs Pers
DHSHR
Director Health Operations
Director Health Services Human Resources
Director Health Services Operations
Director Health Services Personnel
Director Medical Operations
SDHSP

Translation of "Director Health Services Operations " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Director Health Services Operations [ D H Svcs Ops,DHSO | Director Health Operations | Director Medical Operations ]

Directeur - Opérations (Services de santé) [ D Ops Svc S,DOSS | Directeur - Service de santé (Opérations) ]


Senior Director, Health Services Programs [ SDHSP | Director, Health Services Programs ]

Directeur principal, Programmes des services de santé [ DPPSS | Directeur, Programmes des services de santé ]


Director Health Services Personnel [ D H Svcs Pers | Director Health Services Human Resources | DHSHR ]

Directeur - Personnel (Services de santé) [ D Pers Svc S | Directeur - Ressources humaines (Services de santé) | DRHSS ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Management and operation of the health services are a Member State competence, yet there is a role for the Community complementing their activities with the aim of improving public health, preventing human illness and diseases, and obviating sources of danger to human health (Art 152 Amsterdam Treaty).

Si la gestion et le fonctionnement des services de santé relèvent de la compétence des États membres, la Communauté peut néanmoins intervenir, en complément des activités nationales, en vue d'améliorer la santé publique, de prévenir les maladies et affections humaines et de supprimer les causes de danger pour la santé humaine (article 152 du traité d'Amsterdam).


The OPs detail the various priorities of the CSF as they apply to a specific region or development priority. In the case of Objective 3, these priorities can relate to education and training, integration into working life, the spirit of enterprise, the health services and social exclusion.You can consult these documents on the Internet site of the Directorate-General for Employment and Social Affairs.

Les PO détaillent les différentes priorités du CCA au niveau d'une région ou d'un axe de développement particulier tel que, dans le cadre de l'Objectif 3, l'éducation et la formation, l'insertion professionnelle, l'esprit d'entreprise, les services de santé, l'exclusion sociale.Consultez ces documents sur le site Internet de la Direction générale Emploi et Affaires sociales.


set up a digital single gateway enabling users to obtain all information, assistance and problem-solving services needed to operate efficiently across borders. interconnect all business registries and insolvency registers and connect them to the e-justice portal, which will become a one-stop shop. set up a pilot project with administrations that will apply the "once-only" principle for businesses across borders. This means companies will only need to provide paperwork to public authorities in one EU country, even if they operate in other EU Member States. help EU Member States develop cro ...[+++]

créer un portail numérique unique permettant aux utilisateurs d’obtenir toutes les informations, l'aide et les services de résolution des problèmes dont ils ont besoin pour exercer leurs activités efficacement au-delà des frontières; interconnecter tous les registres du commerce et registres d’insolvabilité et les relier au portail e-Justice, qui deviendra un guichet unique; mettre en place un projet pilote avec les administrations appliquant le principe d’«une fois pour toutes» pour les entreprises par-delà les frontières, c'est-à-dire que les entreprises devront s'acquitter des formalités administratives auprès des pouvoirs publics d ...[+++]


Witnesses: From Health Canada: Denis Gauthier, Assistant Deputy Minister, Information, Analysis and Connectivity Branch; Jerry Lee, Director, Infostructure Systems Management Division, Information, Analysis and Connectivity Branch; Mimi Breton, Executive Director, Hepatitis C Division, Health Promotion and Programs Branch; Catherine Stewart, Director, Policy Development and Coordination Division, Health Promotion and Programs Branch; David Fransen, Director general, Population ...[+++]

Témoins : De Santé Canada : Denis Gauthier, sous-ministre adjoint, Direction générale de l'information, de l'analyse et de la connectivité; Jerry Lee, directeur, Division de la gestion des systèmes de l'infostructure, Direction générale de l'information, de l'analyse et de la connectivité; Mimi Breton, directrice exécutive, Division de l'hépatite C, Direction générale de la promotion et des programmes de la santé; Catherine Stewart, directrice, Division de l'élaboration et de la coordination des politiques, Direction générale de la promotion et des programmes de la santé; David Fransen, directeur général, Direction de la sa ...[+++]


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Witnesses: From the Health Canada: Robert S. Lafleur, Senior Assistant Deputy Minister, Corporate Services Branch; Orvel Marquardt, Director General, Departmental Planning and Financial Administration, Corporate Services Branch; Scott Broughton, A/Assistant Deputy Minister, Health Policy and Consultation Branch; Michel Léger, Director, Consultation and Collaboration Division, Information Analysis and Connectivity Branch; Seamus Hogan, Director of Health Demand and Supp ...[+++]

Témoins : De Santé Canada : Robert S. Lafleur, sous-ministre adjoint principal, Direction générale des services de gestion; Orvel Marquardt, directeur général, Planification ministérielle et administration financière, Direction générale des services de gestion; Scott Broughton, sous-ministre adjoint par intérim, Direction générale des politiques et de la consultation; Michel Léger, directeur, Consultation et collaboration, Direction de l'analyse et de la connectivité de ...[+++]


Witnesses: From Health Canada: Marie Fortier, Acting Assistant Deputy Minister, Policy and Consultation Branch and Assistant Deputy Minister, Home Care Development; Abby Hoffman, Director general, Health Policy and Information Directorate; Phyllis Colvin, Director, Health Policy Division, Policy and Consultation Branch; Frank Fedyk, Director, Health System and Policy Division, Policy and Consultation Branch; Richard Jock, Director General, Program Policy and Planning Division, Medical Services ...[+++]

Témoins : De Santé Canada : Marie Fortier, sous-ministre adjoint par intérim, Direction générale des politiques et de la consultation et sous-ministre adjoint, Développement des soins à domicile; Abby Hoffman, directrice générale, Direction des politiques de santé et de l'information; Phyllis Colvin, directrice, Division de la politique de la santé, Direction générale des politiques et de la consultation; Frank Fedyk, directeur, Division des politiques et du système de santé, Direction générale des politiques et de la consultation; Richard Jock, directeur général, Division des politiques de programmes et de la planification, Direction gén ...[+++]


The MERS CoV and Ebola outbreaks have triggered the activation of the orange level of the Health Emergency Operation Facility of the Health Threats Unit of the Directorate General for Health and Food Safety.

Les épidémies du coronavirus MERS et d’Ebola ont entraîné l’activation du niveau orange du Centre de gestion de crises sanitaires de l’unité «Menaces pour la santé» de la direction générale Santé et sécurité alimentaire.


Question No. 1017 Hon. Gerry Byrne: With regard to the Atlantic Canada Opportunities Agency (ACOA): (a) since August 1, 2012, what is the total amount disbursed to the Director General of Operations for Prince Edward Island (PEI) for (i) travel expenses, (ii) hospitality expenses, (iii) travel status benefits; (b) since August 1, 2012, what is the total cost incurred and the amount disbursed in relation to official language training for ACOA’s Director General of Operations for PEI; and (c) has ACOA provided authorization of any amo ...[+++]

Question n 1017 L'hon. Gerry Byrne: En ce qui concerne l’Agence de promotion économique du Canada atlantique (APECA): a) depuis le 1 août 2012, quel est le montant total qui a été versé au directeur général des Opérations pour l’Île-du-Prince-Édouard (Î.-P.-É) pour (i) des frais de déplacement, (ii) des frais d’hospitalité, (iii) des prestations de déplacement; b) depuis le 1 août 2012, quel est le total des frais engagés et le montant versé pour la formation en langue officielle du directeur général des Opérations pour l’ Î.-P.-É.; ...[+++]


The Commission takes the view that it is useful to develop a systematic approach in order to identify and recognise the specific characteristics of social and health services of general interest and to clarify the framework in which they operate and can be modernised.

La Commission estime qu'il est utile de développer une approche systématique afin d'identifier et de reconnaître les particularités des services sociaux et de santé d'intérêt général et de clarifier le cadre dans lequel ils fonctionnent et peuvent être modernisés.


Lorraine Davies, Director, Emergency Services, Medical Services Branch; Richard Viau, Director, Bureau of Branch Operations, Policy Planning and Coordination Directorate, Health Protection Branch; Jean-Patrice Auclair, Head, Radiological Emergency Preparedness, Environmental Radiation Hazards Division, Radiation Protection Bureau, Health Protection Branch.

Lorraine Davies, directrice, Services d’urgence, Direction générale des services médicaux; Richard Viau, Bureau des opérations, Direction des politiques et de la planification, coordination, Direction générale de la protection de la santé; Jean-Patrice Auclair, chef de la préparation aux urgences nucléaires, Division des dangers des rayonnements du milieu, Bureau de la radioprotection, Direction générale de la protection de la santé.




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Date index: 2023-10-01
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